Fiat 126p
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Fiat 126p – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.
Zalety
- Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
- System ABbSs - A Bezpieczny bądź Se sam.
- Biturbo - potocznie zwane ssaniem (1-sze turbo, możliwość włączenia z kokpitu) i pchaniem (2-gie turbo, włącza się automatycznie gdy po włączeniu pierwszego okazuje się że samochód ma wciąż za mało mocy, wymaga jednak wcześniejszego opuszczenia pojazdu).
- W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
- Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę, otwierane drzwi, przednią szybę i powietrze w kabinie.
- Samochód czysto rodzinny, posiada dwa rzędy foteli.
- Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
- Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, szybki, zbajerowany na fulla. Panienki na niego lecą.
- Ferrari dla juniora - posiada identyczne właściwości nadwozia: silnik z tyłu, chłodzony przez dopływ powietrza z lanserskich skrzeli po bokach, rasowy gang, mimo iż z tyłu znajduje się kanapa, samochód jest w praktyce dwuosobowy a kanapa służy do przewożenia niewielkich bagaży, projektanci zrobili wszystko by samochód był jak najlżejszy.
Wady
- Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
- Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
- Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
- Często rdzewieją szyby z przodu.
- Niedoskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
- Czasem klima sie zacina (działa tylko w zimie).
Galeria
- Aston martin 126p.jpg
Wersja WRC