Return to Castle Wolfenstein

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Szablon:Inkubator otwarty

Szablon:T gra z gatunku FPS (Fest Pierdolnij Strzałę). Została wydana po cieszącej się sławą grze Wolfenstein Czy De.

Fabuła

W marcu 1943 r. wojska szwabskie dostały nieźle po dupsku w Północnej Czarnolandii oraz pod Stalingradem, więc specjalna dywizja esesmańców rozpoczęła badania igrające z porządkiem świata. 100 dekad temu był sobie koleś o imieniu Henias I. Miał on podejrzane kontakty z ciemnymi siłami dzięki którym uzyskał on wieczny żywot. Z powodu swojej nieśmiertelności zazdrościł mu pewien Szymon Wędrujący który wtrącił go w otchłań. Esesmańcy z tak zwanego Paranormalnego Dywizjonu uznali, że przechytrzą oni prawa natury i przywrócą go z powrotem na świat, chcąc perfidnie wykorzystać jego umiejętności magiczne. Jednakże oto pojawia się koleś o polskich korzeniach zwany Wiliam B.J. Blazkowicz, który niczym James Bond ma pokrzyżować plany szwabów. Jednak po zsyłce na Sybir do zamku kamieni coś poszło nie tak i wraz ze swoim kumplem zwanym Agentem 1 zostali zamknięci w zimnej celi. Agent 1 został skazany na śmierć, natomiast Willy nie dał się szwabom. Wystrugał sobie nożyk, przykleił się do sufitu i czekał na szwabskiego żołnierza który zdziwił się kiedy Willy zrobił mu wycinankę łowicką na twarzy i rozpoczął ucieczkę do zamku.

Główny bohater

Willy jest tajnym agentem, który musi wykonywać rozkazy położonych od niego wyżej w łańcuchu pokarmowym. Jego głównym celem jest eliminacja wszystkiego co szwabskie. Dzięki swojej stalowej nodze posiadł wiele zadziwiających umiejętności. Jeśli kopniemy nią w dynamit i przytrzymamy klawisz, noga będzie jedyną częścią ciała, jaka pozostanie w całości. Jest również człowiekiem-pająkiem, potrafi wspinać się po drabinie trzymając broń w obu dłoniach. Poza stalową nogą ma również nieznaną grupę krwi. Potrafi wypić 10 win i nawet się nie zachwiać, podczas gdy Ty po dwóch już byś leżał. Jest również bardzo przywiązany do swej broni. Jeśli spadając z dużej wysokości postanowimy ją przeładować to nawet jeśli widzimy, że broń leży na ziemi Willy i tak swoimi mocami ją przeładuje.

Broń

Jako że gołymi rękami Willy Blaszka sobie nie poradzi przygotowano cały arsenał bronii:

  • Szablon:T nie pokroisz nim chleba i nie rzucisz nim ale na początek musi wystarczyć.
  • Szablon:T ośmiostrzałowy pistolecik który poraża swoją głośnością. Aby wrogowie nie usłyszeli jak próbujesz posłać im parę kuleczek szwabowi możesz założyć tłumik.
  • Szablon:T Ww zależności od sytuacji zajmuje jedną lub dwie ręce. Może dlatego, że można mieć aż dwie sztuki naraz.
  • Szablon:T podpierdala naboje lugra. Mieści w sobie aż 4 razy więcej naboi od niego. Pierwsza maszynówka z jaką będziesz mieć styczność zakładając, że nie jesteś niedobrym oszustem.
  • Szablon:T niezbyt cicha broń, idealna do budzenia szwabów. Kradnie naboje Colta.
  • Szablon:T chorowita broń. Po wystrzeleniu kilku strzałów dostaje gorączki i musisz poczekać aż wyzdrowieje.
  • Szablon:T broń teoretycznie snajperska. Teoretycznie ponieważ aby móc wycelować i walnąć szwaba z większej odległości musisz łazić aż znajdziesz do niego niekompletny teleskop potocznie zwany lunetą. Przydaje się w pomieszczeniach o dużej liczbie szwabów na metr kwadratowy. Ma cholernie dużą prędkość przesyłu danych, ponieważ strzelając do szwaba możemy uszkodzić również szwaba za nim stojącego.
  • Szablon:T drugi karabin snajperski. Ma moc która umożliwia widzenie w ciemności czyli po prostu pół teleskopu z noktowizją. Wyposażony jest również w tłumik, aby strzały nie przerywały niczyjej drzemki.
  • Szablon:T posiada funkcję „włącz krzyżyk”. Po jej włączeniu pojawia się krzyż wpisany w koło którym możemy celować do szwaba, ale zapomnij o jakimkolwiek przybliżeniu.
  • Szablon:T zapewnia rozrywkę. Rzucony w kierunku szwabów sprawia, że nagle budzą się w nich zapędy piłkarskie. Niestety NPC najczęściej kopią granat w ścianę, która odbija go z powrotem.
  • Szablon:T kolejny rodzaj granatu. Nazywany cytrynką, ma te same właściwości co granat ręczny.
  • Szablon:T broń z zegarem typu ustaw i spierCenzura2.svg. Ma skłonności do pracy w zespole, jeśli kilka ładunków jest obok siebie pierwszy pociągnie za sobą resztę. Strzelając również w niego doprowadzimy do wybuchu. Nie, lepiej nie robić tego z bliskiej odległości.
  • Szablon:T wojenna wersja bazooki. Zastanawiające, że Willy jest w stanie przeżyć wystrzelenie kilku pocisków w ścianę obok, a po szwabie zostaje kupka kości.
  • Szablon:T typowy rozpierCenzura2.svgacz. Mieści w sobie 500 strzałów, ale po wystrzeleniu nieco ponad 100 strzałów dostaje kataru i odmawia plucia ołowiem.
  • Szablon:T jak sama nazwa wskazuje maszyna do produkcji skwarków. Uwaga na kieliszki, wywołuje u szwabów emisję krzyku o wysokiej częstotliwości i amplitudzie.
  • Szablon:T broń elektryka. Sprawia, że zaatakowany tą bronią zostaje odepchnięty na pewną odległość i przez chwilę uśmiecha się do ciebie nie mogąc się ruszyć.
  • Szablon:T jak wiadomo kiedyś nawet naboje się kończą. W kryzysowych sytuacjach możemy zadawać kopniaki. Standardowa dawka śmiertelna to dwa stalowe kopniaki.

Po czym poznać,że jesteś uzależniony od Wolfa

  • W swoim mieszkaniu niczego nie otwierasz kluczem a drzwi otwierasz za pomocą przycisków lub dźwigni.
  • Rozbijasz ściany i niszczysz obrazy bo sądzisz, że jest za nimi skarb albo wejście do ukrytego pomieszczenia.
  • Nie chodzisz na cmentarz bez broni bo boisz się, że nagle zaczną wyskakiwać trupy.
  • Gdy masz odpalić petardę krzyczysz: „rocket test, rocket test completed” albo „rocket exploder two minute”.

Styl gry n00ba

  • Używa cyjanku potasu myśląc że zaatakuje nim wroga.
  • Zostawia nóż na specjalną okazję bo myśli,że może nim rzucić i nie chce go tak szybko stracić.
  • W cichych misjach używa Panzerfausta, Mausera, MP40 lub Thompsona i dziwi się, że przegrał z powodu uruchomienia alarmu.
  • Mając mniej niż 25 HP strzela z bliska do szwaba z Panzerfausta i dziwi się,że kończy grę.
  • Atakuje nożem Superżołnierza.
  • Stojąc przed alarmem uruchamia go bo myśli, że w ten sposób przywołuje wsparcie.