Jemielnica: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 24: Linia 24:
== Historia ==
== Historia ==
Jak każda wieś środkowej fazy średniowiecza, zajmowała się uprawą maryśki i handlem koksem, pod pretekstem wioski rolniczej. Wszystko się zmieniło kiedy ok. 132-135 "księżyców" minęło od Narodzin Chrystusa (zname Kristusem), tzn. początku tej cholernej ery, gdy przybył gang zakonniczy pod nazwą "The Cysters" i założyli tu swoją bazę uprawy, rozwoju techonologi, i handlu maryśką i innymi odmianami koksu. Wieś przeżywała prosperitę.
Jak każda wieś środkowej fazy średniowiecza, zajmowała się uprawą maryśki i handlem koksem, pod pretekstem wioski rolniczej. Wszystko się zmieniło kiedy ok. 132-135 "księżyców" minęło od Narodzin Chrystusa (zname Kristusem), tzn. początku tej cholernej ery, gdy przybył gang zakonniczy pod nazwą "The Cysters" i założyli tu swoją bazę uprawy, rozwoju techonologi, i handlu maryśką i innymi odmianami koksu. Wieś przeżywała prosperitę.
W końcu gang musiał zwijać się z dzielnicy i wieś stanęła w miejscu. Zmieniło wydarzenia XX wieku w to co mamy przedstawione powyżej. Epizod historii wsi z mniejszym kościołem - "kościołem UFO" - jest jeszcze niezbadana.
W końcu gang musiał zwijać się z dzielnicy i wieś stanęła w miejscu. Zmieniły wydarzenia XX wieku w to co mamy przedstawione powyżej. Epizod historii wsi z mniejszym kościołem - "kościołem UFO" - jest jeszcze niezbadana.

Wersja z 16:39, 1 cze 2008

Ogólny opis

Jemielnica (niem. Himmelwitz [czyli "Robimy se jaja ze nieba"], czytaj "Hymelwic) - mała miejscowość na Opolszczyźnie, w Polsce, charakteryzuje się występowaniem tzw. "mniejszości polskiej". Państwo w państwie - tzn. "land". Tolerancyjna miejscowość - wywieszenie biało-czerwonej flagi kończy się zakupem nowych szyb w oknach (czasem i w samochodzie). Niczym włoska mafia, prawie wszyscy są spokrewnieni.

Zabytki

We wsi znajduje się opuszczona baza, podobno średniowiecznych mistrzów w handlu maryśką, cystersów. W kościele obok (tzn. w miejscu spotkań dilerów) w krypcie, w każdej trumnie znaleziono od 15 do 256kg maryśki. Znali się również się na uprawie konopi indyjskiej. Drugim, cennym zabytkiem jest kościół (znaczy lądownik marsjan), pomalowany przez średniowiecznych graficiarzy. Ponoć "jest malowniczy".

Społeczność

Mili i życzliwi ludzie. Są tolerancyjni i niestraszne są im bariery kulturowe i językowe. Typowym przykładem tej tolerancji jest miejscowe powiedzonko: "P**dolony hadziaju!", jako typowe powitanie z innym kulturowo sąsiadem lub w drugą stronę: "J*b*j sie szwabie jeden!". To "jeden" podkreśla formę grzecznościową w stosunku do rozmówcy. Podobnie ze słowem "hadziaj". Jednak poniżej przedstawioną statystyką można pojąć, czemu ludzie określani "hadziajami" się do tego przyzwyczaili:

Kulturowość i narodowość:

Pochodzenia niemieckiego (tylko w papierach, by otrzymać pomoc [znaczy kasę] żądu niemieckiego i UE) - 92%

Ślązacy ("Mieszańce" - neutralni we wszelkch sporach) - 2.5%

Pochodzenia polskiego, tzw. "hadziaje", głównie przyjezdni z pobliskiego miasta i okolicznych wsi - 5,5%

Historia

Jak każda wieś środkowej fazy średniowiecza, zajmowała się uprawą maryśki i handlem koksem, pod pretekstem wioski rolniczej. Wszystko się zmieniło kiedy ok. 132-135 "księżyców" minęło od Narodzin Chrystusa (zname Kristusem), tzn. początku tej cholernej ery, gdy przybył gang zakonniczy pod nazwą "The Cysters" i założyli tu swoją bazę uprawy, rozwoju techonologi, i handlu maryśką i innymi odmianami koksu. Wieś przeżywała prosperitę. W końcu gang musiał zwijać się z dzielnicy i wieś stanęła w miejscu. Zmieniły ją wydarzenia XX wieku w to co mamy przedstawione powyżej. Epizod historii wsi z mniejszym kościołem - "kościołem UFO" - jest jeszcze niezbadana.