Salsa: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Korekta formatowania) |
(drobne) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Salsa''' |
'''Salsa''' – popularny w niektórych kręgach rodzaj [[taniec|tańca]]. Oparta jest na zasadzie gracz-komputer: partner (jest nim zwykle [[mężczyzna]], ale nie zawsze) próbuje za pomocą różnych dostępnych mu środków przekazywania informacji ([[ręka|ręce]], [[noga|noga]], [[słowo|słowa]] i in.) poinformować partnerkę (jest nią zwykle [[kobieta]], ale nie zawsze) o tym, w jaki sposób powinna się przemieszczać. Zależnie od fantazji partnera (i ''stopnia zatłoczenia parkietu'') dostępne są różne ''opcje rozgrywki''. |
||
==Poziomy zatłoczenia parkietu== |
==Poziomy zatłoczenia parkietu== |
||
# '''Nieudana impreza''' |
# '''Nieudana impreza''' – na sali jest obecnych pięć osób w tym: [[barman]], dwie [[kelner|kelnerki]], [[DJ]] oraz [[manager]]. Jeśli przyjdziesz na imprezę w tym czasie, parkiet jest cały Twój. Musisz wziąć jednak pod uwagę, że DJ będzie puszczał najgorszą muzykę, jaką ma, barman będzie powadał rozwodnione [[piwo]], kelnerki będą niemiłe. No i nie [[szpan|poszpanujesz]] |
||
# '''Średnie zapełnienie''' |
# '''Średnie zapełnienie''' – cechuje większość imprez w pierwszej godzinie (dopóki nie przyjdą salsowi wymiatacze, wówczas robi się ''względnie tłoczno''). Przez cały czas trwania utrzymuje się głównie na [[salsoteka|salsotekach]] wymierających - przychodzą na nie tylko osoby początkujące, względnie średniozaawansowane (ale tylko w celu [[lans|lansu]]) |
||
# '''Względnie tłoczno''' |
# '''Względnie tłoczno''' – standardowe zatłoczenie na popularnych imprezach. Figury wychodzące skomplikowaniem poza pojedynczy obrót partnerki kończą się z reguły wbiciem [[łokieć (salsa)|łokcia]]/[[obcas (salsa)|obcasa]] w czyjeś plecy. Mimo że tańczenie w takim tłoku nie jest w żadnym stopniu przyjemne, obowiązkiem każdego [[salsero]] jest tańczenie z miną, jakby parkiet był typu ''nieudana impreza''. |
||
# '''Wersja kongresowa''' |
# '''Wersja kongresowa''' – najbardziej ekstremalna wersja. Jedyną możliwą do zatańczenia figurą jest pojedynczy obrót partnerki w prawo (najlepiej wykonywany stopniowo, przez trzy takty, przy nieprzewanej analizie otoczenia). Taniec na takim parkiecie wymaga ogromnej wprawy i koordynacji; jednocześnie należy: tańczyć, rozpychać się [[łokieć (salsa)|łokciami]], dźgać [[obcas (salsa)|obcasami]], uśmiechać się i udawać lekkość [[motyl|motyla]]. |
||
==Opcje rozgrywki dostępne dla partnera== |
==Opcje rozgrywki dostępne dla partnera== |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* '''hard''': przerażone oczy partnerki mówiące "oso chozzzzi" to sytuacja wyjściowa. Najlepiej wybrać piosenki szybkie i bardzo szybkie. Prowadzimy aż do trzeszczenia stawów. |
* '''hard''': przerażone oczy partnerki mówiące "oso chozzzzi" to sytuacja wyjściowa. Najlepiej wybrać piosenki szybkie i bardzo szybkie. Prowadzimy aż do trzeszczenia stawów. |
||
* '''extreme''': najlepiej tańczyć z teściową lub z żoną, z którą chcemy wziąć rozwód. Preferowany również jako odstraszasz dla namolnych tancerek. Wybieramy ofiarę i podczas bardzo szybkiego kawałka prowadzimy najtrudniejsze, najbardziej skomplikowane układy, jakie tylko znamy. Obowiązkowe spojrzenie z cyklu "jestem wielkim mistrzem, nauczę cię salsy". |
* '''extreme''': najlepiej tańczyć z teściową lub z żoną, z którą chcemy wziąć rozwód. Preferowany również jako odstraszasz dla namolnych tancerek. Wybieramy ofiarę i podczas bardzo szybkiego kawałka prowadzimy najtrudniejsze, najbardziej skomplikowane układy, jakie tylko znamy. Obowiązkowe spojrzenie z cyklu "jestem wielkim mistrzem, nauczę cię salsy". |
||
==Style salsy== |
==Style salsy== |
||
Linia 19: | Linia 18: | ||
* [[rueda de casino]] |
* [[rueda de casino]] |
||
* [[weselniak]] |
* [[weselniak]] |
||
[[Kategoria:Taniec]] |
Wersja z 11:22, 28 lip 2008
Salsa – popularny w niektórych kręgach rodzaj tańca. Oparta jest na zasadzie gracz-komputer: partner (jest nim zwykle mężczyzna, ale nie zawsze) próbuje za pomocą różnych dostępnych mu środków przekazywania informacji (ręce, noga, słowa i in.) poinformować partnerkę (jest nią zwykle kobieta, ale nie zawsze) o tym, w jaki sposób powinna się przemieszczać. Zależnie od fantazji partnera (i stopnia zatłoczenia parkietu) dostępne są różne opcje rozgrywki.
Poziomy zatłoczenia parkietu
- Nieudana impreza – na sali jest obecnych pięć osób w tym: barman, dwie kelnerki, DJ oraz manager. Jeśli przyjdziesz na imprezę w tym czasie, parkiet jest cały Twój. Musisz wziąć jednak pod uwagę, że DJ będzie puszczał najgorszą muzykę, jaką ma, barman będzie powadał rozwodnione piwo, kelnerki będą niemiłe. No i nie poszpanujesz
- Średnie zapełnienie – cechuje większość imprez w pierwszej godzinie (dopóki nie przyjdą salsowi wymiatacze, wówczas robi się względnie tłoczno). Przez cały czas trwania utrzymuje się głównie na salsotekach wymierających - przychodzą na nie tylko osoby początkujące, względnie średniozaawansowane (ale tylko w celu lansu)
- Względnie tłoczno – standardowe zatłoczenie na popularnych imprezach. Figury wychodzące skomplikowaniem poza pojedynczy obrót partnerki kończą się z reguły wbiciem łokcia/obcasa w czyjeś plecy. Mimo że tańczenie w takim tłoku nie jest w żadnym stopniu przyjemne, obowiązkiem każdego salsero jest tańczenie z miną, jakby parkiet był typu nieudana impreza.
- Wersja kongresowa – najbardziej ekstremalna wersja. Jedyną możliwą do zatańczenia figurą jest pojedynczy obrót partnerki w prawo (najlepiej wykonywany stopniowo, przez trzy takty, przy nieprzewanej analizie otoczenia). Taniec na takim parkiecie wymaga ogromnej wprawy i koordynacji; jednocześnie należy: tańczyć, rozpychać się łokciami, dźgać obcasami, uśmiechać się i udawać lekkość motyla.
Opcje rozgrywki dostępne dla partnera
- light: tańczymy spokojnie, delikatnie starając się pokazać, jak swobodnie czujemy się w tańcu
- medium: tańczymy ostro, ale do granicy utracenia równowagi przez partnerkę; wybieramy wolne piosenki
- hard: przerażone oczy partnerki mówiące "oso chozzzzi" to sytuacja wyjściowa. Najlepiej wybrać piosenki szybkie i bardzo szybkie. Prowadzimy aż do trzeszczenia stawów.
- extreme: najlepiej tańczyć z teściową lub z żoną, z którą chcemy wziąć rozwód. Preferowany również jako odstraszasz dla namolnych tancerek. Wybieramy ofiarę i podczas bardzo szybkiego kawałka prowadzimy najtrudniejsze, najbardziej skomplikowane układy, jakie tylko znamy. Obowiązkowe spojrzenie z cyklu "jestem wielkim mistrzem, nauczę cię salsy".