S-Bahn w Berlinie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowy artykuł - brak odnośników)
 
Linia 1: Linia 1:
S-Bahn Berlin (Schnellstadtbahn - czyli właściwie SS-Bahn) - Naziemna kolej funkcjonująca w Berlinie i paru przylegających do niego wioskach.
'''S-Bahn Berlin''' (Schnellstadtbahn - czyli właściwie SS-Bahn) - Naziemna kolej funkcjonująca w [[Berlin|Berlinie]] i paru przylegających do niego wioskach.



'''Historia'''
== Historia ==


Pikna historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi - całą kolej popieścił prąd z trzeciej szyny.
Pikna historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi - całą kolej popieścił prąd z trzeciej szyny.
Linia 10: Linia 11:
Na dworcu Friedrichstr. trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha.
Na dworcu Friedrichstr. trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha.


'''Dzisiaj'''
==Dzisiaj==
Przez Niemców z prowincji zwany "kółko i krzyżyk". Kółko - psia głowa. Nieważne, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli w ten, co jedzie w przeciwnym do pożądanego przez ciebie kierunku - zdrzemnij się pół godziny. I tak dojedziesz.
Przez Niemców z prowincji zwany "kółko i krzyżyk". Kółko - psia głowa. Nieważne, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli w ten, co jedzie w przeciwnym do pożądanego przez ciebie kierunku - zdrzemnij się pół godziny. I tak dojedziesz.


Linia 17: Linia 18:
Historię najnowszą S-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego kwitnie w Niemczech kultura autostopowo-furmankowa.
Historię najnowszą S-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego kwitnie w Niemczech kultura autostopowo-furmankowa.


'''Zalety'''
==Zalety==
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końća miasta na drugi można się dostać w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących dwa pedały.
Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końća miasta na drugi można się dostać w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących dwa pedały.


'''Wady'''
==Wady==
Z drugiej strony, tyle samo zajmuje czasem dojazd do sąsiedniej dzielnicy. Często, tj podczas strajku, zanim jakiś pociag przyjedzie, możesz spokojnie urządzić piknik obejrzeć Titanica i zapuścić brodę a'la zz Top.
Z drugiej strony, tyle samo zajmuje czasem dojazd do sąsiedniej dzielnicy. Często, tj podczas strajku, zanim jakiś pociag przyjedzie, możesz spokojnie urządzić piknik obejrzeć Titanica i zapuścić brodę a'la zz Top.


'''Pracownicy'''
==Pracownicy==
Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn:
Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn:
*Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne)
*Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne)
Linia 31: Linia 32:
*Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.
*Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.


'''Stacje'''
==Stacje==

W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne.


Im dalej na obrzeża, tym mniej potrzebne, no ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?
Im dalej na obrzeża, tym mniej potrzebne, no ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?
Linia 37: Linia 40:
Gesundbrunnen - Północne skrzyżowanie. Przytulnie, nowocześnie, no chyba, że sylwester.
Gesundbrunnen - Północne skrzyżowanie. Przytulnie, nowocześnie, no chyba, że sylwester.


Westkreuz - Duża hala stworzona by podleczyć kompleksy pracowników DB.
Westkreuz - Duża hala stworzona by podleczyć kompleksy bogatych urzędników DB.


Ostkreuz (właściwie Rostkreuz) - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100 tys. sztuk żywego mięsa dziennie. Tak długo odwlekano z remontem, że stacja zamieniła się właściwie w zabytek i nie można jej tak po prostu wyremontować...
Ostkreuz


'''Linie'''
==Linie==
'''S1''' - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości 20km/h.


'''S2/S25''' - Jest, czasami nawet coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.
S1 - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości 20km/h.


'''S3''' - Kiedyś powstała po to by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.
S2/S25 - Jest, czasami nawet coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.


'''S41/S42''' - Linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz.
S3 - Kiedyś powstała po to by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.


'''S45/S46/S47''' - Uzupełnienie połduniowego ringa, dalej jedą gdzieś na płd.-wsch. zapewne do Kambodży, Bhutanu lub na jakieś lotnisko.
S41/S42 - Linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz.


'''S5''' - Kolejna linia, by biedni Ossi mogli dojechać do bogatego centrum.
S45/S46/S47 - Uzupełnienie połduniowego ringa, dalej jedą gdzieś na płd.-wsch. zapewne do Kambodży, Bhutanu lub na jakieś lotnisko.

S5 - Kolejna linia, by biedni Ossi mogli dojechać do bogatego centrum.


S6 - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.
S6 - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.


S7/S75 - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich stasi i neonazi.
'''S7/S75''' - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich stasi i neonazi.

'''S8/S85''' - Stworzone, by wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.
'''
S9''' - Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić.

==Pasażerowie==
*[[Polacy|Zapracowane putzfrau i budowlańcy]] - 2%
*Zakręceni jak słoiki od dżemu studenci - 5%
*Zamyśleni uczniacy - 10%
*[[Rosjanie|Wyznawcy Wódki]] - 3%
*Małomiasteczkowcy - 25%
*Sprzedawcy gazet alternatywnych, menele, ćpuny - 50%
*Agenci Matrixa - 10%

==Zobacz też==
* [[Metro berlińskie|U-Bahn w Berlinie]]
* [[metro]], [[Berlin]]


[[Kategoria:Kolejnictwo]]
S8/S85 - Stworzone, by wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym.
[[Kategoria:Komunikacja miejska]]


{{ok}}
S9 - Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić.

Wersja z 19:41, 29 lis 2007

S-Bahn Berlin (Schnellstadtbahn - czyli właściwie SS-Bahn) - Naziemna kolej funkcjonująca w Berlinie i paru przylegających do niego wioskach.


