Drifting: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 11: Linia 11:
* brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
* brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
* długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)
* długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)
*czas poślizgu(im szybciej umrze tym wiecej punktow)

{{stubspo}}
{{stubspo}}
[[Kategoria:Dyscypliny sportowe]]
[[Kategoria:Dyscypliny sportowe]]

Wersja z 13:16, 20 lip 2008

Drifting – dyscyplina sportu motorowego uprawiana głównie przez nudzących się i nienarzekających na brak gotówki facetów, którzy nie osiągnęli niczego w życiu, więc próbują sił w sportach.

Film: "Szybcy i Wściekli: Tokyo Drift" bazuje na klasycznym drift'cie, z elementami nowoczesnego drift'u, wykorzystując pół zawodowych drifterów.

Historia

Sport narodził się w Japonii. Tamtejsi młodzi ludzie ścigali się samochodami w górach. Najczęściej takie wyścigi kończyły się upadkiem z urwiska. To właśnie takie zasady wyznawali pierwsi drifterzy – wygrywa ten, który nie spadnie! W późniejszych latach ludzie kierowani większą chęcią utrzymania się przy życiu przenieśli go na tory wyścigowe. I co teraz? Z toru nie da się spaść, więc wymyślili nowe zasady. W górach najczęstrzą techniką jazdy było tak zwane „zapierdalanie na ślepo”. Przy takiej postawie kierowcy, samochód najczęściej wpadał w poślizg, a kierowca usiłował wyprowadzić auto tak, żeby przeżyć. Japończycy podchwycili ten pomysł i w tej chwili drifting utożsamiany jest z jazdą poślizgami. Drift to nic innego niz brak umiejetnosci do prowadzenia auta i niezdarnosc kierowcow.

Jak oceniany jest drifting?

Obecnie w driftingui liczy się styl, jakość. Podczas zawodów oceniane są:

  • brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
  • długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)
  • czas poślizgu(im szybciej umrze tym wiecej punktow)

Szablon:Stubspo Szablon:Ok