Pen spinning
No i co ty masz z tego kręcenia długopisem?
- Pytanie na które penspinner nie umie odpowiedzieć[1]
Au! Moje oko!
- Internauta uczy się nowego tricku
Pen spinning – sport ekstremalny[potrzebne źródło] polegający na wymachiwaniu modem, czyli specjalnie obciążonym długopisem, zwanym potocznie penem[2]. Głównie polega na tym, żeby wykonywać wiele różnych tricków, dość płynnie, łącząc je w comba. Największym problemem jest to, że długopis często odmawia nam posłuszeństwa i spada na podłogę... Gdy tylko doświadczony penspinner słyszy dźwięk spadającego długopisu, potrafi ocenić: jaka jest jego waga, długość, czy pisze na czarno czy na niebiesko oraz gdzie został zakupiony i po ile.
Mistrzostwa w penspinningu[edytuj • edytuj kod]
Co roku organizowane są także mistrzostwa w penspinningu, polegające na tym, iż faworyci z różnych krajów wrzucają na YouTube filmiki w których pokazują co potrafią robić ze swoimi penami[3]. Zwykle najlepiej wypadają Japończycy, ale Polacy w rankingu wcale nie są najgorsi, zajmują III miejsce, mimo iż rywalizacja jest zacięta, a w mistrzostwach startuje wiele innych państw[4].
Tricki[edytuj • edytuj kod]
Jak już wcześniej wspomniałem, cała filozofia penspinningu polega na łączeniu trików w comba, warto więc wspomnieć o rodzinach tricków:
- Spiny – np. thumbspin, czyli wirowanie moda na jakiejś części ręki, np. na kciuku czy otwartej dłoni, bądź pępku.
- Aroundy – nic innego, jak obrót wokół jakiegoś palca, np. thumbaround – obrót wokół kciuka.
- Infinity – 'inteligentne' tricki polegające na złapaniu moda za końcówkę i wywijania nim w losowym kierunku, trick możemy zakończyć efektowną utratą oka.
- Passy – Płynne przejścia moda między palcami do złudzenia przypominające obroty. Najpopularniejszy trick z tej rodziny to fingerpass, polega on na przechodzeniu moda między wszystkimi palcami po kolei.
- Soniki – Bardzo popularna rodzina tricków. Sonic to coś w rodzaju wystrzelenia pena, tak aby wykonał obrót z przejściem z jednego palca do drugiego. Za mocne wystrzelenie pena grozi twojemu zdrowiu oraz zdrowiu Twojego mocnego kolegi stojącego obok i przyglądającemu się ruchom Twojego pena.
- Charge – Pen ma zakreślać między palcami koło i w efekcie walnąć cię w czoło, joł.
Wymienione tutaj rodziny tricków to tylko te najważniejsze/najpopularniejsze, bez których trudno by było stworzyć jakieś dobre combo. Istnieje oczywiście wiele innych rodzin tricków, a także ciągle dochodzą nowe. Penspinner może wymyślać własne tricki, których nikt nigdy wcześniej nie prezentował, co daje mu duży plus (i basic ballistic) u oglądających go innych penspinnerów[5].
Mody[edytuj • edytuj kod]
Mody, jak już było wcześniej wspomniane są to specjalnie obciążone długopisy służące do penspinningu. Moda możemy zrobić ze wszystkiego, ważne żeby był długi, ciężki, najlepiej jeszcze opancerzony i dobrze leżący w dłoni (podobnie jak... a z resztą...) . Mody powinny być dopasowane do tricków jakie wykonujemy, czyli:
- Do spinów muszą być dobrze wyważone o środku ciężkości dokładnie pośrodku. Takim modem może być np. pisak z obu stron obciążony jakimiś nakrętkami o tej samej wadze, lub pasek klinowy.
- Do tricków z rodziny aroundów muszą być w miarę krótkie i szybkie. Najlepsze są ołówki z lekkim obciążeniem na końcówkach w postaci chociażby kulek z plasteliny, czy pustaków.
- Do infinity mody powinny być dość cienkie, o prostych zakończeniach i
prezerwatywamigumkami na końcach. Jeżeli już wybieramy mody długie, to należy je trzymać z dala od twarzy, bo może to się dość nieciekawie skończyć (jeżeli chcecie chodzić z podrachaną twarzą i modem w oku, nie musicie się stosować do tego ostrzeżenia). - Do Soników najlepiej wybierać takie, które są równo obciążone po obu stronach, nie są zbyt długie oraz pod żadnym pozorem nie mogą być śliskie. Śliski mod często niespostrzeżenie opuszcza naszą dłoń i usadawia się wygodnie w szklance soku podczas wykonywania tego tricku. Idealnie nadają się zapałki.
- Do charge'ów należy stosować mody takie jak do soniców, bo oba tricki są dość podobne.
WAŻNE!
Podczas wykonywania comba należy zmieniać długopis odpowiednio do innego tricku.
Po czym poznać penspinnera[edytuj • edytuj kod]
Penspinner trochę wyróżnia się z tłumu, najłatwiej rozpoznać go po tym, że:
- Na dźwięk spadającego na ziemię długopisu ucieka z krzykiem.
- Gdy dajesz mu potrzymać puszkę coli próbuje nią kręcić.
- Zamiast trzymaj za mnie kciuki używa zwrotu trzymaj za mnie thumby.
- Nie rozstaje się ze swoim długopisem (nawet w kąpieli)
- Podczas lekcji matematyki, penspinner wykonuje maksymalnie możliwą ilość tricków z rodziny Infinity, przez co można w jego zeszycie dostrzec gros abstrakcyjnych krajobrazów.