Muzyka (przedmiot szkolny): Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Muzyka''' – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach - jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki [[Fryderyk Chopin|muzyki klasycznej]] starające się wcisnąć Betowena, Szopena i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu [[Aria operowa|arii operowych]] na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. |
'''Muzyka''' – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach - jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki [[Fryderyk Chopin|muzyki klasycznej]] starające się wcisnąć Betowena, Szopena i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu [[Aria operowa|arii operowych]] na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. Pochodnym przedmiotem muzyki i [[Plastyka|plastyki]] są [[Zajęcia artystyczne]] - nowy wymysł [[MEN|pani Hall]]. |
||
== Znany zakres materiału == |
== Znany zakres materiału == |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
* Wszystko o operze, zwróciwszy szczególną uwagę na różnice między nią, a operetką; |
* Wszystko o operze, zwróciwszy szczególną uwagę na różnice między nią, a operetką; |
||
* A także Fryderyk Chopin; |
* A także Fryderyk Chopin; |
||
== Muzyka, a kultura == |
|||
Zdarza się, że muzyka jest rozumiana jako ''wszechstronna edukacja kulturalna''. W związku z tym, lekcje owego przedmiotu wiążą się z dużym ochrzanem za spóźnienia, czy też wieloma uwagami za nieuważanie na lekcji. W takich przypadkach zostaniesz okrzyknięty efektem bezstresowego wychowania i do szkoły będą musieli się pofatygować Twoi rodzice. |
|||
{{Przedmioty szkolne}} |
|||
[[Kategoria:Szkoła]] |
[[Kategoria:Szkoła]] |
Wersja z 18:27, 7 gru 2011
Muzyka – jedna z największych tortur szkolnych. Jest to nauka o nutach, składzie orkiestr, pojęciach muzycznych i o epokach - jednym słowem niepotrzebne bzdety. Co prawda, sposób odbierania tego przedmiotu przez ucznia w dużym stopniu zależy od nauczyciela, bądź nauczycielki. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są to chore na umyśle fanki muzyki klasycznej starające się wcisnąć Betowena, Szopena i innych kompozytorów do każdego tematu. Wielu uczniów może także mieć traumatyczne wspomnienia po słuchaniu arii operowych na starych głośnikach oraz wtórującej im starej nauczycielce. Pochodnym przedmiotem muzyki i plastyki są Zajęcia artystyczne - nowy wymysł pani Hall.
Znany zakres materiału
- Muzyka absolutna, muzyka nieabsolutna (czy jakaśtam);
- Fryderyk Chopin;
- Wszelkie epoki, w szczególności romantyzm F. Chopina;
- Muzyka rozrywkowa "bigbit" (inaczej wiocha polska lat 70.);
- Wszystko o operze, zwróciwszy szczególną uwagę na różnice między nią, a operetką;
- A także Fryderyk Chopin;
Muzyka, a kultura
Zdarza się, że muzyka jest rozumiana jako wszechstronna edukacja kulturalna. W związku z tym, lekcje owego przedmiotu wiążą się z dużym ochrzanem za spóźnienia, czy też wieloma uwagami za nieuważanie na lekcji. W takich przypadkach zostaniesz okrzyknięty efektem bezstresowego wychowania i do szkoły będą musieli się pofatygować Twoi rodzice.