Fiat 126p

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 10:06, 25 sty 2006 autorstwa El Cutasso (dyskusja • edycje)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania

Fiat 126p, określany również mianem "krążownika szos" to polski wynalazek z XX wieku. Pierwowzorem pojazdu był model prawdziwego samochodu w skali 1:24, jednakże potem udało się udowodnić iż do modelu mieszczą się co po niektórzy ludzie, toteż zmieniono założeni planu i postanowiono sprzedawać Fiata 126p.

Podstawą nowego projektu stał się fakt wydawania tygodnika kolekcjonerskiego z serii DeAgostino, w którym co tydzień najlepsi proletariusze znajdowali jedną z wielu części do złożenia całego zestawu.

W ciągu 10 lat emisji pisma ponad 4 milionom Polaków udało się dotrwać do końca serii i zasiąść we własnym Fiacie 126p.

Specyfikacja Techniczna

Fiat 126p posiada następujące unowocześnienia techniczne:

  • 1. Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
  • 2. Silnik z tyłu chroniący jednostkę napędową przed zderzeniem czołowym.
  • 3. Tylną kanapę pozwalającą symulować pojazd rodzinny.
  • 4. 4 koła co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
  • 5. Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.

Moc silnika: 30 Km, długość 3,054 m, wysokość 1,335 m, szerokość 1,354 m.

Inne odmiany

Czterodrzwiowa limuzyna do lansu

Z racji na dokładanie wielu nieoryginalnych części, oraz naklejek Pioneer, Fiat 126p występuje także w odmianie Aston Martin 126p. W historii pojawiła się również wersja czterodrzwiowa służąca do lansu, oraz do wożenia głów państwa.

Alternatywne określenia

Fiat 126p nazywany jest również następującymi nazwami:

  • Maluch
  • Karaluch
  • Dragster
  • Karakan