Problem NP-zupełny: Różnice pomiędzy wersjami
M (Anulowano wersję użytkownika Ełek w tym cały dowcip :)) |
(to może chociaż tak, żeby pogrubieniami i wykrzyknikami nie biło po oczach) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych. |
* Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych. |
||
''[[Grafika:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i |
''[[Grafika:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i [http://nonsensopedia.wikia.com/index.php?title={{FULLPAGENAMEE}}&action=edit rozwiń ją]!</span>.'' |
||
===Dowód poprawności=== |
===Dowód poprawności=== |
||
* Dowód poprawności algorytmu jest banalny i jest modyfikacją dowodu na nieskończoność liczb pierwszych. |
* Dowód poprawności algorytmu jest banalny i jest modyfikacją dowodu na nieskończoność liczb pierwszych. |
||
''[[Grafika:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i |
''[[Grafika:UnderConstructionBangHead.gif|28px]] Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – <span class="plainlinks">nie czekaj i [http://nonsensopedia.wikia.com/index.php?title={{FULLPAGENAMEE}}&action=edit rozwiń ją]</span>.'' |
||
[[Kategoria:Informatyka]] |
[[Kategoria:Informatyka]] |
Wersja z 00:25, 22 gru 2007
Problem NP-zupełny (Problem niezwykle-pracogenno-zupełny) – rodzinka wyjątkowo złośliwych, męczących i upierdliwych w rozwiązaniu problemów. Aktor grający zbira w trzecim odcinku Kojaka udowodnił, że jeżeli uda się rozwiązać jeden problem NP-zupełny w ludzkim czasie, to da się też rozwiązać w tym czasie inne problemy z tej rodzinki.
Przykłady problemów NP-zupełnych
- Problem odkurzenia świata – należy odkurzyć cały świat, a następnie zawartość worka (lub worków) wyrzucić na zewnątrz.
- Problem czasu reklamowego – należy obliczyć średni czas trwania bloku reklamowego na Polsacie w danym miesiącu.
Algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym
Wynaleziony pod koniec 2007 roku algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym, tj. na przykład przed wybudowaniem planowanych w Polsce autostrad lub/i końcem wszechświata.
Opis algorytmu
- Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.
Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją!.
Dowód poprawności
- Dowód poprawności algorytmu jest banalny i jest modyfikacją dowodu na nieskończoność liczb pierwszych.
Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją.