Need for Speed (seria)
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 08:34, 2 sie 2010 autorstwa Przejechana ryba (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Makakmax. Autor wycofanej wersji to 81.190.204.61.)
Need for Speed (pol.: Nid for Spid, niewłaściwie: Potrzeba za prędkością) – jedna z wyścigowych serii gier polegających na ściganiu się w niebezpiecznych konkurencjach (takich jak Drift), uciekaniu przed psami i ganianiu w lansiarskich „wuzkah” za suczkami (trochę to podchodzi pod zoofilię, ale się nie martwcie).
Serie Need for Speed'a
- Need for Speed – powstała w 1995r. Na początku to miał być Pac-Man w 3D, ale im postać nie wyszła (zbytnio przypominała samochodzik) więc zmienili nazwę. Podobno najlepsza wersja NfS'a jaka kiedykolwiek istniała. Auto jest zbudowane z perfidnie widocznych pikseli, a dźwięk to arcydzieło. Muzyka pod względem bogactwa jest porównywana do utworu „4:33” z Tibii.
- Need for Speed 2 – wersja z 1997r. Kontynuacja ścigania się po wyimaginowanych trasach. Te same tryby rozgrywki co w wersji podstawowej.
- Need for Speed 3: „Hot Pursuit” – wersja z 1998r. Tytuł polski brzmi „Gorący pościg” gdyż wprowadzono tam możliwość uciekania przed psami lub bycia psami i gonienia ścigantów. Pierwsze zalążki grafiki ADHD.
- Need for Speed 4: „Road Challenge” – wersja z 1999r. Pierwsza gra na rynku z możliwością tuningowania swoich wozów i lanszenia się w nich. Możliwość bycia z wirtualną kierownicą takich „wuskuf” jak BMW Z3, Mercedes CLK, Mercedes AMG. Możliwość odblokowania wózka z Tesco. Dużo trybów gier takich jak „Prześcignij Ojca Dyrektora”, „Mistrzostwa”, „Kariera” lub normalna „Arcadówka”.
- Need for Speed 5: „Porsche 2000” – Domyślacie się chyba z którego roku. Przemykamy z prędkością światła przez 50 lat istnienia i działalności Porsche. Boring jak skur... czybyk. Gratka dla tych co lubią arcadówki typu Tetris.
- Need for Speed 6: „Hot Pursuit 2” – 2002r. Kontynuacja Hot Pursuita z większym wyborem samochodów jak i su.... eee... radiowozów. Rozbudowany tryb „Hot Pursuit” w którym to możemy po wyjebce popełnić tzw. „Suicide restart” poprzez naciśniecie klawisza "R" (powrót na tor z automatycznym dogonieniem przez policje).
- Need for Speed 7: „Underground” – wersja z roku 2003r. Teraz drodzy parafianie schodzimy do podziemia gdzie Niggasy szaleją a białasy wciąż chleją, gdzie kieliszki pełne a kobiety puste. W tej wersji dostajemy na początku starego grata który lansiarsko tuningujemy, wkładamy tam car audio z głośnikami większymi od opony z traktora i ruszamy w bój. Trzeba podbić miasto.
- Need for Speed 8: „Underground 2” – wersja z 2004r. Kontynuacja „Undergrounda 1” z opcją free run gdzie możemy uderzać w samochody przejezdnych nie dostając żadnych obrażeń oraz kręcić bączki bez ścierania opon. Fabuła gry opiera się na tym że jest się królem miasta Bayviev ....nagle....Jeb! i zamiast masakrycznie stjuningowanego Nissana 350z mamy szarego Nissana 240SX (którego możemy sobie wsadzić w dupę) i się wspinamy po szczebelkach na wyżyny.
- Need for Speed 9: „Most Wanted” – wersja z 2005r. Tak jak w poprzednich wersjach mamy do czynienia z samochodami. Akcja się dzieje w mieścinie Rockport w której kiedyś coś znaczyłeś. Niestety wyjechałeś w interesach służbowych do Bayviev i mają cię tam już w dupie. Przegrałeś z najgorszym kanciarzem Razorem swoje auto w wyścigu i teraz chcesz je odzyskać. Musisz pokonać ludzi z „Black List” oraz stać się „Most Wanted” w mieście aby udowodnić że znowu rządzisz. Niestety są trudności bo policjant Cross nie odstępuje cię na krok. Cechą gry jest niebywały hiperrealizm: nierzadko goni cię setka radiowozów (które po paru stłuczkach trafiają na złom), pościg można zgubić rozwalając stacje benzynowe oraz reklamy pączków, a stuningowany Golf może wyprzedzić Porsche. Co ciekawe policja dysponuje niezliczoną ilością zwykłych radiowozów, oraz Pontiaków GTO czy Corvette C6 (zakupionych z NASZYCH podatków!!!), których ścigać może Cię i 15 naraz.
- Need for Speed 10: „Carbon” – 2006r. Stawka jest wysoka, ponieważ rywalizujesz z gangami dzielnicowymi o worek tytułowego węgla. Kto wygra – ten ma większe uznanie wśród górników. Nowością w grze jest Autosculpt, pozwalający przerobić dowolną furę na pług śnieżny (powiększając przedni zderzak), ewentualnie na monster trucka (robiąc to samo z kołami).
- Need for Speed 11: „Pro Street” – 2007r. Jak sama nazwa wskazuje (z ang. Pro Street oznacza Profesjonalna Ólica) wkraczamy w świat legalnych wyścigów ulicznych (WTF?!!), w których rywalizuje się w oddzielnych konkurencjach (Grip, Drag, Drift, Top Speed, o tytuł Króla Ulicy. Gra w jakości HwDp. Ponadto Profesjonalna Ólica jak sama nazwa wskazuje, posiada tryb robót drogowych, gdzie ścigamy się z konkurencją w budowie dróg.
- Need for Speed 12: „Undercover” – 2008r. Polega na tym że jest się wtyczką policyjną w grupie „młodych gniewnych”, ściga się wśród nich oraz dąży się do tego aby dowiedzieli się o tym ich "starzy wkurwieni". Stąd nazwa „Need for Speed: Pod Przykrywką”. Gra nie jest zbyt trudna, ponieważ trzeba trzymać strzałkę do przodu i tyle, auto samo będzie się kierowało poprzez uderzanie o barierki, murki itp. przy czym wcale nie zmieni prędkości, a czasami nawet ją zwiększy.
- Need for Speed 13: „Shift"( – najnowsza część serii. Twórcy gry przy jej rejestracji przypadkowo wpisali literkę "f" w nazwie. Tym razem zaprzeczasz prawom fizyki na torach wyścigowych i nie straszne Ci żadne bandy. Jak sama nazwa wskazuje w tej części nie trzeba będzie nawet trzymać strzałki do przodu - wystarczy sama zmiana biegów. Trwają już prace nad kolejnymi częściami tej kultowej zręcznościówki: "Need for Speed: Enter" oraz "Need for Speed: Spacja", "Need for Speed: Caps Lock" (wyścigi kapsli). Ciekawe tylko co będzie jak dojdziemy już do końca klawiatury??
Gówny Cel gry
Uczenie młodocianych lub przyszłych kierowców prawidłowej jazdy po ulicach miast oraz tego jak bardzo puści są policjanci.