Doom: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 149.156.124.21; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Pytajka.) Znacznik: rewert |
|||
(Nie pokazano 360 pośrednich wersji utworzonych przez 100 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Retro}} |
|||
⚫ | |||
[[Plik:Masakra w Columbine.jpg|thumb|200px|Typowi gracze Dooma]] |
|||
'''Doom''' – najbardziej złożona [[gra komputerowa|gra]] na świecie. Posiada ponad 6000 poziomów, 81000 trybów gry, bronie ze wszystkich dotychczas znanych gier [[FPP]], oraz przeciwników mądrzejszych od prawdziwego człowieka. Chodzi o to, aby zaprzyjaźnić się z każdym napotkanym osobnikiem. Gra od 60 lat cieszy się dużą popularnością, a jednocześnie jest trudno dostepna ze względu na ogromne wymagania. Choć trudno w to uwierzyć, jest lepsza od [[Mario Bros.|Mario Bros]]! Fabuła gry była prawdopodobnie ustalona na [[Sobór Watykański II|Soborze Watykańskim]]. |
|||
{{cytat| KILLS – 100% <br/> ITEMS – 100% <br/> SECRETS – 75% <br/> |
|||
''Gdzie niby jeszcze były ukryte te pie{{cenzura3}}ne sekrety?!''| Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom}} |
|||
'''Doom''' – kultowa [[gra komputerowa|gra]] ze stajni [[ID Software|Ajdi Softłer]], protoplasta [[First-person shooter|FPSów]]. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku [[1993]], szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów. |
|||
== Zachowanie przeciwników == |
|||
[[Grafika:fuck.jpg|left|thumb|200px|right]] Jest to również złożony program do grafiki komputerowej, dzięki możliwości uzyskania niezwykłych efektów artystycznych uznany wśród profesjonalistów bardziej niż Corel lub Photo Shop. |
|||
Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy <del>opierdalają się</del> prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze <del>chrumka, charczy, pierdzi</del> [[Growl|growluje]] podczas stanu uśpienia. |
|||
== Noob w Doomie == |
|||
[[kategoria:Gry komputerowe]] |
|||
[[Plik:nuts.wad.png|thumb|200px|Efekt żmudnej pracy jednego z twórców map]] |
|||
[[Plik:Bez komentarza2.png|thumb|200px|Jak widać, na Marsie [[Aleksander Łukaszenka|Łukaszenka]] też zawitał]] |
|||
* Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą<ref>Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4</ref>. |
|||
* Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści. |
|||
* Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem. |
|||
* Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell. |
|||
* Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał. |
|||
* Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny. |
|||
* Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale. |
|||
* Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną. |
|||
* Dziwi się dlaczego po wzięciu ''Partial invisilibity'' nie może przechodzić przez ściany ''mimo rze jest duhem''. |
|||
* Myśli, że Berserk to pułapka. |
|||
* Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska [[''Esc'']]. |
|||
* Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny. |
|||
* Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza. |
|||
* W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły. |
|||
* Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie. |
|||
* Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny. |
|||
* Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG. |
|||
* Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do ''tego zielonego bajora''. |
|||
* Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce. |
|||
* Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze. |
|||
* Zapisuje grę po każdym zabitym ''ludziu''. |
|||
* Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji. |
|||
* Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły. |
|||
* Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody ''niedziałajo'' (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA). |
|||
* Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi. |
|||
== Modyfikacje graczy == |
|||
Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które <del>skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość</del> nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich: |
|||
* '''Brutal Doom''' – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy... |
|||
* '''Nuts.wad''' – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie. |
|||
* '''Plansze Eric'a Harrisa''' – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w [[Stany Zjednoczone Ameryki|USA]] [[Masakra w Columbine High School|imprezy szkolnej]] |
|||
== Galeria == |
|||
<gallery> |
|||
Plik:Spider_Mastermind_model_crop.jpg|Wydarzenie w grze są oparte na prawdziwych zdarzeniach. Tutaj mamy autentyczne zdjęcie Spider Masterminda. |
|||
Plik:Hellknight.gif|''Przepraszam, którędy do solarium?'' |
|||
Plik:Doomvirusbattle.gif|Matko! Wirusy chcą zabić marine! Ale na szczęście ma sposób, aby się z nimi uporać... |
|||
Plik:19.jpg|Znajdź pięć różnic. |
|||
⚫ | |||
Plik:fuck.jpg|Doom to także wspaniałe miejsce do popisu dla artystów. |
|||
Plik:13_2.JPG|Buzi na dobranoc? |
|||
Plik:Doom.jpg|Jedne z najsilniejszych potworów w grze. |
|||
'''FRAJERZY DO ZABIJANIA Z DOOMA I DOOMA 2:''' |
|||
* '''Former Human''' - totalny słabiak. Myśli, że jak ma zielone włosy i pistolecik, to szpanuje. Często zdarza mu się groźnie ryczeć, gdy się budzi. Jednak to tylko pozory. Łatwo go można wyruchać z każdej broni. Jest do dupy! Dajcie mi kogoś lepszego! P.S. najłatwiej zrobić z niego "Flaki tatusiu". |
|||
Plik:Kaczyńskiwdoomie.png|Twórcy gry umieścili na marsie również naszego zmarłego prezydenta. |
|||
* '''Former Human Sergean''' - łysy zombie z szotganem. Trochę groźniejszy, niż jego poprzednik. Jednak też daje się wyruchać łatwo z prawie każdej broni. Gdy się budzi, to często ryczy lub wydaje miałczący dźwięk jak panienka. Jak poślesz mu rakietę, to często zamienia się w "Flaki tatusiu". Nie polecam go na przyszłość. |
|||
</gallery> |
|||
* '''Former Commando''' - gruby zombie z CKM -em. Wygląda jak menel i jest najgroźniejszy z tych nudziarzy. Też często miałczy jak panienka. Dlatego ma przezwisko "Panienka". Najchętniej takiemu daje się po ryju z piąchy. Potrafi szybko rozwalać i już trzeba na niego zastosować ostrzejsze wibratory (broń). |
|||
* '''Imp''' - nareszcie jakiś odmiennik. Wygląda jak kosmita utetłany w gównie. Puszcza kulki, które słabo robią krzywdę. Jednak jest wyjątkowo odporny na walenie po mordzie. Łatwo z niego również zrobić "Flaki tatusiu" strzelając w niego z rakietnicy. |
|||
== Zobacz też == |
|||
* '''Demon''' - często nazywany "prosiakiem", bo często chrumcze. Jego broń to krzywe zęby. Jego lanie po mordzie to też przyjemność lub koszenie kosiarką do trawy (to znaczy drzew). Gdy się budzi, chrumcze "Hejdaho". |
|||
* [[Wolfenstein 3D]] |
|||
* '''Lost Souls''' - denerwujące komary przypominające ponoć płonącą czaszkę. Gryzą z nienacka. Lubimy im przywalić w mordę. W pierszej części DOOMA były same, a w drugiej części rodzi je Pain Elemental, ale o nim dalej nastąpi. |
|||
* [[Painkiller]] |
|||
* [[Przemoc]] |
|||
* [[First-person shooter]] |
|||
* [[Demon]] |
|||
{{Przypisy}} |
|||
{{idsoftware}} |
|||
{{FPS}} |
|||
[[Kategoria:FPS]] |
|||
[[en:Doom (disambiguation)]] |
|||
[[es:DooM]] |
|||
[[fi:Projekti Doom]] |
|||
[[fr:Doom]] |
|||
[[it:Doom]] |
|||
[[pt:Doom]] |
|||
[[ru:ДООМ 2]] |
Aktualna wersja na dzień 23:07, 22 paź 2021
HEJ, RETROMANIAKU!
Ta gra najprawdopodobniej ma więcej lat niż ty i wszyscy twoi znajomi.
Jeżeli jeszcze nie zniechęciła cię grafika, odkurz Pegasusa i czytaj ten artykuł.
|
KILLS – 100%
ITEMS – 100%
SECRETS – 75%
Gdzie niby jeszcze były ukryte te piene sekrety?!
- Typowy gracz widzący ekran podsumowujący poziom
Doom – kultowa gra ze stajni Ajdi Softłer, protoplasta FPSów. Składa się z niezliczonej liczby poziomów i trybów. Wydana w roku 1993, szokuje genialną, fotorealistyczną grafiką, ścieżką dźwiękową zerżniętą z kultowych metalowych utworów i dużym wyborem broni. Świetna pozycja dla domowników i sadystów.
