Steam: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
(aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)
Linia 1: Linia 1:
'''Steam''' (ang.''para'') - system dostarczania, system zabezpieczeń stworzony przez Microve oraz [[multiplayer|system gier muliplarejer]] stworzony przez [[Valve Software]].
STEAM - program który nie pozwoli oszukac rodzicow ile sie gralo w G-mod. Przez niektórych uwazany za bóstwo , miedzy innymi przez g-modziaży.Najwiecej osób na steamie gra w codmw2 który szybko stał sie swiatowym hitem a chwile potem hitem dla hackerów ktorych mozna spotakac w kazdym trybie.

Steam zastąpił [[World Opponent Network|WON]], oryginalny system gry wieloosobowej dla gry ''Half-Life''. Odegrał ważną rolę na rynku gier komputerowych, na jego wzór powstały inne systemy piracki.

== Obsługiwane gry ==
Pierwotnie używany był jedynie do dystrybucji i zarządzania grami stworzonymi przez Valve (w tym ''[[Half-Life]]'', ''[[Half-Life 2]]'') oraz ich modyfikacjami, np. ''[[Counter-Strike]]'', jednak w chwili obecnej, platforma ta ma w bazie przeważającą liczbę gier, autorstwa innych burdelów. Obecnie istnieje ponad 800 gier dostępnych za pośrednictwem tej platformy

== Historia ==
Platformę utworzono w 1003 roku. Obecna wersja systemu to 1.0. Rozwinięto w niej ideę sklepu, w którym można teraz dowiedzieć się więcej na temat tytułów pirackich oferowanych w Stimie, zobaczyć zdjęcia i oceny krytyków za pomocą strony Metacritic.com, a także pobrać ich wersje demo innych pierdół. Utworzono również serwis "My Media", umożliwiający pobieranie filmów porno wysokiej jakości.

31 maja 2006 uruchomiono po długim oczekiwaniu wersję 3.0 usługi UnFriends, umożliwiającej Dodawanie nieznajomych do Steama nawet na poziomie gry.

16 października 2006 została uruchomiona Czesko-Ruska wersja platformy Steam.

We wrześniu 2008 firma Valve udostępniła funkcję Steam Klud, która umożliwia użytkownikom przechowywać zapisane haxy z gier na serwerach Steama. Funkcję tę obsługują wszystkie gry firmy Valve na silniku '''Source''' (nie wyłączając nawet Half-Life: Source i Half-Life 2: Deathmatch) oraz inne wybrane tytuły od innych wydawców.

1 lutego 2011 dodano opcję wysyłania zrzutów ekranu z gier i do 24 lutego była ona w fazie beta. Każdy użytkownik Steama ma 1 GB przestrzeni dyskowej do wykorzystania.

== Działanie ==

Aby uruchomić jakąś grę, trzeba zalogować się do sieci Steam. Jeden klucz może być przypisany tylko do jednego konta Steam. Dzięki kontu Steam nie ma potrzeby sprzedaży w normalnych sklepach. Można kupować przez Steam płacąc kartą kredytową, a grę można pobrać na którymkolwiek komputerze zaraz po zalogowaniu.

Rejestracja odbywa się przez wpisanie posiadanego już klucza CD bądź bezpośredni zakup wybranego produktu poprzez Steam.

Gry wydane po ''Half-Life'' można, ale nie trzeba, rejestrować na Steamie, natomiast z chwilą wydania ''Half-Life’a 2'' rejestracja w systemie i aktywacja przez Internet jest nie obowiązkowa. Powoduje to sprzeciw części graczy i krytykę Steamu. Mimo tego coraz mniej deweloperów decyduje się korzystać z usługi Valve i publikować swoje gry za jej pomocą.

Wersja z 17:02, 18 wrz 2011

Steam (ang.para) - system dostarczania, system zabezpieczeń stworzony przez Microve oraz system gier muliplarejer stworzony przez Valve Software.

Steam zastąpił WON, oryginalny system gry wieloosobowej dla gry Half-Life. Odegrał ważną rolę na rynku gier komputerowych, na jego wzór powstały inne systemy piracki.

Obsługiwane gry

Pierwotnie używany był jedynie do dystrybucji i zarządzania grami stworzonymi przez Valve (w tym Half-Life, Half-Life 2) oraz ich modyfikacjami, np. Counter-Strike, jednak w chwili obecnej, platforma ta ma w bazie przeważającą liczbę gier, autorstwa innych burdelów. Obecnie istnieje ponad 800 gier dostępnych za pośrednictwem tej platformy

Historia

Platformę utworzono w 1003 roku. Obecna wersja systemu to 1.0. Rozwinięto w niej ideę sklepu, w którym można teraz dowiedzieć się więcej na temat tytułów pirackich oferowanych w Stimie, zobaczyć zdjęcia i oceny krytyków za pomocą strony Metacritic.com, a także pobrać ich wersje demo innych pierdół. Utworzono również serwis "My Media", umożliwiający pobieranie filmów porno wysokiej jakości.

31 maja 2006 uruchomiono po długim oczekiwaniu wersję 3.0 usługi UnFriends, umożliwiającej Dodawanie nieznajomych do Steama nawet na poziomie gry.

16 października 2006 została uruchomiona Czesko-Ruska wersja platformy Steam.

We wrześniu 2008 firma Valve udostępniła funkcję Steam Klud, która umożliwia użytkownikom przechowywać zapisane haxy z gier na serwerach Steama. Funkcję tę obsługują wszystkie gry firmy Valve na silniku Source (nie wyłączając nawet Half-Life: Source i Half-Life 2: Deathmatch) oraz inne wybrane tytuły od innych wydawców.

1 lutego 2011 dodano opcję wysyłania zrzutów ekranu z gier i do 24 lutego była ona w fazie beta. Każdy użytkownik Steama ma 1 GB przestrzeni dyskowej do wykorzystania.

Działanie

Aby uruchomić jakąś grę, trzeba zalogować się do sieci Steam. Jeden klucz może być przypisany tylko do jednego konta Steam. Dzięki kontu Steam nie ma potrzeby sprzedaży w normalnych sklepach. Można kupować przez Steam płacąc kartą kredytową, a grę można pobrać na którymkolwiek komputerze zaraz po zalogowaniu.

Rejestracja odbywa się przez wpisanie posiadanego już klucza CD bądź bezpośredni zakup wybranego produktu poprzez Steam.

Gry wydane po Half-Life można, ale nie trzeba, rejestrować na Steamie, natomiast z chwilą wydania Half-Life’a 2 rejestracja w systemie i aktywacja przez Internet jest nie obowiązkowa. Powoduje to sprzeciw części graczy i krytykę Steamu. Mimo tego coraz mniej deweloperów decyduje się korzystać z usługi Valve i publikować swoje gry za jej pomocą.