Konstal 13N: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: Linia 1:
'''Konstal 13N''' (parówa) - pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego.
'''Konstal 13N''' (parówa) - pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. [[inżynieria odwrotna|inżynierii odwrotnej]] na bazie czeskiego wagonu [[T1]], zakupionego przez [[Warszawa|Warszawę]]. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego.


Od czasu pojawienia się stopiątek w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji.
Od czasu pojawienia się [[Konstal 105Na|stopiątek]] w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.





Wersja z 14:26, 27 maj 2009

Konstal 13N (parówa) - pierwszy polski szybkobieżny tramwaj, stworzony metodą tzw. inżynierii odwrotnej na bazie czeskiego wagonu T1, zakupionego przez Warszawę. Charakterystyczną cechą parówy jest ryk przekładni, przypominający syrenę alarmu przeciwlotniczego.

Od czasu pojawienia się stopiątek w 1975r, każde kolejne władze obiecują wycofanie parów z ruchu liniowego, dlatego nie przeprowadza się na nich żadnych modernizacji. Jednak okazuje się, że obecnie kasowane są głównie stopiątki, natomiast parówy trzymają się mocno.