Fiat 125p

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Plik:Fiat 125p.jpg
Doskonały krążownik szos

Fiat 125p lub FSO 125p, potocznie "Duży Fiat" lub "Fiat Grat" - duża, bezpieczna limuzyna wykonana w 99% z aluminium, stanowiąca konkurencję dla samochodów takich jak Garbus czy Maluch

Historia

Najlepsze zabezpieczenie limuzyny

W 1952 roku firma Fabryka Samochodów Obciachowych przedstawiła prototyp futurystycznej, dużej, komfortowej i bezpiecznej limuzyny. Pomysłodawcą tego projektu był Lenin. Dwa lata później Fabryka Samochodów Obciachowych pokazała swój projekt firmie Fiat i wyraziła zgodę na sprzedaż tej luksusowej limuzyny jako Fiat 125p. W 1960 roku, gdy Fiat 125p był już gotowy okazał się wolniejszy od takich samochodów jak Maluch czy VW Garbus, dlatego konstruktorzy myśleli, jak go przyspieszyć. Myślał aż do 1968 roku i wtedy też Fiat 125p trafił do seryjnej produkcji. Sprzedaż rozpoczęto 3 lata później.

Dane techniczne

Plik:Wrak.jpg
Fiat 125p po niewłaściwej eksploatacji

W Fiacie 125p montowano seryjnie silnik V6 (od miksera) doładowany kompresorem , co miało zapewnić osiągi znaczne lepsze od Malucha i Garbusa.

  • Wymiary (w metrach) - 5,5/1,8/1,5
  • Liczba drzwi - 7
  • Waga samochodu - 1300 g ( w końcu 99% aluminiujm)
  • Liczba miejsc siedzących od 4 do 8
  • Bagażnik - 8000 litrów (bez butli z podtlenkiem azotu)
  • Pojemność skokowa silnika - 46 litrów
  • Moc maksymalna - 4 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - 666 Nm
  • 0 - 100 km/h - 6 dni
  • 0 - 300 km/h - 2 godziny pchania Pudzian
  • V-max - 350 km/h (z przepaści),przy normalnej jeździe 35 kosmosy 533k bilionów 23k milionów 563 kg/50 lat, po przeliczeniu wynosi to niecałe 3 km/h.
  • Spalanie w cyklu miejskim - 1 butla gazu na 2 skrzyżowania.
  • Spalanie w cyklu wiejskim - 1 kg obornika na 3 hektary.
  • Spalanie w cyklu mieszanym - 10 litrów etyliny 98 na 666 km + 40 butli NOS.
  • W standardzie ABS na jedno koło, schowek z ESP, bagażnik z klimatyzacją, fotele podgrzewane (ciepłem ludzkiego ciała), klucze do remontów silnika i linka do ciągania.
  • Napęd na koło zapasowe.
  • Gdy wyjechał z Pimp My Ride miał metalfelgi od Malucha i pod tylną klapą 32-calowy czarno - biały telewizor, a do tego wspaniałą konsolę do gier pegasus z dwoma joystikami z bazaru wiejsko-wiejskiego.


Zalety

- 4 koła - działające drzwi - prędkość - przyśpieszenie ( w 45 godzin do 100 km/h, oczywiście nie możliwe, bo V-max to niecałe 3km/h - licznik w kg/50 lat - Potężny silnik z CD-ROM, napęd na koło zapasowe - blachy próchnieją aż po 1 roku w sprzyjających warunkach (w chlewie, użyźniany obornikiem) - odpala już za 89995 razem - przy zderzeniu czołowym szyby nie rozbijają się (tylko przednia szyba wylatuje na maskę, a tylnia na plecy pasarzerów,) - przy zderzeniu czołowym wszystkie drzwi się otwierają


Ńjusy

- Niedługo na rynek wyjdzie wersja Fiat 126p GT - taka sama jak 126p tylko, że GT będzie posiadać kierownicę!

Sprzedaż

Fiat 125p okazał się wielkim bestsellerem. Sprzedawał się lepiej od Malucha i Garbusa. To była zasługa bardzo konkurencyjnej ceny wynosząca zaledwie 10 tys erło za podstawową wersję wyposażeniową. Wersje specjalne: Budowane na specjalne zamówienie silnik V8 7 litrów z dwoma turbosprężarkami na spirytus rektyfikowany (niestety na skutek wprowadzenia kartek na alkohol wycofany z produkcji, produkowany chałupniczą metodą bimber nie miał takiej mocy na skutek dużej zawartości wody, lecz był także duży plus zasilania bimbrem gdyż nie trzeba było stosować wtrysku wody do cylindrów jak przy zasilaniu spirytusem z Polmosu Zielona Góra) Moc ok. 1200 kW przy 5500 obr./min. \\moment obrotowy 1500 Nm

W planach była też wersja z ogniwami paliwowymi.

Zobacz też