Klatki na sekundę: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: edytor źródłowy |
M (Bot robi drobne poprawki) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Klatki na sekundę''' (Frames per second, Framerate, FPS) – określenie używane w [[gra komputerowa|grach komputerowych]], ew. [[film]]ach, używane do określenia płynności ruchu. |
|||
== O co w tym chodzi? == |
== O co w tym chodzi? == |
||
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby [[oko]] nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania: |
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby [[oko]] nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania: |
||
* |
* '''2 fps''' – kursor w edytorze tekstu; |
||
* |
* '''4 fps''' – [[Pac-Man|Pacman]], [[tetris]], inicjator u [[epilepsja|epileptyków]]; |
||
* |
* '''16 fps''' – kiepskie animacje, przedwojenne filmy; |
||
* |
* '''24 fps''' – współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy! |
||
* |
* '''24.9 fps''' – średni framerate gier komputerowych; |
||
* |
* '''25 fps''' – telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie! |
||
* |
* '''60 fps''' – tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów<ref>o ile nie przestawimy sobie odświeżania</ref> – większe wartości służą jedynie do przedłużania [[Penis|męskich narządów płciowych]] u graczy. |
||
* |
* '''90 fps''' – średni framerate [[kampowanie|campera]], który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek. |
||
* |
* '''320 fps''' – średni framerate [[Pr0|pro]], który ma sprzęt za kilka tysięcy, tylko po to by szpanować FPS-ami. |
||
{{Przypisy}} |
{{Przypisy}} |
Wersja z 20:12, 25 sty 2017
Klatki na sekundę (Frames per second, Framerate, FPS) – określenie używane w grach komputerowych, ew. filmach, używane do określenia płynności ruchu.
O co w tym chodzi?
Jak wiadomo, w każdym filmie coś się rusza. Aby wywołać wrażenie płynności ruchu, klatki muszą zapierdzielać tak szybko, żeby oko nie łapało każdej z osobna. Ludzie sprzeczają się, jaka ilość jest wystarczająca, a to oczywiście zależy od zastosowania:
- 2 fps – kursor w edytorze tekstu;
- 4 fps – Pacman, tetris, inicjator u epileptyków;
- 16 fps – kiepskie animacje, przedwojenne filmy;
- 24 fps – współczesne filmy. Od teraz, kiedy pójdziesz do kina i zauważysz migające plamy na ekranie, będziesz wiedzieć, że każda z nich ma swoją 1/24 sekundy!
- 24.9 fps – średni framerate gier komputerowych;
- 25 fps – telewizja i DVD w systemie PAL – tak, film w TV zapierdziela szybciej niż w kinie!
- 60 fps – tyle maksymalnie uciągnie większość współczesnych monitorów[1] – większe wartości służą jedynie do przedłużania męskich narządów płciowych u graczy.
- 90 fps – średni framerate campera, który się nie rusza, a jego procesor nadąża za generowaniem tyluż klatek.
- 320 fps – średni framerate pro, który ma sprzęt za kilka tysięcy, tylko po to by szpanować FPS-ami.
Przypisy
- ↑ o ile nie przestawimy sobie odświeżania
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.