Użytkownik:Kosik1311/gambit: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Grzeeesiek przeniósł stronę Gambit Farida na Użytkownik:Kosik1311/gambit, bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
Linia 48: Linia 48:
W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.
W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.


[[Plik:Gambit_Farida.jpg|thumb]]
[[Kategoria:Szachy]]
[[Kategoria:Szachy]]
[[Kategoria:Hetaman]]
[[Kategoria:Hetaman]]

Wersja z 18:23, 8 mar 2019



Gambit Farida

Specyficzne zagranie szachowe. Głównym celem gambitu Farida jest wywołanie reakcji u przeciwnika, która doprowadza do wygranej partii, gracza, który zastosował owe zagranie Hetmanem.

Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ:

- Zbyt długo zastanawia się nad następnym ruchem w związku z czym przegrywa na czas;

- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon gracza, który przyjął gambit);

- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy.



Jedyny plus Gambitu Farida jest taki, że odrazu wiadomo czy nasz przeciwnik to debil czy nie debil.

Przyjmuje Gambit (bije Hetmana) - przeciwnik umie grać, Nie przyjmuje Gambitu (nie bije Hetmana) - Fraaajjeeeer!!!!


Jak wygląda Gambit Farida

Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza:

- pod względem rankingu musi być dobrym graczem (w przeciwnym razie mówimy o zwyczajnym "podwaleniu figury");

- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych na ten moment ruchów;

- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem;

- Hetman po ruchu musi pójść na pole atakowane przez przeciwnika;

- Pole na którym został postawiony Hetman nie może być przez nas bronione ŻADNĄ inną bierką (ani figurą, ani nawet pionkiem);


Ciekawostka

Najszybciej wykonany Gambit Farida jest w dwóch ruchach: 1. e4 d6 2. Hg4 Gxg4

W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.