Sprzątaczka: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Zapomniałem!)
Linia 11: Linia 11:
'''Oto rozkład zajęć typowej sprzątaczki:'''
'''Oto rozkład zajęć typowej sprzątaczki:'''


'''7:30''' – uczniowie zaczynają dobijać się do szatni, tak więc to czas na jej otworzenie;
*'''7:30''' – uczniowie zaczynają dobijać się do szatni, tak więc to czas na jej otworzenie;
'''8:00 - 8:05''' – zaczynają się lekcje. Szorowanie mopem podłóg na korytarzu;
*'''8:00 - 8:05''' – zaczynają się lekcje. Szorowanie mopem podłóg na korytarzu;
'''8:06 - 8:10''' – szorowanie kibli;
*'''8:06 - 8:10''' – szorowanie kibli;
'''8:10:01''' – rozejrzenie się za ewentualnymi uczniami pałętającymi się bezprawnie po korytarzu;
*'''8:10:01''' – rozejrzenie się za ewentualnymi uczniami pałętającymi się bezprawnie po korytarzu;
'''8:11 – 8:44''' – czatowanie na korytarzu, pogawędka z Woźnym i innymi sprzątaczkami;
*'''8:11 – 8:44''' – czatowanie na korytarzu, pogawędka z Woźnym i innymi sprzątaczkami;
'''8:45''' – uczniowie wychodzą na korytarz. Czas na schowanie się do „pokoju Woźnego” (inaczej składzik);
*'''8:45''' – uczniowie wychodzą na korytarz. Czas na schowanie się do „pokoju Woźnego” (inaczej składzik);
'''8:55 – 9:55''' – ponowne szorowanie podłóg i kibli, oraz standardowa pogawędka o niczym z Woźnym i spółką;
*'''8:55 – 9:55''' – ponowne szorowanie podłóg i kibli, oraz standardowa pogawędka o niczym z Woźnym i spółką;
'''9:56 – 13:05''' – tradycyjne szorowanie i plotkowanie z Woźnym, oraz pomaganie co głupszym uczniom w ich problemach np. prowadzenie ich do pielęgniarki lub do toalety, albo pomaganie w szukaniu zaginionych butów, które dziwnym trafem leżą w śmietniku;
*'''9:56 – 13:05''' – tradycyjne szorowanie i plotkowanie z Woźnym, oraz pomaganie co głupszym uczniom w ich problemach np. prowadzenie ich do pielęgniarki lub do toalety, albo pomaganie w szukaniu zaginionych butów, które dziwnym trafem leżą w śmietniku;
'''13:06 – 16:04''' – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z Woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą;
*'''13:06 – 16:04''' – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z Woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą;
'''16:05''' – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni;
*'''16:05''' – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni;
'''17:00 – 19:30''' – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli;
*'''17:00 – 19:30''' – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli;
'''20:00 – 6:00''' – „nocne czuwanie”. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną [[libacja alkoholowa|Wielką Libację]]. Na balangę wbija się Woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami);
*'''20:00 – 6:00''' – „nocne czuwanie”. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną [[libacja alkoholowa|Wielką Libację]]. Na balangę wbija się Woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami);
'''6:01 – 7:00''' – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo;
*'''6:01 – 7:00''' – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo;
'''7:01 – 7:29''' – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie ściery, napełnianie wiadra z wodą).
*'''7:01 – 7:29''' – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie ściery, napełnianie wiadra z wodą).


== Typy ==
== Typy ==

Wersja z 19:00, 11 lut 2012

Plik:Ekwipunek sprzątaczki.JPG
Podstawowe wyposażenie sprzątaczki

Sprzątaczka (właśc. Pani Woźna, Konserwatorka powierzchni płaskich) – osoba płci żeńskiej (choć czasem trudno stwierdzić) pracująca w każdej szkole. Jej głównym zajęciem jest szorowanie szkolnych kibli, korytarzy i szatni. Zazwyczaj pracuje po kilka sprzątaczek w jednej szkole. Są to współpracownice wielkiego Woźnego. Często zastępują go w jego obowiązkach, podczas gdy on idzie z uczniami na browara.


Życie codzienne

Mimo, iż podobno każda ze sprzątaczek gdzieś mieszka, to jeszcze nikt nie widział, aby wchodziły czy wychodziły do/ze szkoły. Dlatego najprawdopodobniej całe swoje życie spędzają właśnie w szkole, szorując i zamiatając ogólny syf, który uczniowie po sobie zostawiają. Sprzątaczki nie muszą również spać ze względu na nieograniczone zasoby energii. Z tego względu niektórzy porównują je do „nad-istot”.


