Warszawska Szybka Kolej Miejska
W tym artykule konieczne są drobne poprawki. Zajmij się tym, to nie boli. |
SKM - Szybka (tylko z nazwy) Kolej Miejska w Warszawie spółka z (bardzo) ograniczoną odpowiedzialnością.
Powstała w 2005 roku z powodu nie dogadania się PKP z Władzami Warszawy. Które obiecały warszawiakom szybką kolej miejską. Kolej ta nie jest szybka. Jeżeli już upierasz się na przejazd SKMką, nie wybieraj godzin porannego, popołudniowego i wieczornego szczytu. W tych godzinach pociągi przypominają bardziej pociągi rzeźnie, niż zwykłe podmiejszczaki.
Tabor
Dawno, dawno temu z jakiegoś zadupia do Warszawsi przyjechało kilka Pseudo-EZEtów.
- 14WE - Pseudo elektryczny zespół trakcyjny śmigający w Niby-Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, i po wsiach województwa małopolskiego jako Pociąg Papieski. Nie zawsze działa w nich klimatyzacja. Działanie klimatyzacji objawia się tym że co jakiś czas. Pechowy pasażer ma mycie głowy na koszt SKM.
- EN57 - Oprócz pseudo-kibli (14we) SKM ma wypożyczone 6 jednostek typu EN57. Wypożyczone z 3 różnych firm (z 3 rożnymi schematami malowania) po 2 sztuki. Jednostki zostały wypożyczone z następujących firm.
- PKP Przewozy Regionalne - Cechą charakterystyczną tych jednostek jest to że w nich nie da się spokojnie porozmawiać z powodu braku wyciszenia. Są to obecnie najgorsze jednostki jakie posiada SKM. Jazda w nich bez słuchawek ochronnych grozi poważnym uszkodzeniem słuchu.Wyglądają one tak. [1]
- SKM Trójmiasto - Jednostki pochodzące z tej firmy są obecnie już drugi raz w posiadaniu SKM Warszawa. Obecnie są w oryginalnym malowaniu[2] w paru miejscach jest naklejone logo SKM Warszawa.
- Zakład Napraw Taboru Kolejowe w Mińsku Mazowieckim - Sprowadzone z Jugosławii jednostki. Zostały podane remontowi. Właściwie to tylko na zewnątrz są jakieś zmiany. W środku tylko wyświetlacze nad drzwiami między-wagonowymi są jakąś nowością. Reszta to zwykły EN57
Trasa
Trasa przebiega z drugiej stolicy Polski jaką jest Pruszków, przez Mazowiecką wieś na jakieś zadupie po drugiej stronie Wisły. Pociągi sprytnie omijają Dworzec Centralny czyli lokalne centrum meneli, ćpunów itp.