Volkswagen Garbus

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus
Garbus po tuningu

Garbussamochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Kiepskiego, wówczas współpracujący z Mercedesem. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Kiepski wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu nieznana firma VW.

Ile kosztuje i gdzie można go kupić ?

Garbusy to bardzo tanie samochody. Aż tak tanie, że zwykły zbieracz puszek lub złomiarz mógł sobie pozwolić na Garbusa. Garbusa szło kupić w różnych ciekawych punktach. Był to targ, skup złomu. Nawet dało się go kupić na wysypisku śmieci, jeżeli leżał gdzieś na wierzchu a nie pod stertą śmieci. Wyróżnia go również to, że zwykła wiejska maszyna do cięcia siana chodzi lepiej niż silnik Garbusa.

Dane techniczne

  • Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
  • Moc maksymalna – 100 iKoni i 2 źrebiaki (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
  • Moment obrotowy – 0,01 Mn
  • Światła xenonowe (tylko w tedy gdy sie pomaluje szybke farbami plakatowymi na niebiesko)
  • Wspomaganie kierownicy (gdy se nogą pomożesz)
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h – 15 lat
  • Prędkość max. 65 km/h (ale przy 45 km/h już zaczyna lecieć dym z silnika).
  • droga hamowania z 100 km/h – 80 m
  • Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
  • Średnie spalanie – 100litrów na 100km i wiadro
  • W standardzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik, 2 tony blach i komplet zdartych opon zimowych
  • Dodatkowo za dopłatą dodatkowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemności 5 l
  • Napęd na koło zapasowe na gnojowice

Szablon:Stubmot