Konduktor

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Nie wiadomo dlaczego przyjęło się przezywanie konduktora mianem "kanara"

Konduktor - integralna część składowa pociągu. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie piłkarskiej niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem oraz spożywaniem alkoholu. Konduktor wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu.

Ilość a jakość

Na standartowym wyposażeniu pociągu znajduje się conajmniej 4 konduktorów, choć w różnych składach liczba ta może się wachać od jednego do 6-8 konduktorów.

  • 1 konduktor - bardzo rzadko spotykany przypadek, którego obecność można wywnioskować jedynie po fakcie, że przez całą podróż nikt nam nie sprawdził biletu. Nie oznacza to jednak, że konduktora nie ma, zazwyczaj przebywa w przedziale służbowym i pije.
  • 2 konduktorów - w tej sytuacji zazwyczaj czas pracy każdego z konduktorów jest podzielony na 3 fazy: pierwsza-gdy sprawdza bilety, a jego kolega pije, druga-gdy pije, a jego kolega sprawdza bilety oraz trzecia-gdy obaj piją i grają w karty.
  • 3 konduktorów - w tej liczbie konduktorzy są stosunkowo często spotykani w pociągach. W tej liczbie czas pracy konduktora dzieli się na 2 części: dłuższą-gdy raz z jednym, a później z drugim kolegą pije i gra w karty oraz krótszą-gdy sprawdza bilety, a koledzy piją i grają w karty.
  • 4 konduktorów - najczęściej spotykana liczba na większości tras. Została ona ustalona po przeprowadzeniu wieloletnich badań w ośrodkach naukowych PKP na terenie całego kraju. JEST TO OPTYMALNA LICZBA KONDUKTORÓW! W tej liczbie czas pracy konduktora jest podzielony podobnie jak w przypadku powyższym, jednak pozwala na picie lepszych gatunkowo trunków oraz rozgrywanie bardziej złożonych i rozwijających umysł gier w karty (np. poker)
  • 5-6 konduktorów - liczba ta oznacza zazwyczaj, że jeden z konduktorów przespał na kacu koniec zmiany i za daleko pojechał w Polskę i właśnie wraca do domu. Może to również oznaczać, że w pociągu pojawił się rewizor, a nawet dwóch. Jest to sytuacja bardzo niewygodna dla konduktorów, gdyż nie mogą poświęcać czasu grze i odpoczynkowi, tylko muszą sprawdzać bilety.
  • 7-8 konduktorów - z kolei ta liczba jest niemiła dla pasażerów, gdyż może oznaczać obecność przedstawicieli prywatnej firmy konrolerskiej, co zazwyczaj wiąże się z niemiłymi akcjami podejmowanymi przez owych, a wynikającymi z możliwości odegrania się na społeczeństwie za własne niepowodzenia i ukrycia się przy tym za legitymacją służbową.