Alstom Metropolis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
M
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 11: Linia 11:
== Miejsca występowania ==
== Miejsca występowania ==


* '''Arabia Saudyjska'''('''Rijad''') 138 wagonów
* '''Arabia Saudyjska''' ('''Rijad''') 138 wagonów
* '''Argentyna'''('''Buenos Aires''') 80 wagonów
* '''Argentyna''' ('''Buenos Aires''') 80 wagonów
* '''Brazylia'''('''Sao Paulo''') 48 wagonów, typ '''5000'''
* '''Brazylia''' ('''Sao Paulo''') 48 wagonów, typ '''5000'''
* '''Brazylia'''('''Brasilia''') również 48 wagonów
* '''Brazylia'''( '''Brasilia''') również 48 wagonów
* '''Brazylia'''('''<del>Super</del>Via''') 80 wagonów
* '''Brazylia''' ('''<del>Super</del>Via''') 80 wagonów
*'''Chile'''('''Santiago de Chile''') 180 + 26 = 206 wagonów typu '''AS02'''
*'''Chile''' ('''Santiago de Chile''') 180 + 26 = 206 wagonów typu '''AS02'''
*'''Chiny'''('''Nankina''') 456 wagonów
*'''Chiny''' ('''Nankina''') 456 wagonów
*'''Chiny'''('''Szanghaj''') 1500+<ref>Nie, nie 500+</ref> wagonów
*'''Chiny''' ('''Szanghaj''') 1500+<ref>Nie, nie 500+</ref> wagonów
*'''Dominikana'''('''Santo Domingo''') 57 + 45 = 102 wagony typu '''9000'''
*'''Dominikana''' ('''Santo Domingo''') 57 + 45 = 102 wagony typu '''9000'''
*'''Hiszpania'''('''Barcelona''') 40 wagonów typu '''9000'''
*'''Hiszpania''' ('''Barcelona''') 40 wagonów typu '''9000'''
*'''Holandia'''('''Amsterdam''') 23 + 5 = 28 wagoników M5
*'''Holandia''' ('''Amsterdam''') 23 + 5 = 28 wagoników M5
*'''Indie'''('''Ćennaj''') 168 wagonów
*'''Indie''' ('''Ćennaj''') 168 wagonów
*'''Panama'''(-II-)<ref>Dokładnie tak, stolicą Panamy jest Panama</ref> 57 wagonów
*'''Panama''' (-II-)<ref>Dokładnie tak, stolicą Panamy jest Panama</ref> 57 wagonów
*'''Peru'''('''Lima''') 95 wagonów '''9000'''
*'''Peru''' ('''Lima''') 95 wagonów '''9000'''
*'''Polska'''('''[[Warszawa]]'''<ref>A gdzie niby indziej w Polsce miałoby jeździć metro w latach 2000-2005?</ref> wagonów 108
*'''Polska''' ('''[[Warszawa]]'''<ref>A gdzie niby indziej w Polsce miałoby jeździć metro w latach 2000-2005?</ref>) wagonów 108
*'''Singapur'''(-II-) 150 wagonów '''C751A''', 120 wagonów '''C830''' i jeszcze 2 rodzaje odpowiednio 108 i 162 wagony. Łącznie Singapur (stolica) ma wagonów 440
*'''Singapur''' (-II-) 150 wagonów '''C751A''', 120 wagonów '''C830''' i jeszcze 2 rodzaje odpowiednio 108 i 162 wagony. Łącznie Singapur (stolica) ma wagonów 440
*'''Turcja'''('''Stambuł''') liczba wagonów nieznana (podobnie jak wygląd oraz oznaczenie)
*'''Turcja''' ('''Stambuł''') liczba wagonów nieznana (podobnie jak wygląd oraz oznaczenie)
*'''Wenezuela'''('''Caracas''') 132 wagony
*'''Wenezuela''' ('''Caracas''') 132 wagony
*'''Węgry'''('''BudaPeszt''') wagonów typu '''AM5-M2''' jest 110, a wagonów '''AM4-M4''' - 60. 110 + 60 = 170
*'''Węgry''' ('''BudaPeszt''') wagonów typu '''AM5-M2''' jest 110, a wagonów '''AM4-M4''' - 60. 110 + 60 = 170
*'''Zjednoczone Emiraty Arabskie'''('''Dubaj''') - może kiedyś...
*'''Zjednoczone Emiraty Arabskie''' ('''Dubaj''') - może kiedyś...


'''A teraz wagony wyprodukowane na zamówienie specjalne:'''
'''A teraz wagony wyprodukowane na zamówienie specjalne:'''
*'''Australia'''('''North West Rail Link'''<ref>To nie jest miasto</ref> 132 wagony
*'''Australia''' ('''North West Rail Link'''<ref>To nie jest miasto</ref> 132 wagony
*'''Chile'''('''Santiago de Chile''') '''NS04''' - wagonów 85
*'''Chile''' ('''Santiago de Chile''') '''NS04''' - wagonów 85
*'''Egipt'''('''Kair''') - nic nie wiadomo, może z powodu zbyt wysokiej temperatury.
*'''Egipt''' ('''Kair''') - nic nie wiadomo, może z powodu zbyt wysokiej temperatury.
*'''Francja'''('''Paryż''') - dwie francje elegancje, '''MF2000''' złożone w 66 pociągów i '''MP05''' 49 + 14 = 63 wagony
*'''Francja''' ('''Paryż''') - dwie francje elegancje, '''MF2000''' złożone w 66 pociągów i '''MP05''' 49 + 14 = 63 wagony
*'''Szwajcaria'''('''Lozanna''') wagony typu '''MP89''' w liczbie 30
*'''Szwajcaria''' ('''Lozanna''') wagony typu '''MP89''' w liczbie 30
*'''Stany Zjednoczone'''('''Nowy Jork''') typ '''R160a''' sztuk 1002 (całkiem nieźle).
*'''Stany Zjednoczone''' ('''Nowy Jork''') typ '''R160a''' sztuk 1002 (całkiem nieźle).


