Linie tramwajowe we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przekierowanie na Tramwaje we Wrocławiu)
 
(Nie pokazano 91 wersji utworzonych przez 36 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
#PATRZ [[Tramwaje we Wrocławiu]]
'''Linie tramwajowe we Wrocławiu''' – linie komunikacyjne, po których jeżdżą [[Tramwaje we Wrocławiu|wrocławskie tramwaje]]. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez [[Konstal 105Na|stopiątki]] i [[Konstal 105NWr|stopiątki (trochę inne)]].

== Zwykłe ==
=== Działające prawidłowo ===
* '''0L/OP''' - po remontach powróciła na tory po długiej przerwie i będzie śmigać po nowym torowisku na Pułaskiego. Lina okólna, jedna jedzie w lewo, a druga w prawo. Proste.
* '''1''' – Jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy. W sumie fajna bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
* '''2''' – jeździ z [[Biskupin (Wrocław)|Biskupina]] na [[Krzyki (Wrocław)|Krz(yż)yki]], jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. [[Protram 204WrAs|Dwieścieczwórka]] lub [[Protram 205WrAs|dwieściepiątka]] się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia na której jeździły [[Skoda 16T|Skodaki]], ale już nie jeźdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
* '''3''' – wróciła na tory po ponad miesięcznej nieobecności. Będzie jedną z linii dowożących kibiców na stadion miejski. Z Księża Małego na Pilczyce.
* '''5''' – powróciła i to od razu w wydłużonej trasie (co prawda o jeden przystanek, ale zawsze). Z Księża Małego na Oporów.
* '''6''' – z Krzyków do osiedla [[Kowale (Wrocław)|Kowale]]. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia, na której jeździły [[Skoda 16T|Skodaki]].
* '''7''' – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do [[Marino]], lub, jak kto woli, [[Poświętne (Wrocław)|Poświętnego]]. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez różne dziwne meliny.
*'''8''' – Jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogej. I wreszcie jedzie po normalnemu, zamiast robić jakieś rundy honorowe.
* '''9''' – Z South Parku na Sępolno przez Mosty Młyńskie (o które w końcu skończyła się awantura) i Sienkiewicza.
* '''10''' – Najszybsza linia we Wrocławiu. Koparki się wyniosły, więc i ona wbiła odważnie do Leśnicy.
* '''11''' – Po cholerę skrócono ją do Cmentarza Grabiszyńskiego - tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Drugą pętlę ma na Kromera, czyli tam, gdzie zbiera się największe opóźnienia (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Mosty Młyńskie zrobione, więc i ona jedzie wreszcie po prostej. Często można tu spotkać [[Protram 205WrAs |rodowite wrocławskie tramwaje]]
* '''14''' – Jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT. Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
* '''17''' – Super linia. Na Klecine jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). I tutaj naprawa Mostów Młyńskich spowodowała, że od Hali Targowej jedzie po prostej. Ale że koło Dworca robiła konkurencję dwójce i dziewiątce, to zajeżdża pod Operę.
* '''20''' – Po wywaleniu na śmietnik fajnej 22 coś trzeba było na Leśnicę wsadzić, więc wydłużyli tam 20. A że nie przejeżdża przez Dworzec (choć z Arkad zawsze można podejść), tylko gna na Oporów, to już nieistotny szczegół.
* '''23''' – po trasie z Kromera, ale skrócona do Wrocławskiego Parku Pomysłowego. I tutaj w końcu jedzie od Hali Targowej na Plac Bema po prostej, zamiast blokować torowisko pod Uniwerkiem.
* '''24''' – To samo co 14, ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez FAT, jeździ z Osobowic na Osobowice przez FAT (czyli odwrotnie niż 14).
*'''31PLUS''' - prawie dokładny klon 32PLUS, tylko że zamiast ryzykować zdemolowanie na Kozanowie, dojeżdża aż pod Stadion. MPK oszczędzi na brygadówkach, tylko czy kibice oszczędzą tramwaj...?
*'''32PLUS''' - Po perturbacjach z Mostami Mieszczańskimi obecnie jeździ z Gaju. Śmiga po nowiutkim torowisku na Kozanów. Przejęła część obowiązków wywalonych już 22 i autobusu 135.
* '''33PLUS''' - Pierwsza linia PLUSowa. Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu,ale tam trzęsie...) do Pilczyc, czyli skrócona dwunastka. Co najciekawsze, to jego stała trasa mimo że w żaden sposób nie wykorzystuje w ciągu dnia drugiego czoła... Ma być najczęściej kursującą linią we Wrocławiu, przez co ma szansę stać się kultową (choć i tak nikt z nas nie zapomni poczciwiej 16... "chlip")

