Autobusy w Bielsku-Białej

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 17:01, 21 cze 2017 autorstwa Inferno82 (dyskusja • edycje) (inaczej to rozegram zrobie do końca streszczenia a potem tylko historie)

Mamy zamiar wycofywać autobusy marki Ikarus i MAN

Dyrektor MZK w 2005

Mamy zamiar wycofywać autobusy marki Ikarus i MAN

Dyrektor MZK w 2017

Nie podobają mi się te stare przegubowe autobusy na 4

Standardowy komentarz babć autobusowych o Bielskich Ikarusach

Ja PiCenzura1.svglę, co to kuCenzura2.svga jest?!

Przeciętny warszawiak/katowiczanin/wrocławiak/poznaniak o bielskich autobusach

Historia

Linie w Bielsku działały już za czasów zaborów. Jednak nie jeździły tam autobusy a tramwaje. Ale w 1972 stwierdzono że nie ma kasy na nowe tramwaje więc linie tramwajowe usunięto. W 74 utworzono WPK które imitowało dzisiejsze MZA. Dopiero w 1992 utworzono MZK które do dziś stara się nie być w tyle technologicznym (tyle że im to nie wychodzi).

Ciekawostka – Specyficzną cechą połączeń MZK jest duża liczba kursów wariantowych (Wydłużonych bądź o innej niż zasadnicza trasa). Dla jednych jest to dobre a innych doprowadza do kurwicy gdy okazuje się gdy jego autobus mimo iż ma jechać w wyznaczone miejsce jedzie gdzie indziej. Ciekawostka 2 - Prawie wszystkie linie kursują przez ścisłe centrum miasta (Po za liniami 3, 12, 14, 19, 20, 21 i 34) Co prowadzi do przeogromnych opóźnień na trasach.

Tabor bielski jest bardzo różnorodny od gratów do nowoczesności...

  • Ikarus 280 – Tak te złomy dalej są używane w Bielsku.
  • Ikarus 415 – Czyste zło, są tak samo złe jak "bizony" a nawet gorszę bo nawet niczego nie skoszą. No chyba że pijanego na środku drogi bo zawiodą hamulce.
  • Ikarus 405 – Do polski trafiło tylko 7 tych zdrad przeciwko ludzkości a ten jest ostatnim jaki jeździ.
  • MAN NL 222 – Równie stary i badzieny jak Ikarusy.
  • Jelcz M081B – Mały busiki które kursują najczęściej w nocy na małych liniach
  • Stratos – Nowoczesny bus który przynajmniej ładnie wygląda.
  • Autosan A8V.03.01 Wetlina – Nowe jak Stratos ale szpetne jak noc listopadowa.
  • Mercedes Citara/Conecto – Pierwsze trafiły do Bielska w 2007 roku ale na przegubowce trzeba było czekać do 2011. Badziewne
  • Scania CN230UB 4 2 EB – Mimo że nowe nielubiane przez emerytów że względu na silne silniki powodujące przewracanie się każdego kto idzie w przeciwną stronę do kierunku jazdy.
  • Solaris Urbino – częste na każdych liniach.
  • Solaris Urbino IV – Najnowocześniejsze autobusy naładowane technologią. Pierwsze przegubowe Solarisy w Bielsku.( bez urazy ale są hójowe)

Linie główne (o rany jak to brzmi).

1 Osiedle Beskidzkie – Cygański Las

Streszczenie

Linia pozwalająca obywatelom narodowości romskiej dojechać do ich domu na Olszówce gdzie znajduje się szpital psychiatryczny. Dawniej używano zamiast jej tramwaju.

Historia

Dawno temu nie było autobusowej 1! był to tramwajowa linia 1 Jadąca z Dworca do Lasu Cyganów. W 1971 niechętne tramwajom komunistyczne władze zlikwidowały tramwaje. Zaraz po tym powstała linia K przemierzająca dość podobną trasę jak dziś. Zanim jednak trasa się zmieniła zmieniona nazwę bo babcie moherowe wolały cyfry od liter. W okolicach 1990 roku "pałe" przedłużono do Osiedla Beskidzkiego a w 2001 otwarto Szpital Wojewódzki więc (co dziwne) utworzono specjalne kursy o nazwie 1s które jechały przez ów szpital. Dopiero po 10 latach MZK doszła do wniosku ze taki rodzaj jest bez sensu i od 2012 wszystkie kursy jadą przez szpital więc usunięto 1s.

