Zadanie z matematyki: Różnice pomiędzy wersjami
M (drobne) |
Mr obornik (dyskusja • edycje) M (→Rodzaje zadań) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
== Rodzaje zadań == |
== Rodzaje zadań == |
||
1. '''tekstowe''' |
1. '''tekstowe''' – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:<br> |
||
{{Cytat|Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:<br> a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)<br> b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli|}} |
|||
2. '''algbraiczne''' |
2. '''algbraiczne''' – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:<br> |
||
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math> |
<math> \frac{\sum_{n=1}^N x^{\sqrt{Vbaltyku + 32^6 - ab(x^2+y^3)}}-x^{x^{2n}}}{(\ln(x)+2x^{4x+1289})^{\frac{1}{2}}} </math> |
||
3. '''geometryczne''' |
3. '''geometryczne''' – treść zadania nakazuje <del>wątpliwą</del> zabawę z cyrklem i linijką. |
||
== Przebieg == |
== Przebieg == |
Wersja z 19:56, 3 wrz 2017
WTF?
- Typowy uczeń po przeczytaniu treści zadania z matematyki
Zadanie z matematyki — zmora większości uczniów podstawówek, gimnazjów i liceów. Zaczyna się dobrze, a wychodzi jak zawsze.
Występowanie
Zadania z matematyki chodzą zawsze parami:
- w pracach domowych
- na egzaminach
- po kartkówkach
- przy tablicy
- w codziennym życiu (wersja nauczycieli; nikt jeszcze nie spotkał się z zadaniem z matematyki w codziennym życiu oprócz szkoły)
Rodzaje zadań
1. tekstowe – zadanie opisujące sytuację wziętą prosto z życia. Przykład:
Marysia poszła do sklepu. Kupiła dwie bułki i masło. Razem zapłaciła 3,20 zł. Ile będzie wynosić pole powierzchni nośnej noża? Oblicz cenę tłuszczu zawartego w maśle. Zastanów się czy margaryna byłaby wydajniejsza. Zastosuj działanie implikacji stożka wielotrzpieniowego uwzględniając zasadę spójności trilinearnej wiedząc, że:
a) nóż był wyprodukowany w ZSRR i był zakupiony w 1987 r. (uwzględnij dewaluację)
b) masło ma datę ważności 24/04/1996, a ekspedientka nie boi się kontroli
2. algbraiczne – zupełnie abstrakcyjny ciąg liter i liczb poprzeplatanych różnymi krzaczkami. Przykład:
3. geometryczne – treść zadania nakazuje wątpliwą zabawę z cyrklem i linijką.
Przebieg
Stadium 1 - zapoznanie się z zadaniem
Zapoznanie zadaniem polega na uważnym przeczytaniu jego treści. Nauczyciele mówią często, że przez nieuważne czytanie uczniowie dostają złe oceny.
Stadium 2 - przepisanie zadania
Stadium 3 - rozpoczęcie zadania
Stadium 4 - wynik
Poprawny wynik zdarza się bardzo rzadko. Zazwyczaj poprawne rozwiązanie jest efektem spisania od mądrego kolegi lub z końca książki od matmy. Wynikiem zadania z matematyki jest często ocena niedostateczna.