Pen spinning

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „08:08, 19 maj 2021” przez „Halt009 (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Niektórzy potrafią kręcić tak szybko, że nie można się dopatrzeć gdzie jest mod…

No i co ty masz z tego kręcenia długopisem?

Pytanie na które penspinner nie umie odpowiedzieć[1]

Au! Moje oko!

Internauta uczy się nowego tricku

Pen spinning – sport ekstremalny[potrzebne źródło] polegający na wymachiwaniu modem, czyli specjalnie obciążonym długopisem, zwanym potocznie penem[2]. Głównie polega na tym, żeby wykonywać wiele różnych tricków, dość płynnie, łącząc je w comba. Największym problemem jest to, że długopis często odmawia nam posłuszeństwa i spada na podłogę... Gdy tylko doświadczony penspinner słyszy dźwięk spadającego długopisu, potrafi ocenić: jaka jest jego waga, długość, czy pisze na czarno czy na niebiesko oraz gdzie został zakupiony i po ile.

Mistrzostwa w penspinningu[edytuj • edytuj kod]

Co roku organizowane są także mistrzostwa w penspinningu, polegające na tym, iż faworyci z różnych krajów wrzucają na YouTube filmiki w których pokazują co potrafią robić ze swoimi penami[3]. Zwykle najlepiej wypadają Japończycy, ale Polacy w rankingu wcale nie są najgorsi, zajmują III miejsce, mimo iż rywalizacja jest zacięta, a w mistrzostwach startuje wiele innych państw[4].

Tricki[edytuj • edytuj kod]

Jak już wcześniej wspomniałem, cała filozofia penspinningu polega na łączeniu trików w comba, warto więc wspomnieć o rodzinach tricków:

  1. Spiny – np. thumbspin, czyli wirowanie moda na jakiejś części ręki, np. na kciuku czy otwartej dłoni, bądź pępku.
  2. Aroundy – nic innego, jak obrót wokół jakiegoś palca, np. thumbaround – obrót wokół kciuka.
  3. Infinity – 'inteligentne' tricki polegające na złapaniu moda za końcówkę i wywijania nim w losowym kierunku, trick możemy zakończyć efektowną utratą oka.
  4. Passy – Płynne przejścia moda między palcami do złudzenia przypominające obroty. Najpopularniejszy trick z tej rodziny to fingerpass, polega on na przechodzeniu moda między wszystkimi palcami po kolei.
  5. Soniki – Bardzo popularna rodzina tricków. Sonic to coś w rodzaju wystrzelenia pena, tak aby wykonał obrót z przejściem z jednego palca do drugiego. Za mocne wystrzelenie pena grozi twojemu zdrowiu oraz zdrowiu Twojego mocnego kolegi stojącego obok i przyglądającemu się ruchom Twojego pena.
  6. Charge – Pen ma zakreślać między palcami koło i w efekcie walnąć cię w czoło, joł.

Wymienione tutaj rodziny tricków to tylko te najważniejsze/najpopularniejsze, bez których trudno by było stworzyć jakieś dobre combo. Istnieje oczywiście wiele innych rodzin tricków, a także ciągle dochodzą nowe. Penspinner może wymyślać własne tricki, których nikt nigdy wcześniej nie prezentował, co daje mu duży plus (i basic ballistic) u oglądających go innych penspinnerów[5].

Mody[edytuj • edytuj kod]

Mody, jak już było wcześniej wspomniane są to specjalnie obciążone długopisy służące do penspinningu. Moda możemy zrobić ze wszystkiego, ważne żeby był długi, ciężki, najlepiej jeszcze opancerzony i dobrze leżący w dłoni (podobnie jak... a z resztą...) . Mody powinny być dopasowane do tricków jakie wykonujemy, czyli:

  1. Do spinów muszą być dobrze wyważone o środku ciężkości dokładnie pośrodku. Takim modem może być np. pisak z obu stron obciążony jakimiś nakrętkami o tej samej wadze, lub pasek klinowy.
  2. Do tricków z rodziny aroundów muszą być w miarę krótkie i szybkie. Najlepsze są ołówki z lekkim obciążeniem na końcówkach w postaci chociażby kulek z plasteliny, czy pustaków.
  3. Do infinity mody powinny być dość cienkie, o prostych zakończeniach i prezerwatywami gumkami na końcach. Jeżeli już wybieramy mody długie, to należy je trzymać z dala od twarzy, bo może to się dość nieciekawie skończyć (jeżeli chcecie chodzić z podrachaną twarzą i modem w oku, nie musicie się stosować do tego ostrzeżenia).
  4. Do Soników najlepiej wybierać takie, które są równo obciążone po obu stronach, nie są zbyt długie oraz pod żadnym pozorem nie mogą być śliskie. Śliski mod często niespostrzeżenie opuszcza naszą dłoń i usadawia się wygodnie w szklance soku podczas wykonywania tego tricku. Idealnie nadają się zapałki.
  5. Do charge'ów należy stosować mody takie jak do soniców, bo oba tricki są dość podobne.

WAŻNE!

Podczas wykonywania comba należy zmieniać długopis odpowiednio do innego tricku.

Po czym poznać penspinnera[edytuj • edytuj kod]

Penspinner trochę wyróżnia się z tłumu, najłatwiej rozpoznać go po tym, że:

  • Na dźwięk spadającego na ziemię długopisu ucieka z krzykiem.
  • Gdy dajesz mu potrzymać puszkę coli próbuje nią kręcić.
  • Zamiast trzymaj za mnie kciuki używa zwrotu trzymaj za mnie thumby.
  • Nie rozstaje się ze swoim długopisem (nawet w kąpieli)
  • Podczas lekcji matematyki, penspinner wykonuje maksymalnie możliwą ilość tricków z rodziny Infinity, przez co można w jego zeszycie dostrzec gros abstrakcyjnych krajobrazów.

Przypisy

  1. A mógłby po prostu powiedzieć: gówno!
  2. Zgadnij dlaczego...
  3. Wiem o czym teraz pomyślałeś...
  4. Wbrew pozorom więcej niż trzy.
  5. I tylko u nich!