Fiat 126p

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 15:07, 30 kwi 2008 autorstwa Sir Damiinho (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 62.111.131.251. Autor wycofanej wersji to Kwazar3.)
Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania
Projekt Fiata 126p

Fiat 126p – polski samochód na licencji Fiata, produkowany przez FSM. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką Volvo: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku.

Zalety

  • Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym.
  • W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób.
  • Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę, przednią szybę i powietrze w kabinie.
  • Samochód czysto rodzinny, pomieści tatę masochistę, mamę masochistkę i ich pocieszne masochiściątka.
  • Maluch miał automatycznie otwierane szyby, gdy trzasło się drzwiami.
  • Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika.
  • Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie.
  • Strefy zgniotu, jak w każdym normalnym samochodzie, kończą się na silniku
  • Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych.

Wady

  • Tylna kanapa pozwalającą symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem.
  • Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie.
  • Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie.
  • Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą).
  • Często rdzewieją szyby z przodu.
  • Niedoskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę.
  • Czasem klima sie zacina (chłodzenie działa tylko zimą).
  • Maluch największą prędkość osiąga podczas holowania go.

Galeria

Zobacz też

Słownik
Zobacz w słowniku:
Fiat 126p
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Szablon:Ok