Drifting: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(uwaga do sprawdzenia najlepiej)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Vae. Autor wycofanej wersji to 83.29.21.31.)
Linia 11: Linia 11:
* brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
* brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
* długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)
* długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)
Nie wiem czy pomylilem adresy ze to wikipedia a nie nonsensopedia bo ten tekst jest napisany "normlanie" -IMHO :)


{{stubspo}}
{{stubspo}}

Wersja z 00:59, 26 sie 2008

Drifting – dyscyplina sportu motorowego uprawiana głównie przez nudzących się i nienarzekających na brak gotówki facetów, którzy nie osiągnęli niczego w życiu, więc próbują sił w sportach.

Film: "Szybcy i Wściekli: Tokyo Drift" bazuje na klasycznym drift'cie, z elementami nowoczesnego drift'u, wykorzystując pół zawodowych drifterów.

Historia

Provided ID could not be validated. Sport narodził się w Japonii. Tamtejsi młodzi ludzie ścigali się samochodami w górach. Najczęściej takie wyścigi kończyły się upadkiem z urwiska. To właśnie takie zasady wyznawali pierwsi drifterzy – wygrywa ten, który nie spadnie! W późniejszych latach ludzie kierowani większą chęcią utrzymania się przy życiu przenieśli go na tory wyścigowe. I co teraz? Z toru nie da się spaść, więc wymyślili nowe zasady. W górach najczęstszą techniką jazdy było tak zwane „zapierdalanie na ślepo”. Przy takiej postawie kierowcy, samochód najczęściej wpadał w poślizg, a kierowca usiłował wyprowadzić auto tak, żeby przeżyć. Japończycy podchwycili ten pomysł i w tej chwili drifting utożsamiany jest z jazdą poślizgami.

Jak oceniany jest drifting?

Obecnie w driftingu liczy się styl, jakość. Podczas zawodów oceniane są:

  • brak strachu u kierowcy (im mniejsze prawdopodobieństwo, że przeżyje zakręt tym lepiej)
  • długość i głębokość poślizgu (im mniej szans na przeżycie, tym więcej punktów)

Szablon:Stubspo Szablon:Ok