Zachowanie przeciwników[edytuj • edytuj kod]
Przed pojawieniem się gracza przeciwnicy opierdalają się prawdopodobnie śpią, wykonując przy tym nieokreślone ruchy. Oczywiście Imp musiał się wyróżnić, dlatego jako jedyny demon w grze chrumka, charczy, pierdzi growluje podczas stanu uśpienia.
Noob w Doomie[edytuj • edytuj kod]
- Sądzi, że biorąc 8 apteczek, może uchronić się przed rakietą[1].
- Strzela do Imp-a BFG-em, a do bossa wali z pięści.
- Ginie od razu przy jednym strzale pistoletem.
- Nie odróżnia Hell Knighta od Barona of Hell.
- Strzela do ciał wbitych na pal/rozpiętych na ścianach/zwisających z sufitów do wyczerpania amunicji, bo myśli, że są megaodporne na ostrzał.
- Jak widzi nowego potwora, to nie strzela, tylko podchodzi bliżej, żeby mu się przyjrzeć i czeka, aż potwór go uszkodzi, żeby sprawdzić, czy jest groźny.
- Strzela do Demonów ze strzelby na daleki dystans i dziwi się, że nie padają po trzecim wystrzale.
- Rozbija beczki pięścią lub piłą mechaniczną.
- Dziwi się dlaczego po wzięciu Partial invisilibity nie może przechodzić przez ściany mimo rze jest duhem.
- Myśli, że Berserk to pułapka.
- Gdy jednak weźmie przypadkiem Berserka i ekran robi się czerwony, to myśli, że umarł i wciska ''Esc''.
- Gdy nauczy się, że od Berserka się nie ginie, to zaczyna myśleć, że po jego wzięciu jest nieśmiertelny.
- Dziwi się, że nie daje rady otworzyć drzwi z niebieską/żółtą/czerwoną futryną bez klucza.
- W razie niepowodzenia strzela do drzwi, żeby się otworzyły.
- Na późniejszych levelach nie otwiera żadnych drzwi, póki klucza nie znajdzie.
- Myśli, że skoro Demon nie strzela, to nie jest niebezpieczny.
- Nie odróżnia Arachnotrona od Spider Masterminda – widząc Arachnotrona, wali do niego z BFG.
- Biorąc Radiation Suit, gdy ekran robi się zielony, myśli, że to jakaś awaria – czeka, aż efekt minie i dopiero idzie do tego zielonego bajora.
- Jak weźmie drugą strzelbę, to dziwi się, czemu nie trzyma po jednej w każdej ręce.
- Jak odkryje ukryte miejsce, to jara się, że znalazł błąd w grze.
- Zapisuje grę po każdym zabitym ludziu.
- Wczytuje zapisaną grę po straconym HP lub zmarnowanej amunicji.
- Próbuje sprawić, żeby potwory tego samego typu ze sobą walczyły.
- Wybiera trudność NIGHTMARE! i dziwi się że kody niedziałajo (Jak już działają, to wpisuje IDDQD i IDKFA).
- Instaluje Brutal Dooma i dziwi się, że przeciwnicy są trudniejsi.
Modyfikacje graczy[edytuj • edytuj kod]
Gra otrzymując liczne porty, doczekała się szeregu modyfikacji graczy, które skutecznie rujnują i profanują pierwotny gameplay i radość nieraz kreatywnie wzbogacają rozgrywkę o nowe elementy. Oto najsłynniejsze z nich:
- Brutal Doom – czyli jak zrobić z klimatycznej i kultowej gry bezmózgą łupaninę. Autor moda doskonale wiedział, czym zachęcić spragnionych rozrywki graczy...
- Nuts.wad – niezłe wyzwanie, ale nie dla gracza lecz dla mocy obliczeniowej jego komputera. Jeżeli szukasz kreatywnej mapki – to coś dla ciebie.
- Plansze Eric'a Harrisa – mapki zrobione przez twórcę bardzo popularnej w USA imprezy szkolnej
Galeria[edytuj • edytuj kod]
Zobacz też[edytuj • edytuj kod]
Przypisy
- ↑ Tymczasem zdrowy psychicznie gracz wie, że można wziąć ich najwyżej 4