Trasa

Po wyjeździe z Osiedle Beskidów jedynka udaję się na wielkie skrzyżowanie Hulanka skąd pędzi ulicą Piastowską w dół. Następnie (zazwyczaj) stoi w korkach na 3 Maja i "Banditen Straße" Później wahadłowo jedzie pod wspomniany szpital i udaję się do domu cyganów.


2 Osiedle Kopernika – Mikuszowice Stalownik

Streszczenie

Można nią pojechać do zamkniętego szpitala Stalownik wyjętego rodem z Czarnobyla. Mimo iż Stalownik nie działa od 16 lat autobus wciąż pod niego jeździ. (Ciekawe dlaczego?)

Historia

Początkowo linia nosiła nazwę B. Biegła z Dworca do Domu ludów w Mikuszowicach. W 68 otwarto Szpital Stalownik (który bardziej przypominał blok ale mniejsza o to) i wydłużono tam część kursów. W tym samym czasie linie przedłużono do ZOR VI (obecnie osiedle Kopernika). Przez 30 lat nic się nie działo aż do roku 2003 gdy zaczęto remont "Hulanki" Dwójke skrócono do Dworca co wywołało frustracje ludzi. Doszło do zamieszek. W efekcie linia wróciła na Kopernika"

Trasa

Po wyjeździe z ciasnego Kopernika dwójka udaje się na wielkie skrzyżowanie gdzie nigdy nie działają światła. Później Piastowską w dół na 3 Maja. Po zahaczeniu o urząd miejski linia udaję się na stare jak świat osiedle Grunwaldzkie. a następnie Żywiecką pędzi do granicy z Wilkowicami na pętle Mikuszowice Stalownik


3 Komorowice Sosna – Osiedle Karpackie, (Szpital Wojewódzki)

Streszczenie

Raj MKM'ów gdyż kursuje na niej najwięcej Ikarusów. Powód? nie jedzie przez centrum miasta więc drogi po których jeździ są tak dziurawe że inne autobusy się rozwalają.

Historia

Podobnie jak w przypadku jedynki i dwójki na początku trójka nazywała się C. Jeździła z Białej do ulicy Mickiewicza. Później przedłużono ją w obu kierunkach z Białej do FSM'u a z Mickiewicza na Michałowicza. W latach 90 linię znów przedłużono w obu kierunkach. Z osiedla Słonecznego na osiedle Karpackie a z FSM'u do Pętli Olimpijska w Komorowicach. W 2004 z powodu wkuCenzura1.svgnia mieszkańców Bestwiny (wsi obok bielska) linie znów przedłużono do granicy z wsią do świeżej pętli Komorowice Sosna. Po 6 latach utworzono kursy wariantowe jadące do Centrum Handlowego Gemini Park. Było to jednak beznadziejne rozwiązanie więc owe kursy usunięto. W 2013 ponownie wydłużono linie. Wybrane kursy jadą do Szpitala Wojewódzkiego.

Trasa

Po wyjeździe z ogromnego osiedla karpackiego 3 kieruje się na Michałowicza a następnie na PCK. Później do autobusu dobiją się uczniowie jadący do Komorowic i Bestwiny. Zaraz po tym pasażerowie zostają obudzeni przez ogromne dziury na Padereskiego. Następnie Komorocicką i Bestwińską linia kieruje się do "Sosny"


4 Osiedle Polskich Skrzydeł – Langiewicza Basen

Streszczenie

Jedzie przez kilka osiedli do hiper uber nowego basenu na osiedlu Langiewicza. (Szkoda ze ten basen jest tak kiepski)

Historia

Linie "D" uruchomiono w 1969 r. Kursowało z osiedla roboli ZOR VII do "Bewelany". Po zmianie na "4" linie skierowano na nowe osiedle Złote Łany, a zaraz po tym w drugą stronę do Osiedla Wojska Polskiego a następnie na Osiedle Polskich Skrzydeł. Po 26 latach linie znowu wydłużono do nowego basenu Aqua a dokładniej do Langiewicza Basen

Trasa

Linia ta jest jeździ przez osiedla, z Polskich skrzydeł przez Wojska Polskiego i Kopernika. Następnie po przejechaniu 3 Maja i PCK linia kieruje się do osiedla Grunwaldzkiego a później mija osiedle Langiewicza i wspina się do Pętli.


