Solbus Solcity 11M: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(Cenzura) |
(błędy orto) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Autobus niskowejściowy produkowany przez znaną z jakości swoich wyrobów, upadłą firmę Solbus z S(t)olca Kujawskiego. |
Autobus niskowejściowy produkowany przez znaną z jakości swoich wyrobów, upadłą firmę Solbus z S(t)olca Kujawskiego. |
||
== '''Wygląd''' == |
== '''Wygląd''' == |
||
Autobus wygląda jak gigantyczny prostopadłościan zrobiony z kartonów pod*******ych z [[IKEA]], do którego ktoś umocował okna i drzwi.Silnik umieszczony z tyłu i oś portalowa (c**j wie co to) sprawiają że autobus posiada częściowo niską podłogę,co czyni go łatwo dostępnym dla [[Rodzaje babć autobusowych|Babć autobusowych]]. |
Autobus wygląda jak gigantyczny prostopadłościan zrobiony z kartonów pod*******ych z [[IKEA]], do którego ktoś umocował okna i drzwi. Silnik umieszczony z tyłu i oś portalowa (c**j wie co to) sprawiają że autobus posiada częściowo niską podłogę,co czyni go łatwo dostępnym dla [[Rodzaje babć autobusowych|Babć autobusowych]]. |
||
[[Plik:Solbus Solcity 11 in Kielce.jpg|mały|Szmelcbus w całej okazałości]] |
[[Plik:Solbus Solcity 11 in Kielce.jpg|mały|Szmelcbus w całej okazałości]] |
||
== '''Dane techniczne''' == |
== '''Dane techniczne''' == |
Wersja z 23:16, 15 mar 2019
Solbus Solcity SN11M
Autobus niskowejściowy produkowany przez znaną z jakości swoich wyrobów, upadłą firmę Solbus z S(t)olca Kujawskiego.
Wygląd
Autobus wygląda jak gigantyczny prostopadłościan zrobiony z kartonów pod*******ych z IKEA, do którego ktoś umocował okna i drzwi. Silnik umieszczony z tyłu i oś portalowa (c**j wie co to) sprawiają że autobus posiada częściowo niską podłogę,co czyni go łatwo dostępnym dla Babć autobusowych.
Dane techniczne
- Drzwi – w układzie 1-2-1 lub czasem 1-2-0 co ułatwia wsiadanie nawet w najbardziej zatłoczonych miastach.
- Liczba – miejsc około 90.
- Klimatyzacja – za dopłatą, zazwyczaj nie ma.
- Silnik – Cummins lub Iveco jak kto woli.
- Skrzynia – Lewar za dopłatą automat.
Zalety
- Standardowa zgrzytająca manulana skrzynia biegów idealna na miejskie trasy z dużą ilością przystanków.
- Wysokiej jakości plastki trzeszczące na wybojach.
- Przepiękny dźwięk silnika przypominający starą pralkę.
Wady
- Wspomniana niskowejściowość znacznie ułatwiająca wchodzenie Babciom autobusowym.
- Skrzynia automatyczna nie pozwalająca wyrzucać na luz starym szoferom (tylko w niektórych egzemplarzach).
Modele pokrewne
- Solcity SN11L – wersja podmiejska posiadająca więcej miejsc siedzących.
- Solcity SubUrban 11 – wygląd identyczny, zmieniony szkielet, drobne usprawnienia.
- Solcity SubUrban 10 – to co wyżej, tylko krótszy o metr.