Silent Hunter V: Battle of the Atlantic: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dr.) |
(red...) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{kasacja}} |
{{kasacja}} |
||
'''Silent Hunter |
'''Silent Hunter V: Battle of the Atlantic''' – gra firmy Ubisoft, której "fabuła" rozgrywa się w czasie [[II wojna światowa|drugiej wojny światowej]]. Dowodzimy w niej niemieckim okrętem podwodnym. Zadaniem gracza jest zatapianie wszystkich okrętów innych niż niemieckie. W tej kwestii widzimy oczywiście niebywałą inwencję twórczą pracowników Ubisoftu. |
||
== Fabuła == |
|||
Błąd [[404]] (gra nie posiada fabuły). |
|||
== Metody zatapiania statków == |
== Metody zatapiania statków == |
||
Twórcy udzielili bardzo dużej uwagi możliwości zatapiania [[statek|statków]]. Oto najpopularniejsze sposoby na rychłą [[śmierć]] przeciwnika: |
|||
W grze jest duża różnorodność sposobów na utopienie wszelakich okrętów. Oto kilka z nich: |
|||
*W pozycji nawodnej: |
|||
** taranem – średnio skuteczne, mało praktyczne na okrętach wojennych. Zazwyczaj po takiej próbie toniesz. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Taranem – średnio skuteczny sposób, mało praktyczny na okrętach wojennych. Zazwyczaj kończy się on śmiercią zarówno atakowanego, jak i atakującego. |
|||
== W zanurzeniu == |
|||
⚫ | * Na [[żul|chama]] – każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty [[Kamień|kamieniami]]. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Stracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt, ale działasz bardzo skutecznie. |
||
⚫ | |||
Niestety, realistyczność jest w tym wypadku nie wielka, bo (nie wiedzieć czemu) 250 [[metr]]ów pod wodą nie można wyjść na pokład. Jeśli zpłyniesz 10m niżej niż 250m, nie będzie co z okrętu zbierać, bo woda go zgniecie i wywróci na lewą stronę. Zanurzysz się nie tam gdzie trzeba – rozwalisz sobie okręt o dno. Zastanawiające jest równierz to, że po dwóch dniach pod wodą załoga się dusi. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Interakcja == |
|||
W grze można obsługiwać kilka przedmiotów oraz marynarzy (bez skojarzeń proszę). |
|||
M. in. można gapić się przez peryskop, czy studiować mapę. Można równierz rozmawiać z niektórymi marynarzami, konkretniej [[oficer]]ami. Można im poprawić morale, wydać rozkazy, ale niestety nie dowiesz się z rozmowy z nimi dlaczego na większości suwaków jest napis YKKK (no nie mów że Ci się to w oczy nie rzuciło). |
|||
== Wnętrze U-Boota == |
|||
Mało ciekawe. Przypomina bęben [[pralka|pralki]]. |
|||
== Rodzaje okrętów i jednostek w grze == |
== Rodzaje okrętów i jednostek w grze == |
||
*Handlowce: |
|||
Prawidłową klasyfikacją jest: okręty podwodne i do zatopienia, ale tam występuje inna: |
|||
*handlowce czyli: |
|||
**transportowce |
**transportowce |
||
**transatlantyki |
**transatlantyki |
||
**łódka rybacka Maćka z Klanu |
**łódka rybacka [[Maciek z Klanu|Maćka z Klanu]] |
||
** |
**I jakieś inne cholerstwo; |
||
*wojenne |
*Okręty wojenne: |
||
**niszczyciele (nazwa jest myląca, ponieważ okręt ten częściej niszczy własną załogę niż przeciwników ze względu na częste awarie) |
|||
**niszczyciele |
|||
**krążowniki |
**krążowniki |
||
**pancerniki |
**pancerniki |
||
* |
*Niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu). |
||
Występują także samoloty, których klasyfikacja ważna dla Ciebie jest taka: |
|||
*sojusznik |
|||
*wróg |
|||
== Noob w Silent Hunter V == |
== Noob w Silent Hunter V == |
||
Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób: |
Żadna gra nie jest pozbawiona [[Debil|debili]] którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób: |
||
* |
*Pływanie całą drogę na wstecznym. |
||
* |
*Niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży. |
||
*Torpedowanie [[Mewa|mew]]. |
|||
*nieuzupełnianie zapasów |
|||
*I lądu też. |
|||
*torpedowanie mew |
|||
* |
*Wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd. |
||
* |
*Próby zatapiania własnych statków. |
||
* |
*Obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy pięciometrowych falach. |
||
* |
*Próby zanurzenia się na głębokość trzystu metrów podczas pobytu w porcie. |
||
⚫ | |||
*torpedowanie lądu |
|||
⚫ | |||
*korzystanie z akumulatorów zamiast silników Diesla |
|||
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
[[Kategoria:Gry komputerowe]] |
Wersja z 18:23, 29 sie 2010
Ten artykuł został umieszczony na liście stron do usunięcia. Strona głosowania nie została jeszcze utworzona. Ten, który wstawił ten szablon, musi kliknąć w [{{fullurl:Nonsensopedia:SDU/Błąd – niepoprawny czas/Silent Hunter V: Battle of the Atlantic|action=edit&preload=Szablon:SDUdodaj&editintro=Szablon:SDU_dodaj_wstęp}} ten link]. |
Silent Hunter V: Battle of the Atlantic – gra firmy Ubisoft, której "fabuła" rozgrywa się w czasie drugiej wojny światowej. Dowodzimy w niej niemieckim okrętem podwodnym. Zadaniem gracza jest zatapianie wszystkich okrętów innych niż niemieckie. W tej kwestii widzimy oczywiście niebywałą inwencję twórczą pracowników Ubisoftu.
Metody zatapiania statków
Twórcy udzielili bardzo dużej uwagi możliwości zatapiania statków. Oto najpopularniejsze sposoby na rychłą śmierć przeciwnika:
- Taranem – średnio skuteczny sposób, mało praktyczny na okrętach wojennych. Zazwyczaj kończy się on śmiercią zarówno atakowanego, jak i atakującego.
- Na chama – każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Stracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt, ale działasz bardzo skutecznie.
- Rozważny sposób – namierzenie celu peryskopem/lornetą, wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
- Działem przeciwlotniczym – dupa, nie sposób.
- Działem 88mm – jak wyżej.
Rodzaje okrętów i jednostek w grze
- Handlowce:
- transportowce
- transatlantyki
- łódka rybacka Maćka z Klanu
- I jakieś inne cholerstwo;
- Okręty wojenne:
- niszczyciele (nazwa jest myląca, ponieważ okręt ten częściej niszczy własną załogę niż przeciwników ze względu na częste awarie)
- krążowniki
- pancerniki
- Niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu).
Noob w Silent Hunter V
Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:
- Pływanie całą drogę na wstecznym.
- Niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży.
- Torpedowanie mew.
- I lądu też.
- Wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd.
- Próby zatapiania własnych statków.
- Obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy pięciometrowych falach.
- Próby zanurzenia się na głębokość trzystu metrów podczas pobytu w porcie.
- Ciągłe pływanie w trybie zanurzenia, bo co z tego, że akumulatory się rozładują. Tak jest bezpieczniej!