6 Lipnik Granica – Osiedle Karpackie

Streszczenie

Miała jeździć do Kóz ale jako ze Kozy są uparte, i nie chciały obcych w swojej wsi. MZK zrobiło pętle przy granicy. I wszyscy są szczęśliwi (po za mieszkańcami Kóz)

Historia

Linia E powstała w 69, jeździła od Koszar do Lipknik Kopiec. Później została wydłużona do relacji Sobieskiego - Lipnik Granica aby w kolejnych latach wydłużyć ją ponownie najpierw do Osiedla Beskidzkiego a Później do Osiedla Karpackiego

Trasa

Najpierw czeka nas wyjazd z Karpat i dojazd do Beskidów aby udać się na Hulankę i zjechać na 3 Maja. Po przeczekaniu 7 godzin w korku na Wałowej czas udać się na Lwowską a później Krakowską aby dojechać do Granicy.


7 Wapienica Dzwonkowa - Hala Sportowa

Streszczenie

"Zapychaczka" Jeździ po największych zadupiach by obsłużyć przystanki nie używane przez żadne inne linie.

Historia

F powstała w 69 w relacji ZOR VII - Kamienica Spółdzielnia, później skierowano ją do pętli Cieszyńska Lotnisko aby za chwilę przedłużyć ją do granicy z Jaworzem a dokładniej do Wapienica CPN (aktualnie Wapienica Dzwonkowa). Skoro uformowano na stałe linie w jedną stronę to trzeba w drugą, tak więc się stało i zmieniono pętle w Kamienicy na nową. W 2013 linie znowu wydłużono do Hali widowiskowo-sportowej, a po pół roku znowu wydłużono linie do Szyndzielni (wybrane kursy od 1.05 do 31.10)

Trasa

Po wyjeździe z Dzwonkowej czeka nas zjazd do Hulanki ale tutaj linie nie jedzie Piastowską tylko przeciska się przez największe zadupia by wrócić na Piastowską. Później 3 Maja aby wspinać się Karpacką do Kamienicy a potem do Hali.


8 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Szyndzielnia

Streszczenie

Miłośnicy stylu alpejskiego mogą nią dojechać na dolną stacje Szyndzielni.

Historia

8 uruchomiono w 71 w relacji Mickiewicza - Szyndzielnia. Później zmieniono pętle na Warszawska Dworzec. Wybrane kursy do Fiata i Tesco.

Trasa

Trasa jest prosta, pędzisz 3 Maja prosto pod Szyndzielnie.


9 Lotnisko – Mikuszowice Dom Ludowy

Streszczenie

Podwozi pracowników lotniska do miejsca pracy.

Historia

G powstała na początku lat 70 w relacji Lotnisko - Wyzwolenia, później dostała rozkaz jazdy na Leszczyny a po 34 latach dostała rozkaz jazdy przystanku Mikuszowice Dom kultury

Trasa

Po wyjeździe z lotniska 9 kieruje się Piastowską na 3 maja gdzie skręca w Wałową. Później (co dziwne) nie jedzie na Lwowską tylko zahacza o Komorowicką i Wyzwolenia aby dopiero później wrócić na właściwe tory aby trasą 2 dojechać do Mikuszowic.


10 Mikuszowice Śląskie – Wapienica Strażacka (Wapienica Giełda, Wapienica Park Przemysłowy, Beskidzki Inkubator Technologiczny, Wapienica Park Przemysłowy GE)

Streszczenie

Wsiadasz i nigdy nie wiesz na której pętli się obudzisz...

Historia

linie H uruchomiono w 70 w akcji ZOR VII - Mikuszowice Śląskie. Lata 80 były gratką wydłużeń najpierw do Lotniska, następnie do Wapienickiej Fabryki Domów aż do Wapienickiej Giełdy towarowej. Po 20 latach ponownie zmieniono pętle na Wapienica Strażacka . Rozbudowa strefy przemysłowej Wapienicy sprawiły ze pojawiły się warianty do Wapienica Park przemysłowy oraz do Beskidzkiego Inkubatora Technilogicznego a w 2015 pojawiły się kursy do nowej fabryki a dokładniej do Wapienica Park Przemysłowy GE

Ciekawostka

10 posiada aż 8 wariantów tras! potrafi do doprowadzić do szału gdyż nigdy nie wiesz gdzie dojedziesz:

  • 1. Wapienica/Strażacka
  • 2. Wapienica/Park Przemysłowy
  • 3. Park Przemysłowy GE
  • 4. Wapienica/Giełda
  • 5. Beskidzki Inkubator Technologiczny
  • 6. Beskidzki Inkubator Technologiczny p. Park Przemysłowy
  • 7. Park Przemysłowy GE p. Beskidzki Inkubator Technologiczny
  • 8. Beskidzki Inkubator Technologiczny p. Park Przemysłowy GE

Trasa

Po wyjeździe z Mikuszowic linia kieruje się Bystrzańską i 3 Maja na Piastowską by dotrzeć do Wapienicy gdzie kieruje się do odpowiedniej pętli.


