Return to Castle Wolfenstein

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Szablon:Inkubator otwarty

Return To Castle Wolfenstein


Return To Castle Wolfenstein (Powrót Do Zamku Kamiennego Wilka potocznie Wolf)–Gra z gatunku FPS (Fest Pierdolnij Strzałę).Została wydana po cieszącej się jakąś sławą grze Wolfenstein Czy De.



Fabuła


Pewien marzec w roku 1943 kiedy to wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem. Specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. Mianowicie 100 dekad (dekada dla niewiedzących wynosi jakieś 10 lat) temu był sobie koleś o imieniu Heniek. Jako,że był on pierwszy wołali na niego Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami dzięki którym uzyskał on wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelnośći zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący który wtrącił go w otchłań.Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali,że przechytrzą oni prawa naturalne i przywrócą go z powrotem na świat. Chcąc perfidnie wykorzystać jego umięjętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach tak zwany Wiliam B.J. Blazkowicz który niczym James Bond ma pokrzyżować niecne plany szwabów. Jednak po zsyłce na Syberie do zamku kamieni wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 coś poszło nie tak i zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć. Natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza który zdziwił się kiedy Willy zrobił mu wycinankę na twarzy. Uzbrojony musiał spierdalać z zamku kamieni.


Główny bohater


Willy jest kolesiem posiadającym stalową nogę. Ale o tym później. Jako tajny agent musi wykonywać rozkazy położonych od niego
wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego co szwabskie.


Broń


Jako że gołymi rękami Willy Blaszka sobie nie poradzi przygotowano cały arsenał bronii:
Nóż–Nie pokroisz nim chleba i nie rzucisz nim ale na początek musi wystarczyć.
Luger–Ośmiostrzałowy pistolecik który poraża swoją głośnością.Aby jednak wrogowie(czyli szwaby) nie usłyszeli jak
próbujesz posłać parę kuleczek szwabowi możesz założyć tłumik.
Colt 45–W zależności od sytuacji zajmuje jedną lub dwie ręce. Może dlatego,że można mieć aż dwie sztuki naraz.
MP40–Podpierdala naboje lugra. Mieści w sobie aż 4 razy więcej naboi od niego. Pierwsza maszynówka z jaką będziesz mieć
styczność zakładając,że nie jesteś niedobrym i oszukańczym graczem.
Thompson–Broń która sprawia,że posyłając strzały narażasz na pobudkę szwaba jest dość głośna. Raczej nie na ciche misje.
Podpierdala naboje Colta. Może wystrzelić w kosmos aż 30 naboji.
Sten–Chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać aż wyzdrowieje.
Karabin Mauser–Broń teoretycznie snajperska.Teoretycznie ponieważ aby móc wycelować i walnąć szwaba z większej
odległości musisz łazić aż znajdziesz do niego niekompletny teleskop potocznie zwany lunetą. Dobrze przydaje się
w pomieszczeniu o dużej liczbie szwabów na metr kwadratowy. Nie używaj go na dworze!! Ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych
ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.
Karabin OSA Snooper–Drugi karabin snajperski. Ma moc która umożliwia widzenie w ciemności czyli po prostu pół teleskopu
z noktowizją. Posiada aż 5 strzałów. Jednakże wyposażony jest również w tłumik aby strzały nie przerywały drzemki.
Karabin FG42–Posiada funkcję włącz krzyżyk.Wtedy po jej włączeniu pojawia się krzyż wpisany w koło którym możemy
napier.. celować do szwaba.Ale zapomnij o jakimkolwiek przybliżeniu!!!
Granat Ręczny–Zapewnia rozrywkę dla szwaba. Rzucony w kierunku szwaba sprawia,że nagle budzą się w nim
zapędy piłkarskie.Rzucony w jego kierunku przeważnie odbija się od ściany kopnięty przez przeciwnika wracając w jego kierunku.
Po takiej rozrywce szwab jest uśmiechnięty i rozerwany. Dosłownie.
Po prostu granat–Kolejny rodzaj granatu. Jest zwany cytrynką. Taka oto cytrynka ma te same właściwości co granat
ręczny.
Dynamit–Broń z zegarem typu ustaw i spierdalaj. Czas ustawialny jest na od 5 do 45 sekund. Przeważnie szwab
zdąży spieprzyć ale jeśli rzucimy obok granat wypierdoli przed czasem. Można również podejrzewać,go o współprace w zespole.
Jeśli ładunków jest kilka obok siebie pierwszy wubuchający pociągnie za sobą resztę. Również strzelając w niego doprowadzimy
do jego wybuchu ale lepiej nie robić tego w jego bliskiej odległości.
Panzerfaust–Wojenna wersja bazooki. Zastanawiające,że po wystrzeleniu w ścianę jesteśmy w stanie przeżyć strzał a nawet kilka!.Zazwyczaj po szwabie zostaje kupka kości.
Venom–Typowa rozpierdalaczka.Mieści w sobie 500 strzałów na serie jednakże jest chorowita.Po wystrzeleniu nieco ponad
100 strzałów zapada na gorączkę. Jednakże jeśli strzelasz do szwaba możesz mieć pewność,że będziesz mógł sprawdzić czy
nie miał niedoboru actimela i innych produktów mlecznych.
Flamethrower Miotacz ognia–Jak sama nazwa wskazuje miota zabójcze płomienie.Po zaatakowaniu u szwaba budzi się nagle
instynkt śpiewacza.Zmienia się w ognisty głos.Prawdopodobnie mógłby swym krzykiem porozbijać niejedno szkło.Uwaga
na kieliszki!
Tesla Gun–Broń elektryka.Sprawia,że zaatakowany tą bronią szwab zostaje odepchnięty na pewną odległość stając przedtem
jak słup soli. Jeśli myślisz,że masz paralizator w domu i jesteś pro to zapomnij o tym. Przydaje się do defibrylacji.
Noga–Jak wiadomo kiedyś nawet naboje sie kończą.W kryzysowych sytuacjach może zadawać kopniaki.Standardowo starczą dwa
aby pokrzyżować szwabowi jakiekolwiek plany na wieczór.


Kilka słów o Willym


Willy posiada jak już pisałem wcześniej stalową nogę.Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy dalej klawisz kopnięcia
jego noga pozostanie jako jedyna w całości.Jest również człowiekiem-pająkiem.Potrafi wspinać się po drabinie trzymając broń
drabinę i nie spierdolić się z niej.Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi.Potrafi wypić jedno po drugim 10 win a i tak nawet się nie chwieje.Ty po dwoch już byś leżał ale jego to nie rusza.Jest również bardzo przywiązany do swej broni.
Jeśli spadając z dużej wysokości postanowimy ją przeładować to nawet jeśli widzimy,że bron leży na ziemii Willy i tak swoimi mocami ją przeładuje.

Po czym poznać,że jesteś uzależniony od Wolfa


W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni.
Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy bo sądzisz,że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
Nie chodzisz na cmentarz bez bronii bo boisz się,że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
Gdy masz odpalić petardę krzyczysz: Rocket test,Rocket test completed albo Rocket exploder two minute.

Styl gry n00ba


Używa cyjanku potasu myśląc że zaatakuje nim wroga.
Zostawia nóż na specjalną okazję bo myśli,że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
W cichych misjach używa panzerfausta,mausera,MP40 i Thompsona i dziwi się,że przegrał z powodu uruchomienia alarmu.
Mając mniej niż 25 HP strzela z bliska do szwaba z panzerfausta i dziwi się,że kończy grę.
Atakuje nożem Superżołnierza.
Stojąc przed alarmem uruchamia go bo myśli,że w ten sposób przywołuje wsparcie.