Twierdza (gra): Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Dodanie artykułu o żołnierzach)
Linia 19: Linia 19:
* '''Nizar''' – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne.
* '''Nizar''' – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne.
* '''Marszałek''' – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników.
* '''Marszałek''' – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników.

===żołnierze===

==Arabscy==
Niepotrzebują broni tylko kasę,dziwnie gadają i mają specjalne umiejętności.

*arabski łucznik-podobny do europejskiego, ale inaczej ubrany.
*niewolnik-zamiast targać kamieni woli pochodnie.Tani,ale mało wytrzymały.Jak coś podpali to najczęściej siebie.
*procarz-Dziecko z procą terz może zabić.Krótki zasięg,słabe rypnięcie,ale od czegoś trzeba zacząć.
*asasyn-Lubi wspinać się na mury kiedy to nie jest konieczne.Brak zbroji nie przeszkadza mu,nawet jeśli goni go 5 rycerzy i strzela do niego 50 łuczników.
*miotacz bomb-Piroman,lubi gwałcić palić i zabijać.Idealny do obrony.
*arabski zbrojny-Szybszy od europejskiego,ale ma słabszą zbroję.
*konny łucznik-Łucznik na koniu.Może strzelać w biegu.

==europejscy==
Potrzebują broń i kasę,potrafią kopać fosy,ale nie umieją palić.

*łucznik-Stoi na murze i strzela do wrzystkiego.
*kusznik-Leprzy łucznik.Potrałi rozwalić zbroję.Czesto się schyla (podejrzane czyż nie ?).
*włucznik-Ciota, boi się wszyskiego.Masowo wykorzystywany jako cel dla łuczników,kuszników,procarzy,miotaczy bomb itp. dla poprawienia celności.
*pikinier-Ulepszony włucznik.
*pałkarz-Kibol,maruda.Wymachuje wakierą,a nie pałką.
*zbrojny-Od taki gość.Wolny,ale mocny.
*rycerz-Zbrojny na koniu.Bardzo szybki.

==Inni==

*drabiniarz-Gość z drabiną.Stawia drabinę pod murem i obok niej stoi czekając aż wrzyscy po niej wejdą a potem idzie na piwo.
*inżynier-buduje machiny oblężnicze,leje na wrogów wrzący olej i kopie fosy.
*kopacz-kopie tunele pod zamkami jak kret(yn) i niszczy mury popełniając samobójstwo.


== Zasady ==
== Zasady ==

Wersja z 17:29, 18 lip 2012

Twierdza – gra strategiczna stworzona przez FireFly Studios. Wbrew pozorom, nie występują tu czary...

Przeciwnicy

Twierdza Deluxe

  • Szczur – ot, taki szczurek. Cieszy się, gdy nasyła na Twoją armię swoją, o 10 razy mniejszą.
  • Wąż – najlepszy przyjaciel Szczura. Wspiera go psychicznie podczas depresji. Jego wojsko lubi piwo...
  • Wieprz – spasiony pseudokibic, o czym świadczy jego zamiłowanie do pałkarzy.
  • Wilk – psychopata. Na całym terenie wokół zamku buduje szubienice... Ale lud i tak go lubi.

Twierdza Krzyżowiec (dodatek)

W dodatku Crusader (o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów:

  • Kalif – taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia, ale podpalacz z niego taki, że umie nawet podpalić wodę.
  • Sułtan – gościu tak cię zagada (Allah mu pomoże), że nawet nie zauważysz paru szablistów pod zamkiem.
  • Saladyn – wszyscy ludzie Saladyna umieją piec chleb, więc nie dziwota, że jak go poprosisz o jakieś jadło, to nawet połowa połowy *1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów.
  • Lwie Serce – jedyny chrześcijański (nareszcie) lord. Jest takim kozakiem, że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika.
  • Szeryf z Notthingam – jeden z niewielu lordów, który używa mieszanki jednostek (Arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako Anglik z Notthingam, ale kto tam go wie...
  • Opat – Używa jedynie samych mnichów(jeżeli tworzy łuki itp... to ich i tak nie używa). Kiedy cię oblęża to myśli, że 50 mnichów zniszczy mur bez problemu (mimo, że na nim są łuczniczy i kusznicy) i wydaje mu się, że kilkoma mnichami przejdzie przez rycerzy i zniszczy ci lorda jednym zamachem.
  • Nizar – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne.
  • Marszałek – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników.