11 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Straconka Leśniczówka ( Straconka Zakręt)

Streszczenie

Możesz w ramach wycieczki pojechać do miejsca gdzie było dużo stryczków. Straconka krew mroźiła już w czasach wojny

Historia

11 Utworzono w 73 w akcji Pstrowskiego - Straconka Leśniczówka wkrótce pętle przeniesiono na Dworzec. Później dodano jeszcze kursy wariantowe do Fiata i Tesco a w drugą stronę do Straconka Zakręt

Trasa

Po wyjeździe z Dworca (lub wariantów) linia kieruje się Wałem i Lwoską na Żywiecką aby w Leszczynach skręcić w Straconkę.


12 Hałcnów Kościół – Mikuszowice Błonia

Streszczenie

Parafianie po mszy mogą udać się na relaksacyjne Błonia, Mohery mogą jogą wypędzać demony z ciał innych ludzi (głównie satanistów organizujących tam imprezy)

Historia

12 powstała aby połączyć Mikuszowice Śląskie z Krzemionkami. Po 30 latach trasa przeszła gruntowny remont. Z Krzemionek zaczeła kursować do Szpital Wojewódzki aby 16 dni później zostać wydłużona do Hałcnów Kośćiół. Linia miała nawet epizod ze kursowała do starej pętli w Mikuszowicach. Aby ostatecznie zostać uformowana w relacji Hałcnów Kościół - Mikuszowice Błonia.

Trasa

Po wyjeździe z Hałcnowa jedziemy Czerwoną na Komorowicka aby dziurami drogami zahaczyć o Urząd Miejski i PCK. Później podobnie jak 10 jedzie Bystrzańską ale na Błonia.


13 Lipnik Dolny – Hałcnów Kościół (Krzemionki Witosa)

Streszczenie

Moherowe berety z Lipnika jadą nią na modły.

Historia

13 powstała w 73 w relacji Dworzec - Michałowicza później wydłużono ją Wyzwolenia a następnie trasę diametralnie zmieniono. Zaczęła z Lipknika do Wyzwolenia. W 2004 wydłużono ją do Hałcnów Kościół

Trasa

Po wyjeździe z Hałcnowa 13 kieruje się Czerwoną w dół aby Kwiatkowskiego udać się na Dworzec. Później Lwoską i Krakowską pędzi do Lipnika Dolnego.


14 Osiedle Polskich Skrzydeł – Cygański Las

Streszczenie

Zastępca 1 gdy ta stoi w korku na 3 Maja...

Historia

14 powstała w 73 w relacji Park Ludowy - ZOR VII . Następnie w 2004 została wydłużona na Osiedle Polskich Skrzydeł

Trasa

Po Wyjeździe z Polskich Skrzydeł 14 kieruje się na Osiedle Beskidzkie a później na Michałowicza. Następnie Trasą 1 jedzie do Cygańskiego Lasu.


15 Osiedle Polskich Skrzydeł – Osiedle Langiewicza

Streszczenie

Nie opłaca się jeździć w południe bo korki na Wałowej takie ze szybciej na piechotę się idzie

Historia

15 utworzono w 73. Jeździła z ZOR VII do Osiedla Złote Łany. Później jedyne co zrobiono to przedłużono linie w obu kierunkach, z Osiedla Polskich Skrzydeł do Osiedla Langiewicza

Trasa

Po wyjeździe z Polskich Skrzydeł 15 kieruje się na Hulankę a później jak 7 przeciska się przez zadupia by wrócić na Piastowską. Później stoi w korku na Wałowej i przechodzi na Lwowską i Żywiecką aby wspiąć się na Osiedle Langiewicza.


16 Warszawska Dworzec (Warszawska Fiat, Warszawska Tesco) – Wapienica Zapora

Streszczenie

Krótka, niezbyt skomplikowana z dworca na zaporę. Lubiana i często odwiedzana przez kanarów.

