Bestie Nightwood

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 15:50, 3 gru 2009 autorstwa 77.113.44.200 (dyskusja) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Bestie nightwood

[1] to 6-miesięczna gra internetowa, jak każdy berbeć jeszcze w powijakach.

Późno odkryta część lasu [2], zamieszkana przez te wszystkie dziwne stworzenia, które nie potrafiły koegzystować ze znacznie wcześniej poznanymi smokami, zapewne ze strachu przed zjedzeniem.

Bestie

Lumosi - cień cienia. Gryf - hybryda lwa z orłem, częstokroć używana w heraldyce. Pegaz - skrzyżowanie orła bielika i tarpana. Bagiennik - stwór nadmiernie kochający SPA. Wyverna - smok pozbawiony jednej pary nóg.

Ropusznik - nie całować, grozi zamianą w księcia. Koszmarek - koszmarnie koszmarny.

Gość, który przygarnie chociaż jedną bestię nazywany jest hodowcą. Określenie nieco na wyrost, używane z braku laku i czegoś lepszego, toteż w dalszej części artykułu hodowca będzie nazywany hodowcą. Taki hodowca obarczony zostaje niezwykle wielkim i ważnym zadaniem opieki nad przygarniętym stworem. Trzeba go ogrzewać, karmić, kąpać... Stój, o kąpieli nic nie było. No dobrze, pomijając kwestię higieny...

Cechy

Bestie opisywane są przez siedem cech i ani grama więcej: Siła fizyczna - siła prztyczków w nos dawanych przeciwnikowi. Zręczność - od niej zależy, czy chowaniec potknie się o własne nogi w czasie ataku, czy też uda mu się na nich utrzymać chociaż jakiś czas. A także to, czy trafi w przeciwnika, czy też w rosnące obok niego drzewo. Percepcja - wpływa na szanse znalezienia ucha od śledzia i innych równie atrakcyjnych przedmiotów. Inteligencja - szkoła óczy. Powalanie przeciwnika elokwencją. Siła woli - wpływa na umiejętność przenoszenia gór. Tych z opadłych liści. Wytrzymałość - konieczna do prac syzyfowych. Charyzma - słodki, milutki, śliczny... Auć! Moja ręka!

Magiczne ataki bestii:

Iskry - konieczne są hubka i krzesiwo. Ulewa - etap wstępny: przywoływanie deszczu. Podmuch - bestia nabiera jak najwięcej powietrza zmieści w płuca i stara się zdmuchnąć przeciwnika metodą wilka z bajki o trzech świnkach. Kamienny pocisk - kamyczki zbierane z potoków i rzucane w przeciwnika.


Polowanie

Stwory napotkane przez chowańca podczas wyczerpujących podróży przez leśne runo. Zapisywani w podręcznych notatkach bestii, by pamiętać, na co można zapolować w razie potrzeby. Pożądane są zwłaszcza polowania na mrówki, często obarczone białymi jagodami, które są olbrzymim łupem wojennym dla walecznych stworów.

Składniki:

Białe jagody - zawierają substancje szkodliwe dla zdrowia i urody, wpływają pobudzająco na organizm. Złote jabłko - kość niezgody dla pewnych bogiń. Mandragora - roślina o działaniu silnie halcynogennym.

Przepis na dżem z białych jagód - receptura na wykorzystanie jagód w sposób dający większego kopa poprzez zwiększenie stężenia substancji aktywnych w nich zawartych.