Użytkownik:Hakrit1325/DarkSouls3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 52: Linia 52:




<references/>

{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 15:10, 31 sty 2018

Dark Souls 3 (pol. Mroczne Dusze 3) – gra z gatunku KUUUCenzura1.svgAAAA, stworzona przez FromSoftware i wydana przez Konami w 2016 roku jako trzecia[1] część serii gier o Mrocznych Duszyczkach. Gra opowiada o przygodach Popielnej Istoty, czyli nas, i o jej podróżach po kolorowym świecie Lothric. Rozgrywka polega głównie na włóczeniu się od ogniska do ogniska, walki z dziesiątkami przeciwników po drodze i zbieraniu ich dusz do levelowania. Podczas fabuły mamy okazję odwiedzić wiele wesołych lokacji, takich jak stary jak świat zamek, zamrożone miasto, toksyczne bagno czy „Nieumarła Osada”. Nasze umiejętności możemy sprawdzić podczas walki z tzw. „Bossami”, czyli największymi i najpotężniejszymi[2] przeciwnikami w grze. Walka jest trudna, ale sprawiedliwa: tylko około 75% możliwych ataków bossa jest w stanie zabrać nam ponad połowę życia jednym uderzeniem, czyli mamy sporo okazji do nabrania oddechu. Dla fanów starć z innymi graczami, Dark Souls 3 oferuje system PVP - Player Versus Połączenie, bo natężenie lagów potrafi czasami zaskoczyć nawet najbardziej odważnego gracza z Rosji posiadającego komputer napędzany chomikiem.

Lokacje

Są liczne, wielkie i pełne potencjalnych przyjaciół.

  • Cmentarz Popiołu – to tu zaczynamy grę, wielu tutaj też kończy. Budzimy się w jakimś żałosnym grobie, zabijamy Pustych, czyli zombiaki. Znajduje się tu też Kapliczka Zjednoczenia, czyli swoisty, Dark Soulsowy Hub.
  • Wysoka Ściana Lothric – jedna z lepszych lokacji w grze[3], możemy tu zdobyć dwie najlepsze bronie, jeżeli używamy mieczy jednoręcznych. Poza tym, to walczymy tu z trzema bossami. Fajnie, nie?
  • Osada Nieumarłych – kolejna świetna lokacja. Spacerujemy tutaj po wiosce pełnej – no cóż – nieumarłych. I tu zaskoczenie, bo jest tylko jeden boss, na dodatek opcjonalny.
  • Ofiarna Droga – z wyjątkiem Bossa na końcu, nie ma tu nic fajnego. Na początku las, potem bagno, które cię zatruwa. Żyć, nie umierać.
  • Katedra Głębin - ostatnia z bardzo dobrych lokacji. Gigantyczna katedra z dziesiątkami sekretnych przejść i skrótów. Boss ssie, ale trudno.
  • Carthuskie katakumby – jeden, wielki grobowiec! Hura! Walczymy ze szkieletami, szkieletami, szkieletami i szkieletami. Ostatni boss to szkielet. Czego się spodziewałeś? Przynajmniej posiada fajny, sekretny teren ze znacznie lepszym bossem.
  • Irithyll w Mroźnej Dolinie – to ta lokacja, którą widzisz na połowie skrinów z DS3. Jest pięknie, ale niezbyt fajnie. Ale przynajmniej można sobie wrócić do Anor Londo!
  • Lochy Irithyllu – wie ktoś, jak usunąć lokację z gry? Przeciwnicy dosłownie skracający limit życia (nie pasek, limit), idiotyczne pułapki, słabiutki końcowy boss... Tragedia.
  • Zamek Lothric – bardzo ładne i bardzo fajne miejsce. Szykuj się na niezłe widoki i dobrych bossów.
  • Szczyt Arcysmoków – sekretna lokacja, jest bardzo ładnie i baaaardzo wysoko. Boss jest wręcz niemożliwy, jeżeli nie posiadamy dwumetrowej halabardy i mistrzowskiego refleksu.
  • Piec Pierwszego Płomienia – ostatni boss! Niezłe widoki i genialna walka.
  • Zapomniane Groby – taki Cmentarz Popiołu, tylko, że cały czarny. Zamiast Pustych walczymy tu np. z Czarnymi Rycerzami.

Bossowie

Ostateczny test naszych umiejętności. Spokojnie, tylko niektórzy są w stanie zabić jednym ciosem.