Historia

16 pochodzi z kursu wariantowe 17 na Zaporę. Uruchomiona w 74 w relacji ZOR II - Mikuszowice Krakowskie. Pod koniec lat 80 zmieniono trasę na Krasińskiego - Wapienica Zapora. Później tylko zmieniono pętle na Warszawska Dworzec i utworzono wariantowe kursy do Fiata i Tesco

Trasa

16 jedzie Piastowską do góry do Wapienicy. Później jedynie skręca w lewo aby dotrzeć na Zaporę.


17 Podwale Dworzec – Krzemionki Witosa (Hałcnów Kościół)

Streszczenie

Podwozi ludzi z drugiej strony dworca do Hałcnowa, wersja beta linii 56.

Historia

17 powstała w 74 aby połączyć Dworzec z Krzemionkami. Później zmieniono trasę na Thoreza - Pstrowskiego aby później zaczęła przemieszczać ludzi w relacji Krzemionki Witosa - Podwale Dworzec i tak w niezmienionej formie aż do 2004 kiedy została zlikwidowana na rzecz nowej 13W doprowadziło to do protestów dzięki którym linie przywrócono.

Trasa

Po wyjeździe z Podwala 17 jedzie na Lwowską i Wyzwolenia by skręcić na "Kępie" na Krzemionki.


18 Osiedle Złote Łany – Stare Bielsko Kościół

Streszczenie

Przygotowana z myślą o dniu wszystkich zmarłych. podobnie ja 7 jest "zapychaczką"

Historia

linie stworzono w 1975 aby zapychała trasę Złote Łany z FSM. Po zmianach w 80 linie skierowano do Metalplastu a następnie do Osiedle Sarni Stok. Jeździła tak przez 12 lat aż ją zlikwidowano. Aby wrócić 13 lat później w formie zapychacza w relacji Stare Bielsko Kościół - Osiedle Złote Łany.

Trasa

Po wyjeździe ze Żniw 18 kieruje się do prawie nie używanej ulicy Gościnnej aby wrócić na Warszawską aby znowu stać się zapychaczem i jechać nie używaną dziurawą ulicą Nad Potokiem.

19 Osiedle Złote Łany – Grażyńskiego Fiat II (Czechowice–Dziedzice Proseat)

Streszczenie

Ma pomać 29 w dowożeniu roboli do Fiuta Fiata. Czasem jedzie do innej fabryki

Historia

19 uruchomiono w 74 w relacji Złote Łany - FSM ale w przeciwieństwie do 20 miała pętle z drugiej strony fabryk. Po zmianie nazwy na Grażyńskiego Fiat 2 utworzono dodatkowe kursy do Proseatów.

Trasa

19 zalicza się do tej sławnej 7 lin które nie kursują przez centrum. Po wyjeździe z Żniw kieruje się na Komorowicką aby skręcić w Grażyne.

20 Osiedle Złote Łany – Wapienica Strażacka (Wapienica Park Przemysłowy, Wapienica Park Przemysłowy GE)

Streszczenie

Jako jedyna w Bielsku (i chyba na świecie) przyjeżdża za wcześnie.

Historia

20 powstała w 75 aby połączyć Złote Łany z Wapienica centrum. Potem była w różnych miejscach wydłużana aż została w relacji Osiedle Złote Łany - Wapienica Strażacka

Trasa

Po wyjeździe z Łan 20 kieruje się na PCK aby dojechać na Osiedle Beskidów. Później Szarotki pędzi do Wapienicy.

21 Osiedle Langiewicza – Osiedle Polskich Skrzydeł

Streszczenie

Mimo iż pomiędzy Skrzydełkami a Langiewicza nie jest daleko to trasa jest tak zrobiona aby pasażer stracił najwięcej czasu.

==== Historia

22 Osiedle Langiewicza – Osiedle Sarni Stok

Streszczenie

Jadą nią uczniowie do Szkół na Filarowej.


23 Osiedle Langiewicza – Szpital Wojewódzki

Streszczenie

Kiedy nie ma siana zadzwoń do bociana Wsiadaj w maszynę i jedź do szpitala.


24 Wapienica Strażacka – Mikuszowice Błonia

Streszczenie

Bliźniak dwujajowy 10 ale nie ma 8 wariantowych tras, dzięki czemu ludzie się na niej nie gubią.

24Bis Osiedle Kopernika – Mikuszowice Błonia

Streszczenie

Linia dla studentów uczących się na Akademii Tańca i Humoru.

25 Warszawska Dworzec (Warszawska Tesco) – Mazańcowice Spółdzielnia (Mazańcowice Ośrodek Zdrowia)

Streszczenie

Uznawana przez MZK za linię główną chociaż wykracza poza granice miasta.