Były jeszcze inne miasta obdarowane tymi cudownymi pociągami metra, ale nic o nich nie wiadomo - nawet czy otrzymały je już, czy otrzymają za 50 lat.
Były jeszcze inne miasta obdarowane tymi cudownymi pociągami metra, ale nic o nich nie wiadomo - nawet czy otrzymały je już, czy otrzymają za 50 lat.

Wersja z 21:46, 14 lut 2017

Polskie Alstom Metropolis 98B
Amerykańskie R160 głośniejsze od polskiego Metropolis
Statko-kosmicznopolis C830 z Singapuru
Oto Metropolis w Paryżu - obdarowują innych, czas obdarować siebie

Alstom Metropolis - rodzina wagonów metra wyprodukowana przez francuski koncern Alstom. Cechuje je olbrzymia różnorodność, gdyż były produkowane już przez 20 lat. W Polsce Alstom wykupił fabrykę konstalowi, dzięki czemu część Metropolis dla Warszawy została wyprodukowana w Chorzowie.

Metropolis na świecie i w Polsce

Wagony metra Alstom Metropolis możemy spotkać w 30 państwach, w tym także w Polsce. Polskie Metropolisy (98B) zostały wyprodukowane w Chorzowie i Barcelonie w latach 2000-2002 oraz 2004-2005.

Miejsca występowania

  • Arabia Saudyjska (Rijad) 138 wagonów
  • Argentyna (Buenos Aires) 80 wagonów
  • Brazylia (Sao Paulo) 48 wagonów, typ 5000
  • Brazylia( Brasilia) również 48 wagonów
  • Brazylia (SuperVia) 80 wagonów
  • Chile (Santiago de Chile) 180 + 26 = 206 wagonów typu AS02
  • Chiny (Nankina) 456 wagonów
  • Chiny (Szanghaj) 1500+[1] wagonów
  • Dominikana (Santo Domingo) 57 + 45 = 102 wagony typu 9000
  • Hiszpania (Barcelona) 40 wagonów typu 9000
  • Holandia (Amsterdam) 23 + 5 = 28 wagoników M5
  • Indie (Ćennaj) 168 wagonów
  • Panama (-II-)[2] 57 wagonów
  • Peru (Lima) 95 wagonów 9000
  • Polska (Warszawa[3]) wagonów 108
  • Singapur (-II-) 150 wagonów C751A, 120 wagonów C830 i jeszcze 2 rodzaje odpowiednio 108 i 162 wagony. Łącznie Singapur (stolica) ma wagonów 440
  • Turcja (Stambuł) liczba wagonów nieznana (podobnie jak wygląd oraz oznaczenie)
  • Wenezuela (Caracas) 132 wagony
  • Węgry (BudaPeszt) wagonów typu AM5-M2 jest 110, a wagonów AM4-M4 - 60. 110 + 60 = 170
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie (Dubaj) - może kiedyś...

A teraz wagony wyprodukowane na zamówienie specjalne:

  • Australia (North West Rail Link[4] 132 wagony
  • Chile (Santiago de Chile) NS04 - wagonów 85
  • Egipt (Kair) - nic nie wiadomo, może z powodu zbyt wysokiej temperatury.
  • Francja (Paryż) - dwie francje elegancje, MF2000 złożone w 66 pociągów i MP05 49 + 14 = 63 wagony
  • Szwajcaria (Lozanna) wagony typu MP89 w liczbie 30
  • Stany Zjednoczone (Nowy Jork) typ R160a sztuk 1002 (całkiem nieźle).

Były jeszcze inne miasta obdarowane tymi cudownymi pociągami metra, ale nic o nich nie wiadomo - nawet czy otrzymały je już, czy otrzymają za 50 lat.

Polacy lubią Metropolis

...dlatego wyprodukowano więcej Alstom Metropolis dla Warszawy, niż złomu radzieckiego 81. Metropolis miało obsługiwać obie linie metra, ale skończyło się na tym, że obecnie możemy się nim przejechać tylko na I linii, a na II musimy się zadowolić znanymi z licznych pożarów Siemens Inspiro. Wprawdzie możemy spotkać Metropolis na II linii, lecz na szczęście niestety "to tylko testy" i maszynista was nie wpuści, chociażbyście błagali na kolanach mówiąc, że macie dość niemieckiego gówna.

Metro umie gwizdać

To prawda. Niektóre Metropolis (w tym juesejskie R160/R160b i znane na całym świecie w całej Polsce 98B) potrafią gwizdać. Hamując i przyspieszając wydają dźwięki typu "uuuuuiiiiyyyyy". Gwizdanie Metropolisa niektórych denerwuje, inni je kochają, ale każdy uważa, że jest ono wyjątkowe i niepowtarzalne.

Przypisy

  1. Nie, nie 500+
  2. Dokładnie tak, stolicą Panamy jest Panama
  3. A gdzie niby indziej w Polsce miałoby jeździć metro w latach 2000-2005?
  4. To nie jest miasto