Wojna Lidl-Biedronka: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Poprawki same się robią…)
Linia 32: Linia 32:
{{Youtube|tE24qfs2G7M|width=300|Jeden z przykładów propagandy używanej przez jedną ze stron}}
{{Youtube|tE24qfs2G7M|width=300|Jeden z przykładów propagandy używanej przez jedną ze stron}}
Po latach dominacji na rynku dyskontów, Lidl postanowił w 2023 rzucić Biedronce rękawicę i na kanwie jej głównego hasła reklamowego<ref>Codziennie niskie ceny.</ref> rozpoczęto, podważanie softpower korporacji Jeronimo Martins na polskim rynku.
Po latach dominacji na rynku dyskontów, Lidl postanowił w 2023 rzucić Biedronce rękawicę i na kanwie jej głównego hasła reklamowego<ref>Codziennie niskie ceny.</ref> rozpoczęto, podważanie softpower korporacji Jeronimo Martins na polskim rynku.
[[2023]] stał pod znakiem przepychanek między Biedronką a Lidlem, jednak to początku [[2024]] Biedronka przeszła do brutalnej ofensywy, mając na celu najpewniej spolaryzować klientów obu kolosów. Jednak brak wyrafinowania w tejże spowodował, że cała sytuacja stała się na tyle medialna, że [[internet]] zalała fala memów z całej akcji.
[[2023]] stał pod znakiem przepychanek między Biedronką a Lidlem, jednak to na początku [[2024]] Biedronka przeszła do brutalnej ofensywy, mając na celu najpewniej spolaryzować klientów obu kolosów. Jednak brak wyrafinowania w tejże spowodował, że cała sytuacja stała się na tyle medialna, że [[internet]] zalała fala memów z całej akcji.


== Ofensywa Pączkowa ==
== Ofensywa Pączkowa ==

Wersja z 01:53, 10 lut 2024

Ej, też dostaliście wczoraj wieczorem ten dziwny łańcuszek?

Odpowiedź Lidla na ofensywę SMS-ową Biedronki

KOSZYK 25 PRODUKTÓW JEST NAJTAŃSZY W BIEDRONCE A W LIDLU NIE!!!

Komentarz fanatyka biedronki na reklamy Lidla.

Wojna Lidl-Biedronka – element wojen korporacyjnych na początku drugiej dekady XXI wieku na terenie Polski, zapoczątkowany przez Biedronkę, poprzez rozesłanie masowo wiadomości o treści w poniedziałek 5.02 w Biedronce mandarynka luz jednie 3,49zl/kg bez aplikacji, a w Lidlu 14% drożej…, co poskutkowało eskalacją w konflikcie między korporacjami.

Tło konfliktu

Jeden z przykładów propagandy używanej przez jedną ze stron

Po latach dominacji na rynku dyskontów, Lidl postanowił w 2023 rzucić Biedronce rękawicę i na kanwie jej głównego hasła reklamowego[1] rozpoczęto, podważanie softpower korporacji Jeronimo Martins na polskim rynku. 2023 stał pod znakiem przepychanek między Biedronką a Lidlem, jednak to na początku 2024 Biedronka przeszła do brutalnej ofensywy, mając na celu najpewniej spolaryzować klientów obu kolosów. Jednak brak wyrafinowania w tejże spowodował, że cała sytuacja stała się na tyle medialna, że internet zalała fala memów z całej akcji.

Ofensywa Pączkowa

Jednym z ważniejszych elementów wojny na samej jej początku była ofensywa pączkowa, Lidl początkowo poinformował, że pączki będą u nich po 29 groszy, Biedronka wyprowadzając kontratak na pozycje Lidla, zaoferowała pączki po 23 grosze. Lidl po zreorganizowaniu swych sił, ogłosił że cena za pączka wyniesie 19 groszy. Biedronka ratując front ustaliła cenę na 18 groszy.

Ciekawostki

  • Obecnie trwają poszukiwania osoby która rozesłała ten SMS. Grożą mu 3 lata kolonii karnej, w której regularnie będą odbywać się dyktanda. Ze strony fanatyków Biedronki pojawiają się opinie że to tortury.

Przypisy

  1. Codziennie niskie ceny.