Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (drobne)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 12: Linia 12:


== Rodzaje zadań ==
== Rodzaje zadań ==
1. '''tekstowe''' - zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br>
1. '''tekstowe''' zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br>
<code>Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli</code>
{{Cytat|Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}}


2. '''algbraiczne''' - zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br>
2. '''algbraiczne''' zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br>
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math>
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math>


3. '''geometryczne''' - treść zadania nakazuje zabawę z cyrklem i linijką.
3. '''geometryczne''' treść zadania nakazuje <del>wątpliwą</del> zabawę z cyrklem i linijką.


== Przebieg ==
== Przebieg ==

Wersja z 19:56, 3 wrz 2017

WTF?

Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki

Zadanie z matematyki — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.

Występowanie

Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:

  • w pracach domowych
  • na egzaminach
  • po kartkówkach
  • przy tablicy
  • w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)

Rodzaje zadań

1. tekstowe – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli

2. algbraiczne – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:

3. geometryczne – treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką.

Przebieg

Stadium 4

Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.

Stadium 2 - przepisanie zadania

Stadium 3 - rozpoczęcie zadania

Stadium 4 - wynik
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.