Felipe Massa: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
(+ zdjęcia) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Felipe Massa.jpg|thumb|right|250px|Felipe Massa degustuje szampana.]] |
|||
<code>''Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.''</code> |
<code>''Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.''</code> |
||
:<code>[[Andrzej Borowczyk]] o zawodzie Massy</code> |
:<code>[[Andrzej Borowczyk]] o zawodzie Massy</code> |
||
Linia 11: | Linia 12: | ||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
[[Grafika:Ciemna massa.jpg|thumb|right|250px|Ciemna Massa.]] |
|||
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą [[Sauber]]a. W [[2002]] roku jeżdząć u boku [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]], Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez [[Heinz-Harald Frentzen|Heinza-Haralda Frentzena]] i został kierowcą testowym [[Ferrari]], obejmując funkcję "przynieś, podaj, pozamiataj". |
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą [[Sauber]]a. W [[2002]] roku jeżdząć u boku [[Nick Heidfeld|Nicka Heidfelda]], Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez [[Heinz-Harald Frentzen|Heinza-Haralda Frentzena]] i został kierowcą testowym [[Ferrari]], obejmując funkcję "przynieś, podaj, pozamiataj". |
||
Linia 16: | Linia 18: | ||
== Ferrari == |
== Ferrari == |
||
[[Grafika:Massa.jpg|thumb|right|250px|Felipe Massa z rodziną.]] |
|||
Massa<s>kra</s> będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić [[Michael Schumacher|Michaela Schumachera]], jednak zwolniono [[Rubens Barrichello|Rubensa Barrichello]]. Bardzo odstawał od "[[Michael Schumacher|Schumowiny]]", nie radził sobie nawet z debiutantami, jak [[Robert Kubica]]. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w [[Ferrari]] na sezon [[2007]]. Dopiero w [[2008]] roku włączył się do walki o tytuł, jednak prawdopodobnie pod koniec sezonu jego strata do [[Lewis Hamilton|lidera]] zwiększy się tak bardzo, że straci szanse na tytuł. |
Massa<s>kra</s> będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić [[Michael Schumacher|Michaela Schumachera]], jednak zwolniono [[Rubens Barrichello|Rubensa Barrichello]]. Bardzo odstawał od "[[Michael Schumacher|Schumowiny]]", nie radził sobie nawet z debiutantami, jak [[Robert Kubica]]. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w [[Ferrari]] na sezon [[2007]]. Dopiero w [[2008]] roku włączył się do walki o tytuł, jednak prawdopodobnie pod koniec sezonu jego strata do [[Lewis Hamilton|lidera]] zwiększy się tak bardzo, że straci szanse na tytuł. |
||
{{stubspo}} |
{{stubspo}} |
||
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Massa, Felipe]] |
[[Kategoria:Kierowcy Formuły 1|Massa, Felipe]] |
||
'''Tekst wytłuszczony''' |
Wersja z 20:30, 23 lip 2008
Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.
Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy
Wyskoczył, jak Felipe z konopi.
Maciej Dowbor o zwinności Massy
Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981 r. w São Paulo) - sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1.
Od 30 listopada 2007r. żonaty ze stylistką Anna Rafaellą Bassi.
Od kołyski po F1
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego Brazylijczyka, jako testera.
Formuła 1
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdząć u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję "przynieś, podaj, pozamiataj".
Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.
Ferrari
Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od "Schumowiny", nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł, jednak prawdopodobnie pod koniec sezonu jego strata do lidera zwiększy się tak bardzo, że straci szanse na tytuł.
Szablon:Stubspo
Tekst wytłuszczony