SU46: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Znacznik: edytor źródłowy
(Ja wiem, co dla nonsy jest dobre, a wy?. Mam nadzieję, że tak)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 5: Linia 5:
== Nazwy żargonowe lokomotywy ==
== Nazwy żargonowe lokomotywy ==
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej [[SU45|siostra]]. Bardziej by pasowała nazwa „Plaskacz” lub „Placek”.
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej [[SU45|siostra]]. Bardziej by pasowała nazwa „Plaskacz” lub „Placek”.

== Galeria ==
<gallery>
Su46-033.jpg|SU46-033 z piętrowymi wagonami osobowymi typu [[Bhp]]
Plik:B23-cottbus.JPG|SU46-037 w [[Cottbus]] w barwach [[PKP Cargo]]
Plik:SU46 diesel locomotive-PKP cargo serial 034.jpg|SU46-034 na terenie lokomotywowni PKP Cargo w [[Węgliniec|Węglińcu]]
Plik:SU46-009 Słupsk 2 (Nemo5576).jpg|SU46-009 na stacji w [[Słupsk]]u
</gallery>


== Podobne ==
== Podobne ==
Linia 20: Linia 12:
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu, i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiemu Bratu ze Wschodu]], że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od [[ST44|wynalazku z Ługańska]].
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu, i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiemu Bratu ze Wschodu]], że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od [[ST44|wynalazku z Ługańska]].


== Galeria SP47 ==
<gallery>
Plik:Sp47-001.JPG|SP47-001 w skansenie w Kościerzynie
Plik:Sp47.JPG|SP47-001 w skansenie w Kościerzynie
</gallery>


{{stub|trans}}
{{stub|trans}}

Wersja z 17:38, 7 sty 2016

Jeden z pierwszych egzemplarzy kopalni smrodu tego typu
Kabina tejże lokomotywy (można zauważyć, że nastawnik to nie jest kierownica od Syrenki)

SU46spalona spalinowa lokomotywa polskiej PRL-owskiej produkcji. Podczas trzech czterech lat wyprodukowano tylko 54 sztuki tej kopalni smrodu, bo konstruktorom się nie chciało spłaszczać i rozszerzać lokomotywy (a ta była właśnie taka). Dwie ostatnie powstały już wtedy, gdy w Poznaniu produkowano elektrowozy EU07, od pozostałych różniły się innymi żaluzjami, nie wiadomo po co zmienianymi. Obecnie masowo przerabiane na ST46, bo już tylko od czasu do czasu któraś Węgliniecka ciągnie pociąg pasażerski aż do Forst, Görlitz czy Cottbus bo już nie ciągają pociągów pasażerskich ze względu na popsute ogrzewacze.

Nazwy żargonowe lokomotywy

Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej siostra. Bardziej by pasowała nazwa „Plaskacz” lub „Placek”.

Podobne

SP47

SP47 we własnej osobie

Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu, i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się Wielkiemu Bratu ze Wschodu, że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od wynalazku z Ługańska.


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym. Szablon:Ciężarówki