Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 3: Linia 3:


==R-6 Jelczowa==
==R-6 Jelczowa==
Warszawski bastion [[Jelcz]]a. W najlepszym okresie swojego istnienia powymieniała swoje najlepsze wozy na ''Kwadraty'' i ''Odkurzacze''. Aktualnie znajduje się tam 23 [[Jelcz 120M|Jelcze 120M]] (''Kwadrat''), 19 [[Jelcz M121|Jelczy M121]] (''Gniot'') oraz 45 [[Jelcz M181|Jelczy M181]] (''Odkurzacz''), co łącznie daje imponującą ilość 87 ukochanych przez [[pasażer|pasażerów]] autobusów. Zespół redakcyjny ma cichą nadzieję, że przed likwidacją R-6 spróbuje jeszcze pobić swój rekord.
Warszawski bastion [[Jelcz]]a. W najlepszym okresie swojego istnienia powymieniała swoje najlepsze wozy na ''Kwadraty'' i ''Odkurzacze''. Aktualnie znajduje się tam 23 [[Jelcz 120M|Jelcze 120M]] (''Kwadrat''), 19 [[Jelcz M121|Jelczy M121]] (''Gniot'') oraz 45 [[Jelcz M181|Jelczy M181]] (''Odkurzacz''), co łącznie daje imponującą ilość 87 ukochanych przez [[pasażer|pasażerów]] autobusów. Zespół redakcyjny ma cichą nadzieję, że przed likwidacją R-6 spróbuje jeszcze pobić swój rekord.

Niestety Jelczowa przeszła pod władanie [[Warszawa|miasta]], a gnioty, odkurzacze i inne rozdysponowano do pozostałych [[:Kategoria:Komunikacja miejska w Warszawie|remiz]].


==R-7 Woronicza==
==R-7 Woronicza==

Wersja z 22:43, 6 mar 2009

Zajezdnie autobusowe i tramwajowe w Warszawie – miejsca, które autobusy i tramwaje mogą w Warszawie nazywać domem.

R-6 Jelczowa

Warszawski bastion Jelcza. W najlepszym okresie swojego istnienia powymieniała swoje najlepsze wozy na Kwadraty i Odkurzacze. Aktualnie znajduje się tam 23 Jelcze 120M (Kwadrat), 19 Jelczy M121 (Gniot) oraz 45 Jelczy M181 (Odkurzacz), co łącznie daje imponującą ilość 87 ukochanych przez pasażerów autobusów. Zespół redakcyjny ma cichą nadzieję, że przed likwidacją R-6 spróbuje jeszcze pobić swój rekord.

R-7 Woronicza

Remiza mogąca się pochwalić nienasyconym apetytem na najnowszy tabor autobusowy oraz najwolniejszą średnią prędkością transportową. Autobusy obsługujące linie np. 709 albo 167 znane są ze średnich prędkości umożliwiających robienie zakupów bez wysiadania z pojazdów, tudzież zbieranie grzybów w okolicznych lasach i parkach.

W roku 1980 (chyba że zegarek się śpieszył) szanowny pan Edziu przechodził nowymi, pachnącymi świeżo wylanym asfaltem, ulicami Warszawy. I wtedy się rozmarzył. Ujrzał w swojej wizji ciągnące się powoli wagony tramwajów. Niestety zapomniał, że nie ułożono tam szyn, więc niestety musiał zmienić plany. Oczyma duszy zobaczył powoli sunące autobusy. Przesadził jednak ze skalą marzeń – autobusy sunęły trochę za wolno. Ale rozkaz wodza jest rozkazem. Do dziś nie zmieniono tam nic, wraz z taborem.

R-11 Kleszczowa

Prawdziwa perełka konstrukcyjna wśród warszawskich remiz. Jej konstrukcja uniemożliwia obsługę techniczną nowoczesnych przegubowych autobusów, dlatego też R-11 może pochwalić się 91 pojazdami marki Neoplan. Żeby nie było im smutno, dla równego rachunku dołożono dziewięć Gniotów, co w wyniku daje równą setkę najbardziej trzeszczących i skrzypiących pojazdów poruszających się po warszawskich ulicach.

Zobacz też