=== Działające nieprawidłowo ===

* '''4''' – Z Oporowa na Biskupin, mijając Politechnikę, czyli robi za beczkę śledzi podczas roku akademickiego. Od jesieni 2012 jej trasa została przypadkowo (przez remont Podwala) wydłużona, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z jazdy i dobry humor przed kolokwium. Oprócz 100denciaków często jeżdżą nią babcie szynowe, przez co w tramwaju panuje iście sielankowa atmosfera.
* '''15''' – z South Parku do Marino, jako jedyna jeździ jakąś tam ulicą, chyba Bałtycką. Z powodu remontu Podwala nie może jechać Krupniczą tylko przez Plac Teatralny i Kołłątaja, robiąc przy tym co chwilę zakręty o 90 stopni.

=== Niedziałające ===
* '''12''' – wywalona na śmieci, bo trasę ukradł jej 33PLUS. A że w skróconej wersji, to już nieistotne.
* '''16''' – ajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyńcze (!) składy<ref>No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.</ref> stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – [[Zoo we Wrocławiu|Zoo]]. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna<ref>Mało typa nią podróżowało</ref>. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku.
* '''21''' – muchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmienia stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździ normalnie, bo zawsze jeździ inaczej. Dawali na nią składy stopiątek, mimo, że nikt nie jeździł. Twierdzą, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo, że pracuje dwa razy więcej silników. Zresztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powodu co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
* '''22''' – wywalono ją do kosza zanim jeszcze PLUS zaczął dojeżdżać na Gaj. Jej obowiązki pełnią 31PLUS i 32PLUS.

===Planowane===

Na razie nic nam o nich nie wiadomo, choć pewnie gdzieś tam w głowach urzędników jest kolejny plus o trasie <del> takiej samej </del> podobnej jak 33 PLUS.

===Zastępcze===

Nie ma... ale pewnie po EURO wrócą.

===Specjalne===

* '''T1, T2''' - specjalne linie uruchamiane na <del>walki braci Kliczko</del> mecze (m. in EURO 2012) na stadionie miejskim na które prowadzi tylko jedno torowisko. Zwykle łączą Rynek ze stadionem. W razie awarii/wypadku/kolizji/braku prądu możliwe jest opóźnienie i wynikający z tego powszechny chaos, za co winę oczywiście ponosi [[Donald_Tusk|wiadomo kto]].
* '''E1...E9''' - uruchamiane tylko na Wszystkich Świętych, łączą różne miejsca z cmentarzami (na przykład E1 łączy Cmentarz Grabiszyński i Cmentarz Osobowicki). Zawsze jest 9 takich linii, choć czasami w [[Konstal_102Na|starszych tramwajach]] było napisane po prostu E. W skrajnych przypadkach pojawiła się cyfra od 1 do 9 napisana czcionką Times New Roman wielkości <1 (czyt. mniejszej niż 1). Jak pech to pech...

== Nocne ==
Skończyły się na [[2003|Kill'em All]].

== Historyczne ==
*'''13''' - typowa linia ówczesnego ustroju. Łączyła ulicę Robotniczą z Fabryką Automatów Tokarskich (FAT).
*'''18''' - łączyła Pilczyce i Grabiszyn. W maju 2012 można było się przejechać jej przyrodnią wnuczką (linia 73)
*'''19''' - Z <del>Księcia</del> Księża Małego do South Parku przez Kościuszki (!)

{{przypisy}}
{{KWW}}
[[Kategoria:Komunikacja miejska we Wrocławiu]]
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacji miejskiej]]

Aktualna wersja na dzień 15:08, 25 wrz 2017

Przekierowanie do: