Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Ale ze mnie lama, blankuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{t||Frames per second, Framerate, FPS}}określenie używane w [[gry komputerowe|grach komputerowych]], ew. [[film]]ach, używane do określenia płynności ruchu. |
|||
== O co w tym chodzi? == |
|||
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby [[oko]] nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania: |
|||
* {{t|2 fps}}kursor w edytorze tekstu; |
|||
* {{t|4 fps}}[[Pacman]], [[tetris]], inicjator u [[epilepsja|epileptyków]]; |
|||
* {{t|16 fps}}kiepskie animacje, przedwojenne filmy; |
|||
* {{t|24 fps}}współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
|||
* {{t|24.9 fps}}średni framerate gier komputerowych; |
|||
* {{t|90 fps}}średni framerate [[camper]]a, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
|||
{{stub|inf}} |
|||
[[Kategoria:Informatyka]] |
|||
[[Kategoria:Kinematografia]] |