NonNews:Polskie koleje jadą do Europy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (lepiej niż Dishonored :()
M (dodano {{NonNews data}})
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{galeria|Nazwa=Pendolino|pozycja=right|Grafika:Pendolino.jpg‎‎|Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda|Grafika:Pudło wychylne.JPG‎|Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylan, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi komfort jazdy}}
{{galeria|Nazwa=Pendolino|pozycja=right|Grafika:ETR610 005 St-Saphorin 06-10-2010 EC34.jpg|Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda|Grafika:Tren pendular assistit.png|Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylan, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi komfort jazdy}}
'''28 maja 2013'''
'''28 maja 2013'''


Linia 14: Linia 14:
== Źródło ==
== Źródło ==
* [http://www.rynek-kolejowy.pl/45485/_Pendolino_w_kolorach_predkosci_i_wolnosci_.htm Rynek kolejowy], 28 maja 2013.
* [http://www.rynek-kolejowy.pl/45485/_Pendolino_w_kolorach_predkosci_i_wolnosci_.htm Rynek kolejowy], 28 maja 2013.
{{NonNews data|28 maja 2013}}
[[Kategoria:22 tydzień, 2013]]
[[Kategoria:NonNews 2013 – ciekawostki]]
[[Kategoria:NonNews 2013 – ciekawostki]]

Aktualna wersja na dzień 14:42, 2 maj 2020

Pendolino
Na tle lazurowego jeziora nawet jakoś wygląda
Działanie pudła wychylnego polega na tym, że pod wpływem siły odśrodkowej pudło wagonu jest odchylan, a siła ciężkości równoważy siłę dośrodkową, co podnosi komfort jazdy

28 maja 2013

Firma Alstom dogadała się wreszcie z Polskimi Kolejami Państwowymi w kwestii malowania legendarnych pociągów Pendolino, których zakup planowany jest od 2006 roku. Dzięki temu możliwa stała się prezentacja nowych pociągów, które od dwóch lat czekały w fabryce na tę decyzję. Ostatecznie pierwszym składem pasażerowie pojadą już 1 grudnia 2014, oczywiście pod warunkiem, że nie dojdzie do żadnych opóźnień.

Prezesi spółki zgodnie twierdzą, że pociąg spełnia wszystkie ogólnoeuropejskie standardy, nawet karaluchy w nim zamieszkujące są zgodne z wytycznymi Komisji Europejskiej.

Wszystkie z zamówionych 20 pociągów zostaną skierowane na trasy obsługujące najważniejsze miasta w kraju, takie jak Ostrów Mazowiecka czy Sucha Beskidzka. Rozwijać będą zawrotną prędkość 160 km/h, czyli tyle co bardziej wypasione odmiany trzydziestoletnich EU07. Oznacza to mniej więcej tyle, że nasze Pendolino pozbawione będą najważniejszego atutu, dla którego warto płacić za te pociągi grube miliony euro. PKP pociesza, że w zamian dostaniemy klimatyzację i dodatkowo płatne internet bezprzewodowy.

Pociągi pomalowane zostaną w barwy niebiesko-srebrne, co ma symbolizować kałuże na torach powodujące zaniki napięcia i wiecznie zachmurzone polskie niebo.

Najważniejsze jest jednak to, że pociągi doczekały się nowej, specjalnej taryfy obejmującej tylko nie. Taryfa nazywa się Express InterCity Premium, a ceny będą około 50% wyższe niż w standardowych pociągach Express Intercity, za przejazd którymi z Warszawy do Poznania w drugiej klasie płacimy obecnie około 200 złotych. Należy przy tym nadmienić, że PKP planuje zakup większej ilości pociągów tego typu i modernizację niektórych linii do prędkości nawet 250 km/h. Planowane jest wtedy wprowadzenie taryf Express InterCity Premium Super (200 km/h i składy z pudłem wychylnym) i Express InterCity Premium Super Ultra (250 km/h), skonstruowane według podobnych założeń. Może Gatesa będzie stać...

Źródło[edytuj • edytuj kod]