FSO Polonez

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Historia

Polonez powstał w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł Polska firma OSF przejeła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku Polonez trafił do seryjnej produkcji.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z górki)
  • 0 - 100 km/h: w 2,0487 sec
  • max. moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki
  • pojemność bagażnika: 150 litrów, po złożeniu tylnej kanapy: 180 litrów
  • w standardzie:
    • poduszka powietrzna dla kota
    • pół litra
    • komplet opon dla jazdy po tundrze
    • silnik
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę
    • przednią szybę
    • drzwi
    • karnet do klubu go go

Zalety

  • niska cena (350 tys. w wersji podstawowej)
  • w końcu to polski samochód

Wady

  • kupa na siedzeniu
  • spala 40 litrów / 100 km w cyklu wiejskim
  • brak możliwości otwierania drzwi

Zaprzestanie produkcji

Z powodów licznych wybuchów silnika i awarii sokowirówek które mieliły całą załogę pojazdu w 2005 roku zaprzestano produkcji tego pojazdu.