Tlenek diazotu: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 9: | Linia 9: | ||
- pełny obrót wskazówki obrotomierza, |
- pełny obrót wskazówki obrotomierza, |
||
- bajerancki koreczek podkreślający sportowy charakter pojazdu, |
|||
---- |
---- |
Wersja z 13:21, 6 gru 2010
Podtlenek LPG - rodzaj paliwa, które niegdyś było pieczołowicie strzeżoną tajemnicą NASA. Obecnie ten skomplikowany system zasilania silnika w wysokooktanowe paliwo jest na wyposażeniu każdego wypasionego dresowozu. Głównym zadaniem tego systemu jest utrzymywanie wskazówki obrotomierza w górnych warstwach atmosfery.
Zalety używania podtlenku LPG:
- szacun na dzielni,
- z wydechu wydobywa się piękny wysoki ton, który działa jak afrodyzjak na lachony,
- pełny obrót wskazówki obrotomierza,
- bajerancki koreczek podkreślający sportowy charakter pojazdu,
Wady używania podtlenku LPG:
- zmniejszenie ładowności bagażnika uniemożliwiające zainstalowanie wypasionej tuby,
- zwiększenie masy pojazdu ( problem ten rozwiązuje się przez wymontowanie klimatyzacji, co zwiększa osiągi bolidu i jest doskonałym pretekstem do jazdy z łokciem na zewnątrz),
- trasa przejazdu musi być zaplanowana tak, aby nie było na niej żadnych wzniesień ( zwłaszcza gdy ilość paliwa rozruchowego/benzyny spowodowała zapalenie się kontrolki rezerwy w ubiegły wtorek),
- konieczność przyswojenia trudnego słowa "homologacja",