  • Iudex Gundyr – pierwszy boss! Pestka dla weteranów serii, najgorszy koszmar dla nowych graczy. Jego druga faza jest powodem nieprzespanych nocy wielu każuali
  • Vordt z Mroźnej Doliny – przygotuj ogniste zaklęcia. Vordt tarasuje nam przejście do Osady Nieumarłych. Najłatwiej jest go zabić kryjąc się pod jego brzuchem, i nawalając czym się da.
  • Toczony przez klątwę drzewiec – gigantyczne, żywe drzewo. Jedyny boss w Osadzie Nieumarłych, jest opcjonalny. Aby go zabić, musimy rozwalić jego drzewiaste jaja.
  • Kryształowy Mędrzec – czarodziej z Ofiarnej Drogi, który ma rozdziesiętnienie jaźni. W pierwszej fazie wspomaga się własnymi klonami, potem o nich zapomina. Bardzo łatwy.
  • Stróże Otchłani – pierwszy boss z prawdziwego zdarzenia. W pierwszej fazie w walce pomagają nam bracia Stróża, z którym walczymy. W drugiej Stróż już walczy sam, ale dostaje konkretnego pierCenzura2.svgca. Stanowi końcówkę Ofiarnej Drogi.
  • Wielki Władca Wolnir – wielki szkielet, który jest władcą Carthuskich Katakumb i nazywa się Wolnir. Bardzo ceni swoje złote bransoletki, dlatego umiera, gdy wszystkie zniszczymy.
  • Stary Król Demonów – jedno z wielu nawiązań do Dark Souls 1. Występuje w Carthuskich Katakumbach jako boss opcjonalny. Łatwy.
  • Biskupi Głębin – sam się domyśl, gdzie występują. Najłatwiejszy boss w grze. Jeżeli na nim umierasz – wstydź się.
  • Pontyfik Sulyvahn – boss Irythyllu. Szykuj się na lanie dupska.
  • Aldrich, pożeracz bogów – połączenie Gwyndolin z pierwszej części z wielkim robakiem. Boss z Anor Londo. Zaskakująco łatwy.
  • Yhorm Gigant – idiotycznie proste starcie kulminujące zmagania w idiotycznie trudnym Lochu Irythyllu.
  • Tancerka z Mroźnej Doliny – jeden z najtrudniejszych bossów w podstawowej grze. Występuje na Wysokiej Ścianie. Musimy ją zabić, by dotrzeć do Zamku Lothric. Aby pokonać, musisz biegać za jej dupą.
  • Oceiros, pożarty król – udaje smoka, w rzeczywistości to jakaś popierdółka. Znajduje się w ukrytym terenie na Wysokiej Ścianie. Stanowi przeszkodę na drodze do Zapomnianych Grobów. Aha, podczas walki zabija własne dziecko.
  • Czempion Gundyr – Iudex na konkretnych sterydach, występuje w zapomnianych grobach. Ledwo masz czas na wypicie Estusa. Poważnie rozważ wsparcie innego gracza.
  • Starożytna Wiwerna – ginie na jedno uderzenie, jeżeli znajdziemy odpowiednią platformę do skoku na jej łeb. Znacznie większym problemem są jej sługusy. Występuje na Szczycie Arcysmoków, podobnie jak następny boss.
  • Bezimienny Król – szykuj Żar, bez pomocy innego gracza nie wygrasz. Chyba, że jesteś na 150 levelu a twoja broń zadaje 700 punktów obrażeń.
  • Zbroja Zabójcy Smoków – boss podobny do Ornsteina z Dark Souls 1. Nie jest trudny, ale ma idiotycznie dużą ilość życia.
  • Lothric, młodszy książę – przedostatni boss. Nosi na plecach brata, drugiego władcę zamku Lothric. Genialna walka z genialną muzyką.
  • Dusza Pogrzelisk – finalny boss, bardzo podobny do Gwyna z Dark Souls 1. Jego styl walki zmienia się w jej trakcie. Jedno z najlepszych starć.

Dodatki DLC

Podobnie jak poprzednie części, DS3 oferuje nam możliwość zakupu DLC z nowymi lokacjami i bossami. Coś dla fanów kopniaków w dupsko.

Popioły Ariandel

Opis: Kolejne nawiązanie do Dark Souls 1. Do Ariandel dostajemy się przez obraz w Katedrze Głębin. Uważaj, łatwo jest dostać ślepoty śnieżnej, praktycznie przez całe DLC nic nie widać. Bossowie: Dostajemy tylko dwóch. Pierwszy z nich to Strażnik grobu czempiona i wielki wilk, stróż grobu. Na początku wydaje się, że walczymy ze zwykłym NPC. W połowie walki do potyczki dołącza gigantyczny wilk, którego mamy okazję poznać trochę wcześniej. Zaskakująco łatwa walka, znacznie gorsza od odpowiednika z DS1. <ref> Chodzi o walkę z Sifem. Drugi boss to Siostra Friede, której pierwsza faza jest prosta. Druga jest trochę trudniejsza. Ale nasza ukochana siostrzyczka oferuje nam także trzecią fazę! Sama walka nie jest jakoś bardzo trudna, ale można się zanudzić na śmierć po pierwszych 15 minutach walki, bo Friede i jej tatuś mają chyba z milion punktów życia.

Miasto Pierścienia

Opis: Możemy się do tego DLC dostać tylko, jeżeli jesteśmy przy końcowym bossie. Tutaj przynajmniej coś widać! Miasto Pierścienia ofiaruje nam podróż po zawalonych ruinach Strefy Mentów i po ulicach... Miasta Pierścienia. Dostajemy także czterech nowych bossów. Bossowie: Na samym początku, w Strefie Mętów, walczymy z Księciem Demonów. Walka dosyć wymagająca i trudna, bo w pierwszej fazie jesteśmy atakowani z dwóch stron. Możemy przywołać sobie do pomocy NPC, wtedy jest znacznie łatwiej. Następnie walczymy z Półmrokiem, włócznią kościoła. Jest to tak naprawdę niesamowicie prosta walka z trzema NPC. Midir Mrokożerca jest smokiem. Który potrafi zabić na jedno uderzenie nawet wysokie levele. Ponadto, posiada ataki zdolne zabrać ci pół życia z kilometra. Zabawa! Ostatnim bossem jest Rycerz - Niewolnik Gael, który był naszym sojusznikiem w Ariandel. Mocny, ma dużo życia ale walka jest sprawiedliwa... w porównaniu do Midira.


  1. Dla tych, co się nie domyślili
  2. Najczęściej
  3. Jest ładna pogoda i chodzimy na zewnątrz, a nie po jakichś katakumbach

Przypisy