żołnierze

Arabscy

Niepotrzebują broni tylko kasę,dziwnie gadają i mają specjalne umiejętności.

  • arabski łucznik-podobny do europejskiego, ale inaczej ubrany.
  • niewolnik-zamiast targać kamieni woli pochodnie.Tani,ale mało wytrzymały.Jak coś podpali to najczęściej siebie.
  • procarz-Dziecko z procą terz może zabić.Krótki zasięg,słabe rypnięcie,ale od czegoś trzeba zacząć.
  • asasyn-Lubi wspinać się na mury kiedy to nie jest konieczne.Brak zbroji nie przeszkadza mu,nawet jeśli goni go 5 rycerzy i strzela do niego 50 łuczników.
  • miotacz bomb-Piroman,lubi gwałcić palić i zabijać.Idealny do obrony.
  • arabski zbrojny-Szybszy od europejskiego,ale ma słabszą zbroję.
  • konny łucznik-Łucznik na koniu.Może strzelać w biegu.

europejscy

Potrzebują broń i kasę,potrafią kopać fosy,ale nie umieją palić.

  • łucznik-Stoi na murze i strzela do wrzystkiego.
  • kusznik-Leprzy łucznik.Potrałi rozwalić zbroję.Czesto się schyla (podejrzane czyż nie ?).
  • włucznik-Ciota, boi się wszyskiego.Masowo wykorzystywany jako cel dla łuczników,kuszników,procarzy,miotaczy bomb itp. dla poprawienia celności.
  • pikinier-Ulepszony włucznik.
  • pałkarz-Kibol,maruda.Wymachuje wakierą,a nie pałką.
  • zbrojny-Od taki gość.Wolny,ale mocny.
  • rycerz-Zbrojny na koniu.Bardzo szybki.

Inni

  • drabiniarz-Gość z drabiną.Stawia drabinę pod murem i obok niej stoi czekając aż wrzyscy po niej wejdą a potem idzie na piwo.
  • inżynier-buduje machiny oblężnicze,leje na wrogów wrzący olej i kopie fosy.
  • kopacz-kopie tunele pod zamkami jak kret(yn) i niszczy mury popełniając samobójstwo.

Zasady

  • Lord potrafi zabić dziesięciu żołnierzy, którzy atakują go jednocześnie ze wszystkich stron.
  • W grze nie występują noce przez kilkaset lat pod rząd.
  • Ludzie mogą żyć wiecznie... No chyba, że ich zabijesz.
  • W młynie mogą pracować tylko dzieci.
  • Przez twoją fosę mogą chodzić twoi ludzie, za to wróg nie.
  • Piekarz mówi, że ma dziś dodatkową sztukę towaru, a w spichlerzu i tak pojawia się osiem bułeczek bochenków.
  • Matka, której zadaniem jest tylko wychowanie dziecka, mówi, że od tej pory będzie efektywniej pracować.
  • Do produkcji skórzanych pancerzy wykorzystuje się wyłącznie krowy.
  • Jednostki potrafią wnikać w drugie.
  • Studni nie używa się do czerpania wody w celu napicia się, tylko do gaszenia pożaru.
  • Budynki, które są zbudowane z kamienia, wymagają drewna do budowy.
  • Jeden kamień wystarcza do budowy dwudziestometrowego muru.
  • Żołnierz w skórzanym pancerzu zanim zginie musi oberwać przynajmniej 8 strzałami, za to niedźwiedź trzema.
  • Zakuty w zbroję rycerz przeżyje trafienie nawet 50-cioma strzałami z łuków.
  • Zwykły kmieć ze wsi zostaje rycerzem.
  • Najniższe możliwe podatki są troszeczkę za wysokie.
  • Kmiecie nie boją się powiedzieć krwawemu tyranowi prosto w twarz, że jest najokrutniejszy w królestwie.
  • W każdej misji żona Lorda inaczej się nazywa.
  • Praca Kopacza jest samobójcza, ale jak wchodzi pod ziemię, to mówi - "Znowu do tej ciemnicy".
  • Wrodzy łucznicy wypuszczą salwę strzał, żeby zabić kurę we wsi.
  • Wróg za pomocą 3 łuczników i 2 włóczników spodziewa się podbić zamek.
  • Żaden z wrogów nie wpadnie na pomysł, żeby wysłać przeciw Tobie całą swą armię zamiast pojedynczych grupek.
  • Żołnierze nie jedzą.
  • Możesz zrobić nawet 3000 żołnierzy, ale w następnej misji już nie możesz ich użyć, żeby pokonać wroga.
  • Wieprz stając się hersztem zwykłej zgrai rzezimieszków zyskał tytuł Diuka.
  • Wilk w średniowieczu porozumiewa się z Wężem/ Szczurem/Wieprzem jakby miał Skype'a z kamerką.
  • Choćbyś zakazał jedzenia i zabierał 100% każdego dochodu obywateli, to i tak nie grożą ci powstania.
  • Zamek może być wypełniony pijakami zataczającymi się wszędzie, ale lord nie widzi w tym problemu. Zwłaszcza, że toczy wojnę.
  • Ludziom żyje się źle pod wysokimi podatkami Wieprza, ale pod twoimi, jeszcze wyższymi są szczęśliwi.

