Alstom Metropolis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 10: Linia 10:
== Polacy lubią Metropolis ==
== Polacy lubią Metropolis ==


...dlatego wyprodukowano więcej Alstom Metropolis dla Warszawy, niż złomu radzieckiego [[Seria 81|81]]. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie ożey się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów [[Siemens Inspiro]]. Wprawdzie możemy spotkać Metropolis na II linii, lecz <del>na szczęście</del> niestety "to tylko testy" i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość [[Siemens|niemieckiego gówna]].
...dlatego wyprodukowano więcej Alstom Metropolis dla Warszawy, niż złomu radzieckiego [[Seria 81|81]]. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie możemy się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów [[Siemens Inspiro]]. Wprawdzie możemy spotkać Metropolis na II linii, lecz <del>na szczęście</del> niestety "to tylko testy" i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość [[Siemens|niemieckiego gówna]].


== Metro umie gwizdać ==
== Metro umie gwizdać ==

Wersja z 16:36, 29 sty 2017

Polskie Alstom Metropolis 98B
Amerykańskie R160 głośniejsze od polskiego Metropolis
Statko-kosmicznopolis C830 z Singapuru

Alstom Metropolis - rodzina wagonów metra wyprodukowana przez francuski Alstom. Cechuje je olbrzymia różnorodność, gdyż były produkowane już przez 20 lat.

Metropolis na świecie i w Polsce

Wagony metra Alstom Metropolis możemy spotkać w 30 państwach, w tym także w Polsce. Polskie Metropolisy (98B) zostały wyprodukowane w Chorzowie i Barcelonie w latach 2000-2002 oraz 2004-2005.

Polacy lubią Metropolis

...dlatego wyprodukowano więcej Alstom Metropolis dla Warszawy, niż złomu radzieckiego 81. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie możemy się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów Siemens Inspiro. Wprawdzie możemy spotkać Metropolis na II linii, lecz na szczęście niestety "to tylko testy" i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość niemieckiego gówna.

Metro umie gwizdać

To prawda. Niektóre Metropolis (w tym juesejskie R160/R160b i znane na całym świecie w całej Polsce 98B) potrafią gwizdać. Hamując i przyspieszając wydają dźwięki typu "uuuuuiiiiyyyyy". Gwizdanie Metropolisa niektórych denerwuje, inni je kochają, ale każdy uważa, że jest ono wyjątkowe i niepowtarzalne.