Volkswagen Garbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(redakcja + czyszczenie (swojego artu :)))
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]]
[[Grafika:Garbus.jpg|thumb|300px|Tak wygląda Garbus]]
'''Garbus''' powstał na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Projekt ten miał wykonać [[Ferdynand Porshe]], wówczas współpracujący dla [[Mercedes|Mercedesa]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma [[VW]].
'''Garbus''' – [[samochód]] powstały na zlecenie [[Adolf Hitler|Hitlera]] w [[1930]] roku. Miał być wykonany przez [[Ferdynand Porshe|Ferdynanda Porshe]], wówczas współpracujący dla [[Mercedes|Mercedesa]]. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w [[1934]] roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w [[1936]] roku, a wszedł do seryjnej produkcji w [[1938]] roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma [[Volkswagen|VW]].


== Dane techniczne ==
== Dane techniczne ==
* Silnik - wodny 10 l v2 zasilanie gazem
* Silnik wodny 10 [[litr|l]] v2, zasilanie gazem
* Moc maksymalna - 100 Koni (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
* Moc maksymalna 100 [[Koń|Koni]] (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
* Moment obrotowy - 0,01 nM
* Moment obrotowy 0,01 nM
* 0 - 100 km/h - 5 s
* 0 - 100 km/h 15 [[sekunda|s]]
* V-max - 250 km/h (po usunięciu ogranicznika)
* V-max 150 km/h
* droga hanowania z 100 km/h – 80 [[metr|m]]
* Pojemność bagażnika 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
* Pojemność bagażnika 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
* Średnie spalanie – 5 l/150 km
* W standarzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, [[silnik]] i 2 tony blach
* Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l
* Cena 10 tys koron czeskich


Wyposażenie standardowe:
* kierownica z blachy
* hamulce
* 2 siedzenia
* silnik
* 2 tony blach

W wyższych wersjach wyposażeniowych dodatkowo:
* dodaktowe 2 siedzenia z tyłu
* klimatyzacja na gaz
* monofoniczne radio
* 10 litrów wódki
* dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l
* kierownica z plastiku

== Zalety i wady ==

=== Zalety ===
* niska cena (10 tys koron czeskich za wersję podstawową)
* pali 5 l/150 km w cyklu wiejskim
* jak nie ma zapalniczki to nie pali!!!
* jak nie pali to wssysa 3 burgery z MC ew. 2 zapiekanki z dworca
* jak nie ma czego palić i wsysać to zawsze istnieje mozliwość rozruchu "pchaju, pchaju do górki dojadziem..."

=== Wady ===
* silnik zużywa się po 100 tys. km
* różnorodne wycieki wódki
* drzwi zawsze się zacinają
* śmierdzi we wnętrzu
* hamuje z prędkośći 100 km/h w 80 m
{{stubmot}}
{{stubmot}}



Wersja z 15:15, 2 gru 2006

Plik:Garbus.jpg
Tak wygląda Garbus

Garbussamochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Porshe, wówczas współpracujący dla Mercedesa. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma VW.

Dane techniczne

  • Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
  • Moc maksymalna – 100 Koni (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
  • Moment obrotowy – 0,01 nM
  • 0 - 100 km/h – 15 s
  • V-max – 150 km/h
  • droga hanowania z 100 km/h – 80 m
  • Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
  • Średnie spalanie – 5 l/150 km
  • W standarzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik i 2 tony blach
  • Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l
  • Cena – 10 tys koron czeskich

Szablon:Stubmot