Silent Hunter V: Battle of the Atlantic: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dr.)
(red...)
Linia 1: Linia 1:
{{kasacja}}
{{kasacja}}
'''Silent Hunter 5''' – gra firmy [[Ubisoft|Ubijsoft]], której fabuła rozgrywa się w czasie [[Druga wojna światowa|Drugiej MMO FPS Światowej]]. W grze dowodzisz [[Niemcy|niemiecką]] <s>rynną</s> okrętem podwodnym (czytaj pralka uszczelniona silikonem). Masz za zadanie zatapiać statki i okręty (co za inwencja twórcza).
'''Silent Hunter V: Battle of the Atlantic''' – gra firmy Ubisoft, której "fabuła" rozgrywa się w czasie [[II wojna światowa|drugiej wojny światowej]]. Dowodzimy w niej niemieckim okrętem podwodnym. Zadaniem gracza jest zatapianie wszystkich okrętów innych niż niemieckie. W tej kwestii widzimy oczywiście niebywałą inwencję twórczą pracowników Ubisoftu.


== Fabuła ==
Błąd [[404]] (gra nie posiada fabuły).


== Metody zatapiania statków ==
== Metody zatapiania statków ==


Twórcy udzielili bardzo dużej uwagi możliwości zatapiania [[statek|statków]]. Oto najpopularniejsze sposoby na rychłą [[śmierć]] przeciwnika:
W grze jest duża różnorodność sposobów na utopienie wszelakich okrętów. Oto kilka z nich:
*W pozycji nawodnej:
** taranem – średnio skuteczne, mało praktyczne na okrętach wojennych. Zazwyczaj po takiej próbie toniesz.
** Na [[żul|chama]] – każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Tracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt ale działasz skutecznie.
**Rozważny sposób (najnudniejszy) – namierzenie celu peryskopem/lornetą UZO (Ónterwaser ziltopik czy jakoś tak), wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
**Działem przeciwlotniczym – [[dupa]] a nie sposób.
**Działem 88mm – jak wyżej.


* Taranem – średnio skuteczny sposób, mało praktyczny na okrętach wojennych. Zazwyczaj kończy się on śmiercią zarówno atakowanego, jak i atakującego.
== W zanurzeniu ==
* Na [[żul|chama]] – każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty [[Kamień|kamieniami]]. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Stracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt, ale działasz bardzo skutecznie.

*Rozważny sposób – namierzenie celu peryskopem/lornetą, wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
Niestety, realistyczność jest w tym wypadku nie wielka, bo (nie wiedzieć czemu) 250 [[metr]]ów pod wodą nie można wyjść na pokład. Jeśli zpłyniesz 10m niżej niż 250m, nie będzie co z okrętu zbierać, bo woda go zgniecie i wywróci na lewą stronę. Zanurzysz się nie tam gdzie trzeba – rozwalisz sobie okręt o dno. Zastanawiające jest równierz to, że po dwóch dniach pod wodą załoga się dusi.
*Działem przeciwlotniczym – [[dupa]], nie sposób.

*Działem 88mm – jak wyżej.
== Interakcja ==

W grze można obsługiwać kilka przedmiotów oraz marynarzy (bez skojarzeń proszę).
M. in. można gapić się przez peryskop, czy studiować mapę. Można równierz rozmawiać z niektórymi marynarzami, konkretniej [[oficer]]ami. Można im poprawić morale, wydać rozkazy, ale niestety nie dowiesz się z rozmowy z nimi dlaczego na większości suwaków jest napis YKKK (no nie mów że Ci się to w oczy nie rzuciło).

== Wnętrze U-Boota ==
Mało ciekawe. Przypomina bęben [[pralka|pralki]].


