Syrena (samochód): Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię...) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{motoryzacja}} |
|||
Pojazd niekiedy nazywany 'samochodem', wyprodukowany przez '''F'''abrykę '''S'''amochodów '''O'''bciachowych. |
|||
Skonstruowany przez Polaków w okresie wczesnego renesansu, ujrzał jednak światło dzienne dopiero w latach 50tych XIX wieku. Technicznie opiera się na ramie wykonanej z drewna kauczukowego i nadwozia z masy papierowej. Jako ciekawostkę należy podać, że pomimo rewolucyjnej technologii produkcji nowoczesnej karoserii, samochód na potęgę rdzewiał, co w przypadku produktu pochodzącego z Polski jest defektem nie do uwierzenia. |
|||
Silnik tego automobilu był jednostką sprawdzoną przez przez Polaków od wielu, wielu lat. Był to napęd od strażackiej motopompy, która pomogła nam pokonać potop szwedzki. |
|||
Wnętrze tegoż pojazdu było zaskakująco przestronne - mieściła się w nim 4osobowa rodzina albo 7 pijanych rolników i 4 skrzynki wódki na kolanach. Bagażnik zaś służył często do przewozu świń na targowisko lub też do porywania kur sąsiadki z podwórka obok. |
|||
Syreną jeździły min. takie sławy jak Czesiek z poczty, Ryszard z browaru oraz Pan Magister Bożydar z urzędu do spraw mniej ważnych, a także, w okresie pogardy dla tego samochodu, Mietek żul, Stasiek, kolega Mietka oraz ich pies, Walenty. |
|||
Obecnie Syrenka przeżywa rozkwit wśród fanów motoryzacyjnych wpadek i jest bardzo cenionym produktem ubocznym rozwijającego się w latach jej świetności przemysłu motoryzacyjnego. |
|||
w okresie produkcji zdecydowano się wypuścić modele; |
|||
-100 [jazda możliwa tylko po wypiciu 'setki'] |
|||
-101 [jw, plus jeszcze jedna 'setka'] |
|||
-102 [jw, plus dwie 'setki'] |
|||
-103 [jw, plus trzy 'setki'] |
|||
-104 [jw, plus cztery setki] |
|||
-105 [jw, plus 5 setek - UWAGA! w tym modelu wprowadzono ułatwiające wsiadanie po pijaku drzwi otwierane w normalną stronę!] |
|||
FSO nie zdecydowało się na wprowadzenie modelu 106, gdyż ilość alkoholu potrzebna do prowadzenia samochodu stwarzała zagrożenie zdrowia podróżujących. Praktyka pokazuje jednak, że w Polsce padały rekordy typu Syrena 112. |
|||
W połowie lat 60tych zdecydowano się jednak zaryzykować i na przekór ministerstwu zdrowia zaprojektowano model 110. Jednak w następstwie rosnących cen alkoholu oraz dużej śmiertelności prowadzących zaniechano dalszego wytwarzania tego modelu. |
|||
Na samym początku produkcji Syreny zaprezentowano także model Sport. Nie wiemy jednak, czemu nie został on wprowadzony do produkcji - być może został zaprojektowany bez użycia modnego wówczas alkoholu, kiczu i tandeciarstwa...? |