Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (ilustracja do jednej z nazw) |
M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Jelcz M11.jpg|thumb|200px|Najnowocześniejszy trolejbus świata]] |
[[Plik:Jelcz M11.jpg|thumb|200px|Najnowocześniejszy trolejbus świata]] |
||
{{t}}w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny robiąc miasto pagórkowatym. |
{{t}}w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym. |
||
==Zasilanie== |
== Zasilanie == |
||
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
||
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
||
==Popularne nazwy trolejbusów== |
== Popularne nazwy trolejbusów == |
||
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]] |
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]] |
||
* Prądojeb; |
* Prądojeb; |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
* Trolljebus. |
* Trolljebus. |
||
==Tradycyjny wygląd trolejbusa== |
== Tradycyjny wygląd trolejbusa == |
||
* Powyrywane grzejniki; |
* Powyrywane grzejniki; |
||
* Poprzebijane opony; |
* Poprzebijane opony; |
Wersja z 14:40, 1 wrz 2013
Szablon:Tw zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- Szablon:Tmasowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
- Szablon:Tpracownicy przeszli na strajk głodowy;
- Szablon:Tw elektrowni wybuchł strajk generalny;
- Szablon:Tpracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów
- Prądojeb;
- Elektrojeb;
- Trajtek;
- Mikser;
- Ekologiczna rakieta;
- Trolljebus.
Tradycyjny wygląd trolejbusa
- Powyrywane grzejniki;
- Poprzebijane opony;
- Podarte lub spalone siedzenia;
- Powybijane szyby;
- Podrapany lakier na karoserii;
- Dach pełen ptasich odchodów;
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.