== Rodzaje okrętów i jednostek w grze ==
== Rodzaje okrętów i jednostek w grze ==
*Handlowce:
Prawidłową klasyfikacją jest: okręty podwodne i do zatopienia, ale tam występuje inna:
*handlowce czyli:
**transportowce
**transportowce
**transatlantyki
**transatlantyki
**łódka rybacka Maćka z Klanu
**łódka rybacka [[Maciek z Klanu|Maćka z Klanu]]
**i jakieś inne cholerstwo;
**I jakieś inne cholerstwo;
*wojenne
*Okręty wojenne:
**niszczyciele (nazwa jest myląca, ponieważ okręt ten częściej niszczy własną załogę niż przeciwników ze względu na częste awarie)
**niszczyciele
**krążowniki
**krążowniki
**pancerniki
**pancerniki
*niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu)
*Niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu).

Występują także samoloty, których klasyfikacja ważna dla Ciebie jest taka:
*sojusznik
*wróg


== Noob w Silent Hunter V ==
== Noob w Silent Hunter V ==
Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:
Żadna gra nie jest pozbawiona [[Debil|debili]] którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:
*pływanie całą drogę na wstecznym
*Pływanie całą drogę na wstecznym.
*niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży
*Niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży.
*Torpedowanie [[Mewa|mew]].
*nieuzupełnianie zapasów
*I lądu też.
*torpedowanie mew
*wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd
*Wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd.
*próby zatapiania własnych statków
*Próby zatapiania własnych statków.
*obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy 5 metrowych falach
*Obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy pięciometrowych falach.
*próby zanurzenia się na 300m w porcie
*Próby zanurzenia się na głębokość trzystu metrów podczas pobytu w porcie.
*Ciągłe pływanie w trybie zanurzenia, bo ''co z tego, że akumulatory się rozładują. Tak jest bezpieczniej!''
*torpedowanie lądu
*ciągłe pływanie w zanurzenia, bo ''co z tego, że akumulatory się rozładują. Tak jest bezpieczniej!''
*korzystanie z akumulatorów zamiast silników Diesla
[[Kategoria:Gry komputerowe]]
[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 18:23, 29 sie 2010

Silent Hunter V: Battle of the Atlantic – gra firmy Ubisoft, której "fabuła" rozgrywa się w czasie drugiej wojny światowej. Dowodzimy w niej niemieckim okrętem podwodnym. Zadaniem gracza jest zatapianie wszystkich okrętów innych niż niemieckie. W tej kwestii widzimy oczywiście niebywałą inwencję twórczą pracowników Ubisoftu.

Metody zatapiania statków

Twórcy udzielili bardzo dużej uwagi możliwości zatapiania statków. Oto najpopularniejsze sposoby na rychłą śmierć przeciwnika:

  • Taranem – średnio skuteczny sposób, mało praktyczny na okrętach wojennych. Zazwyczaj kończy się on śmiercią zarówno atakowanego, jak i atakującego.
  • Na chama – każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Stracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt, ale działasz bardzo skutecznie.
  • Rozważny sposób – namierzenie celu peryskopem/lornetą, wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
  • Działem przeciwlotniczym – dupa, nie sposób.
  • Działem 88mm – jak wyżej.

Rodzaje okrętów i jednostek w grze

  • Handlowce:
    • transportowce
    • transatlantyki
    • łódka rybacka Maćka z Klanu
    • I jakieś inne cholerstwo;
  • Okręty wojenne:
    • niszczyciele (nazwa jest myląca, ponieważ okręt ten częściej niszczy własną załogę niż przeciwników ze względu na częste awarie)
    • krążowniki
    • pancerniki
  • Niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu).

Noob w Silent Hunter V

Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią, że potrafią grać, a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:

  • Pływanie całą drogę na wstecznym.
  • Niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży.
  • Torpedowanie mew.
  • I lądu też.
  • Wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przebiegających przez ląd.
  • Próby zatapiania własnych statków.
  • Obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy pięciometrowych falach.
  • Próby zanurzenia się na głębokość trzystu metrów podczas pobytu w porcie.
  • Ciągłe pływanie w trybie zanurzenia, bo co z tego, że akumulatory się rozładują. Tak jest bezpieczniej!