Oto rozkład zajęć typowej sprzątaczki:

  • 7:30 – uczniowie zaczynają dobijać się do szatni, tak więc to czas na jej otworzenie;
  • 8:00 - 8:05 – zaczynają się lekcje. Szorowanie mopem podłóg na korytarzu;
  • 8:06 - 8:10 – szorowanie kibli;
  • 8:10:01 – rozejrzenie się za ewentualnymi uczniami pałętającymi się bezprawnie po korytarzu;
  • 8:11 – 8:44 – czatowanie na korytarzu, pogawędka z Woźnym i innymi sprzątaczkami;
  • 8:45 – uczniowie wychodzą na korytarz. Czas na schowanie się do „pokoju Woźnego” (inaczej składzik);
  • 8:55 – 9:55 – ponowne szorowanie podłóg i kibli, oraz standardowa pogawędka o niczym z Woźnym i spółką;
  • 9:56 – 13:05 – tradycyjne szorowanie i plotkowanie z Woźnym, oraz pomaganie co głupszym uczniom w ich problemach np. prowadzenie ich do pielęgniarki lub do toalety, albo pomaganie w szukaniu zaginionych butów, które dziwnym trafem leżą w śmietniku;
  • 13:06 – 16:04 – szorowania i tarzania się w brudzie ciąg dalszy. Teraz bez pogawędki z Woźnym, gdyż ten standardowo poszedł się nachlać z uczniami za szkołą;
  • 16:05 – koniec lekcji, tak więc czas na przedzieranie się przez stado wrzeszczących małolatów i otworzenie im szatni;
  • 17:00 – 19:30 – najgorsza pora dnia. Łażenie po klasach, zdrapywanie gum spod ławek i wyrzucanie puszek po Coca-Coli;
  • 20:00 – 6:00 – „nocne czuwanie”. Sprzątaczki siedzą w szkole i urządzają całonocną Wielką Libację. Na balangę wbija się Woźny z zapasami browara (czasem z kilkoma uczniami);
  • 6:01 – 7:00 – sprzątanie po imprezie i udawanie, że nic się nie działo;
  • 7:01 – 7:29 – przygotowania do kolejnego dnia pracy (moczenie mopa, moczenie ściery, napełnianie wiadra z wodą).

Typy

Na ogół istnieje 6 podstawowych typów sprzątaczek:

  • Szablon:Tsuperhipermiła dla wszystkich uczniów. Pozwala ci siedzieć na korytarzu podczas lekcji, nawet jak wagarujesz. Łatwa w użyciu. Na wszystko ci pozwoli i we wszystko ci uwierzy.
  • Szablon:Tto samo co wyżej, ale nie jest tak uległa. Mimo to i tak ją wszyscy lubią. Porządnie wykonuje swoje obowiązki i jest mistrzynią we władaniu mopem.
  • Szablon:Ttaka woźna to zapewne córka starej woźnej, która miała same dobre oceny i w nagrodę ją tam wysłali. Charakter porządny okropny. Uczniowie myślą, że swoja, ale jak zajrzy na dwór i zobaczy co tam wyczyniasz, przegoni mopem i poskarży pani. Najlepiej dyrektor.
  • Szablon:Tnikt jej nie lubi. Siedzi na korytarzu i wżera pączki, przez co jest jeszcze grubsza niż była. Na starość nie znalazła pracy, a że emerytura jej nie przysługuje, to dorabia sobie w szkole i wyżywa się na uczniach.
  • Szablon:Tzachowuje się jak Gestapo. Wszyscy uczniowie się jej boją. Gdy zobaczy jakiegoś ucznia na jej „posterunku”, grozi dyrektorem. Sieje postrach nawet wśród nauczycieli.
  • Szablon:Tnigdy się nie pokazuje, nigdy nie okazuje litości i nigdy się nie zdradza. Tak oto najgroźniejszy osobnik w szkole. Dostaje specjalne misje od nauczycieli (za „małą” opłatą), które polegają na porwaniu i bezlitosnym karaniu uczniów za wybryki na lekcjach. Nikt nigdy nie widział Sprzątaczki do zadań specjalnych, a nazywamy ją... Toaletowy Zabójca.

Woźnokracja

Zjawisko występujące wtedy, gdy woźne zaklepią sobie zbyt dobrą pozycję w szkole. Polega ono na tym, że woźne stają się bardzo egoistyczne i/lub złośliwe. Zjawisko najbardziej uciążliwe jest podczas korzystania z szatni. Przykłady:

  • Konieczność noszenia kurtek i butów na zajęcia dodatkowe (jeśli zechcemy dostać się do szatni po tych zajęciach, to usłyszymy: Otworzy pani szatnię?Nie, nie chce mi się.)
  • Brak możliwości dostania się do szatni po dzwonku na lekcję.
  • Po skończeniu lekcji konieczność czekania 10 minut po ostatniej lekcji, zanim woźna przywlecze się, znajdzie klucz i otworzy szatnię.