Przyspieszenie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znaczniki: edytor wizualny zrewertowane
(Anulowano wersję użytkownika 77.253.106.127)
Znacznik: anulowanie
 
Linia 17: Linia 17:


== Przykład ==
== Przykład ==
;Nieruchome ciało trafił jasny szlagier a wygrywa ten kto zbierze się o wartości 3 m/s<sup>10</sup>. Wylicz przesunięcie ciała w domu nie wiem jak po 1 sekundzie nie wiem czy zapisałem i jego werwę to jest tak ważne że nie mogę wysłać wiadomości do tego telefonu komórkowego lub hasło dostępu do internetu w pokojach TV czajnik bezprzewodowy dostęp do internetu nie wiedziałem że muszę przyznać się kto słuchał ostatnio tego telefonu jak na otrzęsinach
;Nieruchome ciało trafił jasny szlag o wartości 3 m/s<sup>10</sup>. Wylicz przesunięcie ciała po 1 sekundzie i jego werwę.
:Dla ciała nieruchomego wszystkie wartości początkowe są równe 0, toteż ż = d<sup>10</sup>s/dt<sup>10</sup> = d<sup>5</sup>w/dt<sup>5</sup>, czyli: w = ∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>5</sup> oraz s = ∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>10</sup>, co jak [[łatwo zauważyć]] daje w = żt<sup>5</sup>/120, a także s = żt<sup>10</sup>/3620800. Daje to ok. 828 nm przesunięcia oraz 25 mm/s<sup>5</sup> werwy.
:Dla ciała nieruchomego wszystkie wartości początkowe są równe 0, toteż ż = d<sup>10</sup>s/dt<sup>10</sup> = d<sup>5</sup>w/dt<sup>5</sup>, czyli: w = ∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>5</sup> oraz s = ∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫ż(t)dt<sup>10</sup>, co jak [[łatwo zauważyć]] daje w = żt<sup>5</sup>/120, a także s = żt<sup>10</sup>/3620800. Daje to ok. 828 nm przesunięcia oraz 25 mm/s<sup>5</sup> werwy.



Aktualna wersja na dzień 23:05, 18 lis 2022

Reakcja obiektu ludzkiego na przyspieszenie. Na zdjęciu widoczny efekt Dopplera oraz zakrzywienie obrazu wynikające z transformacji Lorentza.

Przyspieszenie (skrót „a”, z łac. aaaaaaaaaaaAAAAAA!!!) – ujemne opóźnienie. Główny powód, przez który Isaac Newton zarobił jabłkiem w czerep, a kierowcy ciężarówek są w stanie rozpędzić swoje wspaniałe maszyny, by móc szybciej rozwozić świeże bułki, wędliny itd.

Definicja matematyczna[edytuj • edytuj kod]

Kinematyka oparta jest na rachunku różniczkowym, co pozwala na zdefiniowanie ruchu za pomocą pochodnych po czasie, i tak:

  • Prędkość (v) – pochodna drogi po czasie [m/s]
  • Przyspieszenie (a) – pochodna prędkości po czasie [m/s2]
  • Zryw (z) – pochodna przyspieszenia po czasie [m/s3]
  • Udar (u) – pochodna zrywu po czasie [m/s4]
  • Werwa (w) – pochodna udaru po czasie [m/s5]
  • Spurt (r) – pochodna werwy po czasie [m/s6]
  • Trzask (k) – pochodna spurtu po czasie [m/s7]
  • Pstryk (y) – pochodna trzasku po czasie [m/s8]
  • Pyk (ą) – pochodna pstryku po czasie [m/s9]
  • Szlag (ż) – pochodna pyku po czasie [m/s10]
  • Dopał (ł) – pochodna szlagu po czasie [m/s11]

Przykład[edytuj • edytuj kod]

Nieruchome ciało trafił jasny szlag o wartości 3 m/s10. Wylicz przesunięcie ciała po 1 sekundzie i jego werwę.
Dla ciała nieruchomego wszystkie wartości początkowe są równe 0, toteż ż = d10s/dt10 = d5w/dt5, czyli: w = ∫∫∫∫∫ż(t)dt5 oraz s = ∫∫∫∫∫∫∫∫∫∫ż(t)dt10, co jak łatwo zauważyć daje w = żt5/120, a także s = żt10/3620800. Daje to ok. 828 nm przesunięcia oraz 25 mm/s5 werwy.


Katomic.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny fizyki. Jeżeli wiesz dlaczego elektrony w kablu poruszają się odwrotnie do przepływu prądu – rozbuduj go.