Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→Zalety) |
Kompressor (dyskusja • edycje) (redakcja + czyszczenie (swojego artu :))) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]] |
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]] |
||
'''Garbus''' |
'''Garbus''' – [[samochód]] powstały na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Miał być wykonany przez [[Ferdynand Porshe|Ferdynanda Porshe]], wówczas współpracujący dla [[Mercedes|Mercedesa]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma [[Volkswagen|VW]]. |
||
== Dane techniczne == |
== Dane techniczne == |
||
* Silnik |
* Silnik – wodny 10 [[litr|l]] v2, zasilanie gazem |
||
* Moc maksymalna |
* Moc maksymalna – 100 [[Koń|Koni]] (ale i tak nie wejdzie ani jeden) |
||
* Moment obrotowy |
* Moment obrotowy – 0,01 nM |
||
* 0 - 100 km/h |
* 0 - 100 km/h – 15 [[sekunda|s]] |
||
* V-max |
* V-max – 150 km/h |
||
* droga hanowania z 100 km/h – 80 [[metr|m]] |
|||
* Pojemność bagażnika 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa |
* Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa |
||
* Średnie spalanie – 5 l/150 km |
|||
* W standarzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, [[silnik]] i 2 tony blach |
|||
* Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l |
|||
⚫ | |||
Wyposażenie standardowe: |
|||
* kierownica z blachy |
|||
* hamulce |
|||
* 2 siedzenia |
|||
* silnik |
|||
* 2 tony blach |
|||
W wyższych wersjach wyposażeniowych dodatkowo: |
|||
* dodaktowe 2 siedzenia z tyłu |
|||
* klimatyzacja na gaz |
|||
* monofoniczne radio |
|||
* 10 litrów wódki |
|||
* dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l |
|||
* kierownica z plastiku |
|||
== Zalety i wady == |
|||
=== Zalety === |
|||
⚫ | |||
* pali 5 l/150 km w cyklu wiejskim |
|||
* jak nie ma zapalniczki to nie pali!!! |
|||
* jak nie pali to wssysa 3 burgery z MC ew. 2 zapiekanki z dworca |
|||
* jak nie ma czego palić i wsysać to zawsze istnieje mozliwość rozruchu "pchaju, pchaju do górki dojadziem..." |
|||
=== Wady === |
|||
* silnik zużywa się po 100 tys. km |
|||
* różnorodne wycieki wódki |
|||
* drzwi zawsze się zacinają |
|||
* śmierdzi we wnętrzu |
|||
* hamuje z prędkośći 100 km/h w 80 m |
|||
{{stubmot}} |
{{stubmot}} |
||
Wersja z 15:15, 2 gru 2006
Garbus – samochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Porshe, wówczas współpracujący dla Mercedesa. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma VW.
Dane techniczne
- Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
- Moc maksymalna – 100 Koni (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
- Moment obrotowy – 0,01 nM
- 0 - 100 km/h – 15 s
- V-max – 150 km/h
- droga hanowania z 100 km/h – 80 m
- Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
- Średnie spalanie – 5 l/150 km
- W standarzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik i 2 tony blach
- Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l
- Cena – 10 tys koron czeskich