Problem NP-zupełny

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 00:25, 22 gru 2007 autorstwa Ełek (dyskusja • edycje) (to może chociaż tak, żeby pogrubieniami i wykrzyknikami nie biło po oczach)

Problem NP-zupełny (Problem niezwykle-pracogenno-zupełny) – rodzinka wyjątkowo złośliwych, męczących i upierdliwych w rozwiązaniu problemów. Aktor grający zbira w trzecim odcinku Kojaka udowodnił, że jeżeli uda się rozwiązać jeden problem NP-zupełny w ludzkim czasie, to da się też rozwiązać w tym czasie inne problemy z tej rodzinki.

Przykłady problemów NP-zupełnych

  • Problem odkurzenia świata – należy odkurzyć cały świat, a następnie zawartość worka (lub worków) wyrzucić na zewnątrz.
  • Problem czasu reklamowego – należy obliczyć średni czas trwania bloku reklamowego na Polsacie w danym miesiącu.

Algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym

Wynaleziony pod koniec 2007 roku algorytm rozwiązujący problemy NP-zupełne w czasie znośnym, tj. na przykład przed wybudowaniem planowanych w Polsce autostrad lub/i końcem wszechświata.

Opis algorytmu

  • Algorytm ten jest bardzo prosty, i opiera się na podstawowych własnościach matematycznych.

Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją!.

Dowód poprawności

  • Dowód poprawności algorytmu jest banalny i jest modyfikacją dowodu na nieskończoność liczb pierwszych.

Plik:UnderConstructionBangHead.gif Autor tej sekcji wpisał tu raptem parę słów. Jeżeli denerwuje Cię takie postępowanie oraz chcesz zdobyć sławę i uznanie w świecie matematyki – nie czekaj i rozwiń ją.