26 Warszawska Dworzec – Wapienna Osiedle

Streszczenie

Najkrótsza linia MZK (Ma tylko 3 kilometry). Nie ma zastosowania bo 6 zjada ją na śniadanie

27 Osiedle Sarni Stok – Lipnik Dolny

Streszczenie

Przerobiona 13, nic ciekawego.

28 Osiedle Wojska Polskiego – Osiedle Karpackie

Streszczenie

jedzie przez centrum miasta dzięki czemu ma około 8 km a nie 2. Coraz bardziej marginalna linia.

29 Komorowice Sosna – Warszawska Dworzec

Streszcznie

Podwozi ludzi do fabryki przy Białej.

30 Osiedle Karpackie – CH Sarni Stok

Streszczenie

Dubluje się z każdą trasą więc po co istnieje?

31 Podwale Dworzec – Hałcnów Granica

Streszczenie

Wozi ludzi z Pisarzowic na Podwale. Posiada przystanek o najlepszej nazwie "Wyzwolenia/Gacek"

32 Osiedle Karpackie – Hałcnów Kościół

Streszczenie

Pomaga trzynastce w dowożenia moherów do bazyliki mniejszej. w godzinach rannych nie opłaca się nią jechać bo autobus zamienia się w puszkę śledzi. Rano raj emerytów jadących nie wiadomo gdzie.

33 Warszawska Dworzec (Warszawska Tesco) – Mazańcowice Osiedle

Streszczenie

tak ja 25 wykracza poza miasto ale jest uznawana za linie główna.

34 Osiedle Polskich Skrzydeł – Osiedle Złote Łany

Streszczenie

Skrócona 20

35 Warszawska Dworzec – Lipnik Wielkopolska

Streszczenie

Nie jedzie do Wielkopolski. Lekko zmieniona 6. Syn zmarłej linii nr 5

35L Warszawska Dworzec – Warszawska Dworzec

Streszczenie

Linia okrężna jadąca przez Lipnik Dolny i Straconkę.

35S Warszawska Dworzec – Warszawska Dworzec

Streszczenie

Prawie to samo co 35L ale ma trochę inną trasę (ale i tak przejeżdża przez Lipnik Dolny).

36 Dworcowa Poczta – Czechowice–Dziedzice Proseat

Streszczenie

zawozi ludzi do fabryk.

37 Hala Sportowa – Osiedle Langiewicza

Streszczenie

Imitacja 7 z marnym skutkiem

38 Warszawska Dworzec – Cygański Las

38 Warszawska Dworzec - Cygański Las

żeby nie było że jest tylko Bisem 1 jedzie przez Złote Łany.


Linie Podmiejskie

50 Osiedle Karpackie – Czechowice–Dziedzice Silesia

Streszczenie

Najdłuższa linia MZK (21 km). Wozi ludzi do kopalni.

51 Warszawska Dworzec (Warszawska Tesco) – Mazańcowice Osiedle (Mazańcowice Ośrodek Zdrowia)

Streszczenie =

identyczna jak 33 ale jest linią podmiejską (Ciekawe jakie IQ mają ludzie z MZK?).

52 Osiedle Sarni Stok (Warszawska Dworzec) – Międzyrzecze Dolne

Streszczenie

Jedzie do miejscowości miedzy rzekami.

56 Podwale Dworzec – Bestwina Piekarnia

Streszczenie

Bratnia pomoc dla 3 i 29. Kiedyś jeździła tylko do Janowic ale ją przydłużyli.

56Bis Podwale Dworzec – Janowicka Niklówka

Streszczenie

Skrócone 56, nie działa w wakacje. nie wiadomo po co istnieje?

57 Filarowa Med Work (Warszawska Dworzec, Warszawska Tesco) – Bystra Leśniczówka

Streszczenie

Ostatnia Linia Podmiejska. też nie wiadomo po co istnieje?


Linie Nocne

N1 Długa Zajezdnia MZK – Wapienica Centrum

Streszczenie

Linia nocna jak nazwa wskazuje jeździ w nocy.

N2 Długa Zajezdnia MZK – Komorowicka Kościół

Streszczenie

Druga nocka. Podobnie jak poprzedniczka nie ma zastosowania bo jedzie tylko raz w nocy.


Linia Szkolna

D Hałcnów Kościół – Krzemionki Witosa

Streszcznie

Otwarty przewóz szkolny (opłacało się robić osobną kategorię?).