NonNews:Rewolucja w BMW: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 11: | Linia 11: | ||
==Źródło== |
==Źródło== |
||
* [http://sport.interia.pl/formula-1/formula-1/news/kubica-wreszcie-sie-doczekal,1304991 interia.pl |
* [http://sport.interia.pl/formula-1/formula-1/news/kubica-wreszcie-sie-doczekal,1304991 interia.pl], interia.pl, 14 maja 2009. |
||
[[Kategoria:20 tydzień, 2009|{{PAGENAME}}]] |
[[Kategoria:20 tydzień, 2009|{{PAGENAME}}]] |
Wersja z 17:56, 6 sty 2013
14 maja 2009
Wielka rewolucja w zespole BMW stała się faktem. Rozdrażniona serią niepowodzeń w tym sezonie stajnia zapowiedziała że w najbliższym Grand Prix ich bolid wyposażony będzie w osławiony już podwójny dyfuzor oraz zagadkowy system KERS.
Problemem jest jednak pustoszący kiesy kryzys finansowy, który zmusza stajnie do radykalnego cięcia kosztów. Z nieoficjalnych źródeł dowiedzieliśmy się, że dyfuzory dostarczał będzie pewien elektryk z Kutna, który zbudował je z dwóch połączonych odkurzaczy typu Cobra. Cudowne właściwości aerodynamiczne sprzętu AGD odkrył podobno w zeszłą środę około godziny 17:30. Problem pojawia się jednak w kwestii umieszczenia dyfuzora oraz KERS-u w bolidzie. Aby wszystko się zmieściło i w miarę działało, potrzebna będzie naczepa z plandeką (odkurzacze są wrażliwe na opady deszczu). Spowoduje to jednak problemy z wyważeniem bolidu, gdyż naczepę będzie ostro zarzucało na zakrętach. Mario Theissen zapewnia jednak, że po zamontowaniu kierunkowskazów nie powinna ona stwarzać zagrożenia w ruchu.
A co na to wszystko Robert Kubica?
- „Wiele nam jeszcze brakuje do innych zespołów, ale mam nadzieję, że te usprawnienia zbliżą nas do czołówki. Martwi mnie jednak fakt, że aby płacić mniejsze ubezpieczenie w kokpicie zainstalowana została kratka, przez co nogi wystają mi nieco poza bolid” – powiedział polski kierowca.
Miejmy nadzieję, że ta rewolucja techniczna to koniec kłopotów BMW, a Roberta Kubicę już do końca sezonu oglądać będziemy w walce o najwyższe lokaty.
Źródło
- interia.pl, interia.pl, 14 maja 2009.