Historia

Pikna historia berlińskiego kolejnictwa mieszczuchowego rozpoczęła się w 1870. W 1920 nie potrzebowano już niewolników by napędzać pociągi - całą kolej popieścił prąd z trzeciej szyny.

III Rzesza planowała budowę tunelu północ-południe, między studniami a ulicą papieską. Planami III Rzeszy zajęło się zjednoczone RFN. Kolejka miejska, jak sama nazwa kursuje z południa na północ (albo z północy na południe) kursuje w tunelu.

Wskutek podziału Berlina na strefy wypoczynkowe dla Amerykańców i Ruskich powstał mur berliński. Linie kolejowe zostały pocięte na wschodnie i zachodnie. Zachodnie nawet kursowały przez wschodnie dzielnice, tyle, że nikt nie wysiadał. Jak ktoś próbował to i tak daleko nie zachodził - mina, zasiek, mina, automaty, mina. Nie było wesoło. Na dworcu Friedrichstr. trzeba było postawić potężną ścianę. Można było przyłożyć ucho i posłuchać zachodnioniemieckich kolejek. Po drugiej stronie nie trzeba było przykładać ucha.

Dzisiaj

Przez Niemców z prowincji zwany "kółko i krzyżyk". Kółko - psia głowa. Nieważne, w który pociąg linii okólnej wsiądziesz. Jeśli w ten, co jedzie w przeciwnym do pożądanego przez ciebie kierunku - zdrzemnij się pół godziny. I tak dojedziesz.

Z kolei linie funkcjonujące w krzyżu kursują między takimi wiochami jak np. Poczdam.

Historię najnowszą S-Bahn Berlin dzieli się na krótkie odcinki pomiędzy kolejnymi strajkami. Ponieważ podwyżki sięgają wartości 10% i tak wiadomo, że za pół roku będzie następny strajk. Nie to, że tylko S-Bahn strajkuje, oni są tylko pierdówą Deutsche Bahn. Ostatnia rozpierducha strajkowa poszła w zasięg ogólnokrajowy, wobec czego kwitnie w Niemczech kultura autostopowo-furmankowa.

Zalety

Główną zaletą takiego rozplanowania jest to, że z jednego końća miasta na drugi można się dostać w godzinę. Na końcowych stacjach są też parkingi dla ludzi samodzielnie obsługujących naturalne przedłużenia linii kolejek miejskich - czyt. obsługujących dwa pedały.

Wady

Z drugiej strony, tyle samo zajmuje czasem dojazd do sąsiedniej dzielnicy. Często, tj podczas strajku, zanim jakiś pociag przyjedzie, możesz spokojnie urządzić piknik obejrzeć Titanica i zapuścić brodę a'la zz Top.

Pracownicy

Aby zostać motorniczym Deutsche Bahn:

  • Umiejętność przeżycia za 1500€ (to dla Niemców naprawdę trudne)
  • Umiejętność strajkowania i pikietowania.
  • Niepunktualność
  • Umiejętność zastępowania zepsutego zapowiadacza
  • Umiejętność dojeżdżania do pracy o 4 nad ranem. I to nie mając samochodu.

Stacje

W przeciwieństwie do metra, tylko ok 20% stacji jest w ogóle niepotrzebne.

Im dalej na obrzeża, tym mniej potrzebne, no ale trzeba podwieźć grube dupy bogatych zamiastuchów, no nie?

Gesundbrunnen - Północne skrzyżowanie. Przytulnie, nowocześnie, no chyba, że sylwester.

Westkreuz - Duża hala stworzona by podleczyć kompleksy bogatych urzędników DB.

Ostkreuz (właściwie Rostkreuz) - Kupa peronów metalowego żelastwa, pompująca 100 tys. sztuk żywego mięsa dziennie. Tak długo odwlekano z remontem, że stacja zamieniła się właściwie w zabytek i nie można jej tak po prostu wyremontować...

Linie

S1 - Od jeziora do pola. Nieprzyjemna linia ze względu na przeciążenia i turbulencje wskutek zawrotnej prędkości 20km/h.

S2/S25 - Jest, czasami nawet coś na niej jeździ. Zazwyczaj brud, nigdy nienawiedzana przez kanarki.

S3 - Kiedyś powstała po to by NRD-owscy dygnitarze szybciej mogli dojechać do pracy ze swoich willi. Stworzona po to, by się z niej przesiąść.

S41/S42 - Linia z torem a'la Formuła 1. Dwa pociągi kursujące w dwóch przeciwnych sobie kierunkach, więc nie panikuj, gdy wsiądziesz w zły. I tak dojedziesz. A nawet się zdrzemniesz.

S45/S46/S47 - Uzupełnienie połduniowego ringa, dalej jedą gdzieś na płd.-wsch. zapewne do Kambodży, Bhutanu lub na jakieś lotnisko.

S5 - Kolejna linia, by biedni Ossi mogli dojechać do bogatego centrum.

S6 - Nie ma no. Kiedyś może była ale jej ni ma no. Być może ci z DB nie umieją liczyć do sześciu.

S7/S75 - Najgorsze wschodnie osiedla, tak, tymi liniami trafisz w okolice ruskich stasi i neonazi.

S8/S85 - Stworzone, by wiochy z północy i południa miały jakieś połączenie z cywilizowanym światem. Linia o charakterze edukacyjnym. S9 - Na lotnisko, by Polacy, Turcy, Ruscy, Jugole i Wietnamcy mogli pooglądać piękne niemieckie samoloty, tudzież by mogli z tego lotniska przyjechać w losowy obszar Berlina, by się tu osiedlić.

Pasażerowie

Zobacz też

Szablon:Ok