Volkswagen Garbus
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 15:15, 2 gru 2006 autorstwa Kompressor (dyskusja • edycje) (redakcja + czyszczenie (swojego artu :)))
Garbus – samochód powstały na zlecenie Hitlera w 1930 roku. Miał być wykonany przez Ferdynanda Porshe, wówczas współpracujący dla Mercedesa. Miała to być wszechstronna, bezpieczna i dynamiczna limuzyna. Niestety, gdy w 1934 roku Ferdynand Porshe wykonał projekt, okazało się, że ten samochód jest ciasny, wolny i niebezpieczny. Dlatego Garbus powstał na nowo w 1936 roku, a wszedł do seryjnej produkcji w 1938 roku. Tym razem przygotowała go wówczas nikomu znana firma VW.
Dane techniczne
- Silnik – wodny 10 l v2, zasilanie gazem
- Moc maksymalna – 100 Koni (ale i tak nie wejdzie ani jeden)
- Moment obrotowy – 0,01 nM
- 0 - 100 km/h – 15 s
- V-max – 150 km/h
- droga hanowania z 100 km/h – 80 m
- Pojemność bagażnika – 50 l wódki, 20 l soku z mandarynek i 10 l piwa
- Średnie spalanie – 5 l/150 km
- W standarzie kierownica, hamulce, 2 siedzenia, silnik i 2 tony blach
- Dodatkowo za dopłatą dodaktowe 2 siedzenia z tyłu, klimatyzacja na gaz, monofoniczne radio, 10 litrów wódki, dodatkowy bagażnik z tyłu o pojemnośći 5 l
- Cena – 10 tys koron czeskich