Ace Combat

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 23:46, 15 lip 2019 autorstwa Wilczur (dyskusja • edycje) (Artykuł niedokończony, omyłkowo zapisany.)

Radio failure!

Pilot ISAF zgłaszający awarię radia, którego przed chwilą użył.

This is penal unit. I decide when you die.

Słowa Bandoga jak zwykle pokrzepiające…

Ace Combat – japoński shooter autorstwa studia Bandai Namco. Jak na Japończyków przystało, inny od rozpowszechnionego ideału shootera jaki znamy, bowiem siadamy w nim za sterami różnego rodzaju samolotów bojowych.

Ace Combat, a realizm

Warto zaznaczyć od samego początku że Ace Combat nie jest symulatorem, jak zwykła twierdzić większość, która widzi gry z tej serii po raz pierwszy. Zresztą w realu ciężko by było o takie sytuacje jak:

  • 120 pocisków w samolocie,
  • przetrwanie przez samolot uderzenia sześciu rakiet,
  • naprawa samolotu w stanie krytycznym w ciągu jednego dnia
  • pilot samodzielnie wygrywający wojnę skali kontynentalnej,[1]
  • przelecenie w jednym kawałku 10–kilometrowego tunelu o szerokości niewiele większej od rozpiętości skrzydeł myśliwca, itd.

O ile w naszej rzeczywistości takie rzeczy są mniej więcej tak samo prawdopodobne, jak znalezienie rekina w Bałtyku, o tyle w świecie Ace Combat zdarzają się w każdej grze w serii. I to po kilka razy!

Świat Ace Combat

Nie ma drugiej takiej gry jak Ace Combat, w której taką rolę odgrywa sytuacja geopolityczna świata przedstawionego. Akcja serii (przynajmniej większości) rozgrywa się w świecie alternatywnym do naszego, w tak zwanym Strangereal (Dziwnoświat?). Charakteryzuje się on tym, że wojny, czy też katastrofy mają tam miejsce częściej niż Igrzyska Olimpijskie. Zagłębiając się w historię tegoż uniwersum, można dojść do wniosku, że zmory i utrapienia z legendarnej puszki Pandory zyskały zdolność przedostawania się między wymiarami, dzięki czemu większość z nich trafiła właśnie tam.

Państwa

  • Osea - największe i najpotężniejsze państwo świata, odpowiednik USA. Jak na odpowiednik Jankesów przystało, obrońcy wolności i demokracji, wtykający swój nos wszędzie, gdzie się tylko da. Mistrzowie budowania monstrualnych rzeczy tylko po to, żeby stracić je na rzecz wroga. Warty do odnotowania jest fakt, że we wszystkich grach z serii, w których występuje to państwo (Ace Combat 5, Zero i 7), Osea nigdy nie atakuje jako pierwsza[2]
  1. …znikający jednocześnie z kart historii.
  2. W przeciwieństwie do ich ziemskich pobratymców