Przedawkowanie

Jeśli przydarzy ci się jedna z tych sytuacji oznacza to, że za długo grałeś w Twierdzę:

  • Budzisz się rano, nagle słyszysz „jesteśmy atakowani”, patrzysz przez okno, a tam 50 włóczników bije miejscowego drwala,
  • Dajesz koledzę hojną łapówkę, a on przestaje jeść.
  • Gdy posadzisz kwiatki w ogródku, ludzie ze wsi przestają chodzić do pracy i robią sobie wolne,
  • Fosa o głębokości pół metra jest barierą nie do przejścia, chyba że ją się zakopie,
  • Wieśniak przed dostaniem pracy musi ci się pokłonić i stanąć przy ognisku przed twoim domem,
  • Musisz karmić wszystkich we wsi,
  • Bierzesz podatki za samo przybycie do swojej wsi,
  • Po studiach inżynierskich zajmujesz się strzelaniem z katapulty, a także gotowaniem oleju i wylewaniem go na przechodniów,
  • Cały czas chodzisz po dachu swojego domu,
  • Wysyłasz posłańca do sklepu, by ten poprosił o 15 koszy jabłek.
  • Jak szef ochrzani cię, że się obijasz w robocie, mówisz – Nie nie! Tylko nie w dyby. Już wracam do pracy.
  • Będąc w koszarach próbujesz rekrutować wojsko.
  • Jeśli ci się nie uda, stwierdzasz, że nie masz wystarczającej ilości broni.
  • Stawiasz chatkę przy lesie, bierzesz siekierę i idziesz rąbać drzewa.
  • Wkurzasz się, że drzewo nie spada na ziemię po trzech uderzeniach.
  • Zbierasz kamienie i próbujesz zbudować mur.
  • Ponownie się wkurzasz i uważasz, że twórcy wprowadzili zbyt dużo realizmu.
  • W przypadku niepowodzenia idziesz rozbić namiot, aby tworzyć tam trebusz.
  • Dziwisz się, czemu łucznicy trenują. Przecież w grze od razu byli doskonałymi strzelcami!
  • Po ukończeniu budowy płotu słyszysz donośny głos "Siedziba otoczona".
  • Wchodząc na Skype, wrogowie przysyłają ci wiadomości przed atakiem.
  • Na targowisku nigdy nie kupujesz mniej niż 5 sztuk towaru naraz.
  • Denerwuje cię to, że twój dom sam nie zmienia swojego wyglądu.
  • Panicznie boisz się ciemności, ponownie narzekasz na zbyt duży realizm.
  • Po spojrzeniu na cokolwiek od razu wiesz, do kogo to należy.
  • Widząc samochody uważasz, że pomyliłeś gry.
  • Dziwisz się, że ludzie się starzeją.
  • Czekasz, aż zmienisz się w jakiegoś robotnika lub żołnierza.
  • Zaraz potem zauważasz, że przecież nie siedzisz przy ognisku przez zamkiem.
  • Jeśli jednak nie wiadomo jak staniesz się żołnierzem, to od razu potrafisz posługiwać się bronią.
  • Jesteś zażenowany, widząc zamek ogrodzony płotem. Przecież katapulty od razu to rozwalą.
  • Twojej siedziby nie zniszczy nawet bomba atomowa.